+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem ze sprzegłem po wymianie skrzyni
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze sprzegłem po wymianie skrzyni  (Przeczytany 11296 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Wtorek, 11.02.2014, 19:01:19 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, mam taki problem,rok temu w marcu kupiłem nieszczęsną Cordobę Vario z 2000r z 1.4 akk.Auto kupiłem ze skończonym sprzęgłem,które kupiłem kp.luk wraz z nową linką bez samo regulacji bo taka był zamontowana.Oddałem auto do znajomego mechanika który wymienił wszystko wyregulował i git.Zrobiłem tak ze 2tyś/km i rozsypała się skrzynia biegów.Kupiłem skrzynie po kpl.remoncie w firmie BCS SKRZYNIE Sosnowiec tylko że zamiennik skrzyni DXK jak była fabrycznie.Mechanik założył mi stare-nowe sprzęgło(Bo przez 2 tyś km nie mogło się zedrzeć)i wszystko było ok.Skrzynia chodzi pięknie ładnie i nagle na postoju słyszę coś piszczy w silniku na biegu jałowym i jak jadę pomału jadę,wciskam sprzęgło pisk ustaje,pierwsze co rozsypało się łożysko sprzęgła.Odstawiłem auto do mechanika który mi wymieniał sprzęgło jak tylko auto kupiłem zdiagnozował fakt łożysko oporowe wymieniamy stare oddajemy na reklamację.Odebrałem auto wszystko git zrobiłem ok 50km i znów to samo pisk który ustaje po wciśnięciu sprzęgła.Dzwonię do mechanika on nie wiem o co kaman przyjechał poluzował linkę sprzęgła i o dziwo wszystko ustało.Zrobiłem tak jakieś 1500km i stwierdzam że sprzęgło mi się ślizga,wrzucam 3 bieg i ruszam jak z 1:(I tu pytanie co może być kurde powodem takich zachowań sprzęgła???Skrzynia przecież do sprzęgła w sumie nic nie am bo sprzęgło dobiera się pod silnik więc nowa skrzynia chyba nie ma na to wpływu,może linka z samo regulatorem by coś poprawiła?Bo już wydałem u jednego mechanika 1000zł na sprzęgło łącznie i nic nadal kaszana.Może miał ktoś podobne problemy.Proszę o jakieś wskazówki, pomoc.Z góry dzięki.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 11.02.2014, 19:04:35 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze to sobie sam dobrze wyreguluj linkę. Jest wszystko opisane na forum. (ma mieć minimalny luz, pedał jak wciskasz przez pierwsze pół centymetra ma być luźny)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 11.02.2014, 19:10:56 - NIEPRZECZYTANA »

Tez bym tu obstawial na zle ustawiona linke, leci wtedy lozysko a pozniej i cala tarcza
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 11.02.2014, 19:12:15 - NIEPRZECZYTANA »

A widzisz i tak było do puki nie wymieniłem skrzyni,pedał miał taki luz zanim jak ja to nazywam był opór roboczy teraz tego nie mam:(Ale słuchaj co może być przyczyna że już 2 łożysko sprzęgła jest i jak linka jest niby wyregulowana to piszczy  na tej nowej skrzyni????
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 11.02.2014, 19:15:20 - NIEPRZECZYTANA »

adamkloc, pomożemy Ci z chęcią, ale napisz posta jakoś tak, żebym zrozumiał. Z kropkami, przecinkami itd. Bo to co napisałeś mi ciężko rozszyfrować.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 11.02.2014, 19:15:51 - NIEPRZECZYTANA »

Napieta linka zabila sprzeglo, jezeli nie jezdzisz z butem na sprzegle to reklamowal bym usluge wymiany.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 11.02.2014, 19:18:49 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9, A to ni pisałem z kropkami i przecinkami?:)Sorry ale mam dysleksję pewnie dlatego:)Z butem na sprzęgle nie jeżdżę:)a usługę będę reklamował bot o jaj są jakieś już:)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 11.02.2014, 19:31:15 - NIEPRZECZYTANA »

Mówię - pedał sprzegła ma mieć pół centymetra luzu. I potem dopiero opór.
Zapisane
adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 11.02.2014, 19:36:31 - NIEPRZECZYTANA »

Ok dzięki bardzo, to tak jutro niech mechanik reguluje,bo za robotę już dwa razy płaciłem, teraz to jego problem:)
Zapisane
Tomispeed Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 200r 1,4

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 24.02.2014, 18:18:09 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz czy jest założona sprężyna odciągajaca łapę sprzęgła (odciąga łożysko wyciskające od docisku aby nie dotykało -w przeciwnym razie może świergotać i szybciej się zniszczyć .W sprzęgłach samo nastawnych jest odwrotnie wtedy są linki samoregulujące (przykład z innej beczki ). A luz sprzęgła (linki) się ustawia żeby sprzęgło zaczynało brać (przekazywać moment obrotowy na skrzynię) od podłogi na około 2-4cm  tak na oko.Skrzynia jak by była nieodpowiednia to ślizgało by się od początku a nie po jakimś czasie .Przypalone sprzęgło będzie się ślizgało dopóty zedrze się warstwa przypalona trzeba idealnie ruszać przez długi okres.
Ślizganie się sprzęgła może być powodem  uszkodzona jedna z blaszek sprężyny docisku (dociski LUK są regenerowane dlatego do końca nie ma co im ufać) .Daj znać czym się zakończyła naprawa !
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 24.02.2014, 18:19:45 wysłane przez Tomispeed » Zapisane
adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 08.04.2014, 19:59:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, naprawa zakończyła się tym, że musiałem wymienić linkę ze zwykłej, na linkę z samoregulatorem i jak na razie wszystko jest ok.:)

Napisano: Poniedziałek, 24.02.2014, 19:30:44


Panowie ponawiam temat,bo kurde dalej jest problem,bo w sumie pozostałem przy lince bez samoregulacji,i mam pytanko czy ktoś sie orientuje jaka powinna być u mnie linka czy zwykła z regulacja czy z samoregulatorem??Auto to Seat Cordoba Vario 2000r 1.4 AKK teraz skrzynia DCJ o ile sie nie mylę.Z góry dzięki za pomoc.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 08.04.2014, 21:15:25 - NIEPRZECZYTANA »

Działać ma dobrze na każdej lince. Z samoregulacją i bez. U Ciebie obstawiam, że będzie bez.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 10.04.2014, 06:12:12 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem ten sam silnik i linka była bez regulacji. Sam wymieniałem ją dwa razy i kupowałem również bez regulacji. (Polecam zawsze wozić jedną w bagażniku na wszelki wypadek).
Zapisane

adamkloc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Cordoba Vario 1.4 2000r

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 10.04.2014, 17:44:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ok dzięki Panowie:)  tak wiem że nie ten dział ale może coś doradzicie,tutaj jest filmik: http://www.youtube.com/watch?v=H6uCGbNfME4 z identyczną pracą silnika jak mój,ale pomijam dźwięk klepania,mnie bardzo martwi dźwięk od 3:50s,ten szorstki metaliczny jakby cykanie.Co to waszym zdaniem może być?Zanika to po rozgrzaniu silnika,rozchodzi się jakby dołem silnika.Niesamowicie mnie to martwi,do którego mechaniora nie pojadę to albo juz tego nie ma bo silnik ciepły,albo każdy mówi że ten typ tak ma:(Poradźcie coś bo sił mi już braknie :(


Od emtezet: Nie dubluj postów w 2 różnych tematach, do tego ten temat nie ma nic wspólnego z twoim pytaniem. Stosuj się do zasad bo będzie ostrzeżenie. Na twój problem odp we właściwym wątku.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 11.04.2014, 07:41:42 wysłane przez emtezet » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem ze sprzegłem po wymianie skrzyni
Skocz do: