+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sonda lambda
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: sonda lambda  (Przeczytany 8277 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Sobota, 13.05.2006, 09:55:45 - NIEPRZECZYTANA »

czy sondy lambda z grupy VAG mają wszystkie ten sam gwint M18? Trafiła mi się NTK z M19 czy można ją "przegwintować"?
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #1 - Sobota, 13.05.2006, 10:12:42 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę szkoda sondy jak byś ją uszkodził. Zasada działania jest taka sama każdej. Różnice są przeważnie tylko w kostkach, ale przekłada się piny i jest O'K.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 14.05.2006, 19:56:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
Zasada działania jest taka sama każdej.

Zasada działania taka sama, ale są sondy z podgrzewaniem, bez podgrzewania, szerokopasmowe, wąskopasmowe, więc nie są tak całkowicie zamienne... ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 14.05.2006, 21:07:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Zasada działania taka sama, ale są sondy z podgrzewaniem, bez podgrzewania, szerokopasmowe, wąskopasmowe, więc nie są tak całkowicie zamienne...

masz rację ale to wynika z ilości pinów  w kostce (jeśli jest taka sama i takie same kolory kabli to śmało można przepinać piny)
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 14.05.2006, 21:41:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "woj"
masz rację ale to wynika z ilości pinów w kostce (jeśli jest taka sama i takie same kolory kabli to śmało można przepinać piny)

Teraz tylko pytanie, czy sonda NTK ma taką samą wtyczkę :?:  :mrgreen:

Z tego co wyczytałem >> TU << Sondy NTK dla modeli Golf 1,6 obejmują szerokopasmowy czujnik regulujący oraz binarny (włącz./wyłącz.) czujnik diagnostyczny. wynika, że jest to sonda szerokopasmowa z wyprowadzeniami na OBD2 - ciekawe, czy będzie pasowała...  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 18.03.2007, 00:09:20 - NIEPRZECZYTANA »

odświeże troszke.. ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział ze mam zbyt wysokie spalanie jak na taki silnik.. czytając forum dla seatów nieTdi to dość normalne że sporo łykają ale może faktycznie cos nie tak.. i jedyne co przychodzi mi do głowy do sonda lampda.. czy istnieje mozliwosć sprawdzenia sondy zwyczjanym miernikiem? jesli tak to jak i jakie powinny byc odczyty wartości? nie mam mozliwosci podpiecia pod Vaga a nie chce jechac do mechanika i wywalic na darmo 50zł tylko daltego ze wydaje mi sie ze pali za duzo o litr  lpg :)

spalanie w mieście dochodzi do 15litrów Wrocław, 14 Piotrków
na  trasie moge zejsc nawet do 9litrów ale to na prawde jestem zawlidroga jade 80-100 i wyprzedzam tylko Tiry.. jak zaczne bujać sie w granicach 100-130 to dochodzi do 11litrów :/..
a moze poprsotu podjechac do gazownika na ponowna regulacje? od momentu instalacji LPG zrobiłem 7kkM a regulacja miała miejsce tylko po 1kkm na początku wtedy auto potrafiło zejsc na trasie do 7,5litra przy 80-100km/h wiec nie wiem juz sam..
staram sie tankować LPG na tej samej stacji.. a te 7,5litra było latem bez ogrzewania i świateł..
aha czy kable WN mogą mieć coś też ze spalaniem wspólnego??
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 18.03.2007, 00:37:36 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze do gazownika na regulację. Nie wiem po co chcesz badać sondę miernikiem jak gazownik po podłączeniu do kompa zobaczy czy sonda pracuje i w jakim zakresie. Jeśli chcesz sie bawić miernikiem to zakładając że masz silnik AEE musisz się dostać do kostki od sondy. Najpierw rozgrzej samochód najlpiej podczas jazdy bo sonda pracuje tylko na rozrzanym silniku (na zimnym nie chodzi). Możesz odczepić kostkę i zbadać na masę ale ja proponuje bez odczepiania (oczywiscie silnik pracuje) "wkłuć" (końcówka miernika) się w pierwszy kabel od lewej strony wychodzący z kostki (chyba biały) i drugą końcówką miernika doknąć do masy. Wówczas napiecie ma skakać od 0 do 1 V.
Możesz też odczytać napięcię wkłuwając się w pierwszy kabelek od prawej jednym końcem a drugim w drugi kabelek od prawej (patrząc z góry na kostkę). Wówczas napięcie musi zmieniać się do 11V. Dodam, że czasem cyfrowy woltomierz może okazać sie za "wolny" do odczytania szybko zmiennego napięcia. Najlepszy jest miernik diodowy do sondy albo woltomierz analogowy. Ja polecam komputer i podpięcie do centralki gazowej. Tam bedziesz miał pokazaną pracę sondy.
Co do kabli...biorąc pod uwage, że uszkodzenie jakiegoś elementu kiedy w aucie jest elektronika pociąga za sobą działanie przyczynowo skutkowe to kable mogą wpływać na spalanie ale przede wszystkim na pracę silnika.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 18.03.2007, 01:01:24 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki, chyba do tego gazownika trza bedzie podjechac!

[ Dodano: 2007-03-18, 14:01 ]
dodam jeszcze ze delikatnie zaczęły mi falować obroty.. ale tak w granicach +/- 50
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #8 - Sobota, 31.03.2007, 19:02:42 - NIEPRZECZYTANA »

witam,
musze kupic sonde lambda.
czy slyszeliscie cos na temat uniwersalnych sond boscha takich jak tu: http://allegro.pl/item178973995_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html
cenowo sa atrakcyjne, ale wiadomo - jak cos jest do wszystkiego...
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #9 - Sobota, 31.03.2007, 19:09:13 - NIEPRZECZYTANA »

uzywam czegos podobnego około 2,5 roku i puki co jest bez zarzutów ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 02.04.2007, 12:29:37 - NIEPRZECZYTANA »

teraz wiekszosc jest uniwersalna (czyli bez kostki) ale nie polecam z allegro, kiedys mialem i szybko padla  :neutral:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.0&highlight=sonda
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 02.04.2007, 13:49:55 - NIEPRZECZYTANA »

zobaczymy, juz kupilem ta z allegro (74zl BOSCH).
mechanik mi powiedzial 370zl za ori BOSCHA lub 220 za uniwersalny zamiennik.
mam nadzieje ze ta troche pochodzi.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
kasia_lukas
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Peugeot 206 '01, 2.0 HDI; była Ibiza 1.4 '00

« Odpowiedz #12 - Sobota, 07.06.2008, 01:45:13 - NIEPRZECZYTANA »

no i u mnie przyszedł czas na wymiane sondy :( nowa bosha kosztuje ponad 500 zł :(  nie wiecie czy jest jakas tansza, potrzena mi szerokopasmowa z piecioma kabelkami, miedzy innym czerwony i żółty kabelek....
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Sobota, 07.06.2008, 07:17:25 - NIEPRZECZYTANA »

Szukaj alternatywy tak samo jak przy 4 kablowej
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» sonda lambda
Skocz do: