+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...  (Przeczytany 18929 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Pokemon15 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Altea 2009 1.8tsi

« Wtorek, 08.04.2014, 08:37:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich...
Niedawno kupiłem AlteęXL 1.8tsi z 2009r w automacie. Cieszyłem jak dziecko... ale nie długo...

Zdążyłem przyjechać do domu (ok 300km), na drugi dzień jeszcze pojechałem na zakupy i dumny wstawiłem seacika do garażu. Zabrałem się za papiery w celu przerejestrowania autka...

Wszystko było ok, skrzynia pracowała idealnie.

Niestety po czterech dniach osłupiałem... bo już z garażu nie wyjechałem... SZOK...

Po uruchomieniu silnika, skrzynia nie wybiera biegów, silnik pracuje normalnie ale jak by komputer nie widział skrzyni biegów, można przełączać w każdą pozycję D,R,S i nic się nie dzieje...
Na tablicy rozdzielczej nie pojawiają się wybrane biegi i świeci kontrolka pomarańczowa silnika...

Zaciągnąłem autko do znajomego mechanika, na dzień dobry powiedział, że może to padła mechatronika skrzyni...

Po podpięciu się komputerem wyskoczyły dwa błędy...

P189c (ten się kasuje ale po ponownym uruchomieniu silnika wraca)
oraz
P0562 - nieprawidłowe napięcie w instalacji, za niskie (nie można skasować)

I teraz zagwozdka... bo żadnych błędów ze skrzyni biegów nie ma... tylko te dwa...

Czy możliwe jest, że moduł mechatroniczny jest nie zasilany i stąd brak komunikacji? Na początek sprawdzimy elektrykę czyli wiązki, wtyczki, napięcia...

Nie wiem, czy zdejmować ten moduł mechatroniczny, słyszałem, że potrafi się tam coś przepalać...

Może spotkali się Państwo z takim lub podobnym problemem ?

Pozdrawiam (nie)szczęśliwy posiadacz Altei ...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 08.04.2014, 09:41:56 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwsza awaria dsg na tym forum, niestety szybciej coś znajdIesz na innych...
Nie masz gryzoni w garażu ?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pokemon15 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Altea 2009 1.8tsi

« Odpowiedz #2 - Piątek, 11.04.2014, 17:35:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Nie masz gryzoni w garażu ?
No garaż trochę wiekowy... myszy w zimie grasowały... ale ponoć do instalacji to raczej kuny się dobierają...
Jak by coś było poprzegryzane... :o  to by dopiero były jaja... dzisiaj jadę do mechanika, miał sprawdzić instalację...

Napisano: Wtorek, 08.04.2014, 13:44:18


Niestety sprawdził się najczarniejszy scenariusz...
Spalił się sterownik mechatroniczny... Powodem były zatarte łożyska silniczka napędzającego pompkę olejową... Na tłoczkach też już były widoczne rysy...
W sumie sterownik nie do naprawy...
Co ciekawe, wykonałem chyba z 15 telefonów po warsztatach w całej Polsce, które naprawiają automatyczne skrzynie w tym DSG i sterowniki do nich, jak tylko padało hasło SEAT to od razu, kończyła się rozmowa...

Sterownik mechatroniczny do 7 biegowej dwusprzęgłowej suchej skrzyni biegów w SEACIE jest praktycznie jednorazowy...  nie do naprawienia.

W serwisie we Wrocławiu dowiadywałem się czy moja altea jest objęta akcją serwisową, którą VW prowadził właśnie ze względu na częste usterki tych sterowników. No i owszem taka akcja była... ale Seat jej nie przeprowadzał... ha ha...
Powiedzieli mi, ze mogą naprawić (patrz  - wstawić nowy sterownik) skrzynię ale koszt to 7 tysięcy...

Koniec końców cudem znalazłem warsztat-zakład w Długołęce gdzie mają części do takich skrzyń i je naprawiają...

Kupiłem u nich nowy kompletny sterownik z mechatroniką za... niestety... 4,5 tyś... Z gwarancja i już zaprogramowany, po zamontowaniu adaptacje trzeba tylko wykonać i powinien działać...

W poniedziałek powinien kurierem dojść, zobaczymy...

To na razie tyle...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 11.04.2014, 17:36:34 wysłane przez Pokemon15 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Piątek, 11.04.2014, 17:40:22 - NIEPRZECZYTANA »

masakra jakas :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #4 - Piątek, 11.04.2014, 18:08:57 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety tak jest, im więcej elektroniki, tym więcej trzeba płacić w wypadku awarii. Jak w maluchu spali się żarówka to można ją wymienić w moment. W niektórych samochodach trzeba rozbierać pół przodu, aby się dostać. A często trzeba jeszcze usunąć błąd w komputerze, bo pomimo wymiany, ona dalej nie świeci.
Zapisane

Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #5 - Sobota, 12.04.2014, 17:37:18 - NIEPRZECZYTANA »

Na allegro naprawiają te sterowniki koszt od 400 do 1200zł....  :-X i dają 12m-cy gwarancji
W życiu nie dałbym 4tys
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 15.04.2014, 06:31:24 - NIEPRZECZYTANA »

Shizo, co innego uszkodzenie typowe sterownika skrzyń np multitronic o którym piszesz (pourywane druciki w sterowniku), za które faktycznie magicy biorą po 400 i pare więcej zł. Nie wiem jak to wygląda w DSG ale jeżeli faktycznie coś tam się zatarło to zakładam że znalezienie odpowiednio pasującego silniczka graniczy z cudem.
Zapisane

Pokemon15 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Altea 2009 1.8tsi

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 24.04.2014, 15:23:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Shizo
Na allegro naprawiają te sterowniki koszt od 400 do 1200zł....  
Cytat: emtezet
Shizo, co innego uszkodzenie typowe sterownika skrzyń np multitronic o którym piszesz

Dokładnie, ten sterownik w 7stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni składa się i z elektroniki i części mechanicznych i naprawdę jest nie do naprawienia. Po prostu przez zwarcie na zasilaniu silniczka wytopiło całą elektronikę łącznie z obudową...

No ale w końcu mam wymieniony cały sterownik , udało się zrobić adaptację sprzęgła i skrzyni biegów i dzisiaj już przyjechałem do domu... trochę mnie to kosztowało... ale cóż, miałem pecha...
Skrzynia chodzi płynnie bez żadnych stuków, szarpnięć...

Po 3 tygodniach nerwów i wydatku prawie 5 tys... ( olej 210zł, robocizna 250zł) mogę w końcu cieszyć się moją "nową" Alteą...

PS "Mój" mechanik twierdzi, że sama skrzynia biegów dwusprzęgłowa sucha jest rewelacyjna i praktycznie nie ma się co w niej zepsuć. Co innego sterownik. Po prostu przy zakupie samochodu z tą skrzynią trzeba być uczulonym i wiedzieć, że takie usterki się zdarzają przy ok 150tys km. Warto zatem poznać w miarę możliwości historię serwisowania i wziąć poprawkę na ten rodzaj awarii.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 24.04.2014, 15:29:44 wysłane przez Pokemon15 » Zapisane
Jurek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 2015 1,8 FR

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 06.11.2023, 11:26:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie w moim Seacie Leon 2015r !,8 FR przebieg 150tys zapalila sie kontrolka Usterka ;skrzynia biegow i koszt calej naprawy to 7800zl. ( warsztat Katowice Myslowice) ale w jednym z warsztatow w Bytomiu Dabrowa Miejska byla propozycja naprawy za 15tys zl tam tez zaplacilem tylko za podpiecie pod komputer 350zlotych.  Wyszly takie kody bledu PO84100-P189C00-P17BF00 Dzisiaj otrzymalem tel o tym iz cala naprawa wymiana mechatroniki +robocizna to koszt 7800zl. Czlowieku Płać i płacz .Pozdrawiam .

Napisano: Poniedziałek, 06.11.2023, 11:22:38


Zapomnialem dopisac samochod uzytkuje od 5 lat bez zadnych usterek napraw mega zadowolony a tu bach jedna Usterka skrzynia biegow i 7800zl .Pozdrawiam. :pub:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 06.11.2023, 11:30:50 wysłane przez Jurek » Zapisane
stefanm37 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Seat, 2009

« Odpowiedz #9 - Środa, 03.01.2024, 12:25:59 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo dużo cię to wyniosło, nie wiem, czy nie lepiej byłoby już za te pieniądze kupić nowy samochód... daj znać, czy zdecydowałeś się go dalej naprawiać i czy nie wyskoczyło coś więcej
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 18.01.2024, 13:54:23 wysłane przez KYS » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» 7 biegowa, dwusprzęgłowa DSG - problem...
Skocz do: