+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» instalacja do cordoby 2002r
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: instalacja do cordoby 2002r  (Przeczytany 13080 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
gajos044
Gość



« Poniedziałek, 08.05.2006, 15:40:25 - NIEPRZECZYTANA »

witam
Mam pytanko jaką instalację LPG polecacie do Cordoby 1,6/75KM z 2002r.
Pozdrawiam
Zapisane
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 15.05.2006, 08:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

sekwencyjny wtrysk np.landi-renzo ja jestem zadowolony
Zapisane

arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 18.05.2006, 13:07:25 - NIEPRZECZYTANA »

Wybierz sprawdzony zaklad, ktory montowal juz instalacje do takiego silnika jak Twoj. Popros o kontakt do ich klienta z takim silnikiem, zapytaj o wrazenia i opinie.

Szanse na to ze sie nie zawiedziesz szukajac najtanszej oferty sa minimalne!
Nie warto oszczedzic 500-1000 zl na montazu a potem dodac 1000-2000 do napraw,  ustawien, poszukiwan przyczyn ...

Sam mam teraz BRC Sequent (umiarkowanie polecam), predzej mialem (Dream OMVL - odradzam).

Powtarzam raz jeszcze: sprawdzony warsztat.

Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
majcher
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 08.05.2007, 17:53:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Pytanie mam do Was jaka instalację gazu założyć do Ibizy 2000r. silnik 1,6 8v ALM .
Opcje są właściwie trzy: KME, Zenit (AG) i BRC
Macie jakies doświadczenia?
Jakis godny polecenia zaklad w Łodzi?
Zapisane
HiHi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stargard Szczeciński
Samochód: Opel Astra Steinmetz

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 08.05.2007, 18:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa
Zapisane

HiHi<br />Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 08.05.2007, 18:59:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa
daruj sobie takie komentarze  :chytry:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
majcher
Gość



« Odpowiedz #6 - Wtorek, 08.05.2007, 19:16:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa

pozwolisz, ze nie bede komentowal...
Czekam na konkrety, opinie użytkownikow itp.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 08.05.2007, 19:31:53 - NIEPRZECZYTANA »

majcher, to jest bardzo wazne...
Cytat: "arw"
Wybierz sprawdzony zaklad, ktory montowal juz instalacje do takiego silnika jak Twoj. Popros o kontakt do ich klienta z takim silnikiem, zapytaj o wrazenia i opinie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
majcher
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 09.05.2007, 09:35:56 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba sie zdecyduje na instalacje firmy AG - Zenit. Wiekszosc gazownikow mowi, ze moj samochod nie nalezy do zbyt wymagajacych i wlasciwie nie ma roznicy co zaloze. A Zenit wlasciwie dla tego, ze mam zaklad, w ktorym kolega sobie zakladal gaz i byl w miare zadowolony ;], tak naprawde to nigdy nie wiadomo co z tego bedzie ;/
Zapisane
Red
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chorzów
Samochód: Cordoba '03 1.2 AZQ

« Odpowiedz #9 - Środa, 09.05.2007, 21:27:41 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam w cordobie 1,2 sekwencję Landi renzo od 80 kkm tylko regulacja gazu i nic więcej jak narazie sobie chwalę zmiana z pb na lpg nie zauważalna dzieje się sama i nawet nie zauważam kiedy w sumie spoko.
Zapisane
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 10.05.2007, 20:39:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "majcher"
Chyba sie zdecyduje na instalacje firmy AG - Zenit. Wiekszosc gazownikow mowi, ze moj samochod nie nalezy do zbyt wymagajacych i wlasciwie nie ma roznicy co zaloze. A Zenit wlasciwie dla tego, ze mam zaklad, w ktorym kolega sobie zakladal gaz i byl w miare zadowolony ;], tak naprawde to nigdy nie wiadomo co z tego bedzie ;/

No prosze, reaktywacja watku po roku :)
Silnik ALM z ECU Magnetti Marelli jest wymagajacy, mozesz mi wierzyc.
Od razu pachnie mi to brakiem doswiadczenia gazownikow z tym ECU.
Problemy z samoadaptacja, rozjazdem map benzyny.
Powtarzam raz jeszcze popros o kontakt do zadowolonego klienta.
Jezeli znajdziesz takiego z silnikiem ALM, instalacja IV gen., bez zamontowanego
resetu komputera benzyny po kazdym wylaczeniu silnika
to podaj mi na niego namiary, sam chetnie wymienie doswiadczenia.
Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
majcher
Gość



« Odpowiedz #11 - Piątek, 11.05.2007, 00:19:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "arw"
Silnik ALM z ECU Magnetti Marelli jest wymagajacy, mozesz mi wierzyc.

A czemu tak twierdzisz, co sie dzieje ? Jak masz zalozony reset kompa, to nie ma prawa dobrze dzialac... reset kompa nie jest niczym innym jak pojsciem na latwizne gazownikow.
Ja znalazlem w sieci kilka opini:
link 1
link 2
link 3
Szukajcie w opisach frazy "ALM".
Trzech teoretycznie "zadowolonych".
Zapisane
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #12 - Piątek, 11.05.2007, 10:16:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "majcher"
A czemu tak twierdzisz, co sie dzieje ?

Jak widac wyzej, mam LPG w takim samochodzie od dawna, jakies 100 kkm juz.
Mialem wczesniej instalacje Dream OMVL, ktora renomowany warsztat zdemontowal nie potrafiac jej dostroic do silnika i wymienil na BRC Sequent (pelna wersja na wtryskach Keihina).
Wiem juz, ze jestem zbyt wymagajacy, ale chcialem osiagnac taki stan w ktorym silnik na gazie bedzie pracowal tak samo jak na benzynie. Na kilku forach (obd2.pl, autocentrum.pl) opisywalem swoje boje. Poznalem w zwiazku z wlasnymi problemami kilku znajacych sie na rzeczy ludzi, dorobilem sie wlasnego sprzety i wiedzy do diagnostyki tych instalacji i silnika.
Nie mam zainstalowanego tzw. reseta ECU benzyny.
Sytuacja u mnie jest moze o tyle utrudniona, ze mam w aucie automatyczna klimatyzacje.
W takim okresie jak teraz oznacza to dosyc duze wymagania co do dokladnosci mapy wtrysku gazu, szczegolnie na biegu jalowym.
Wracajac do mojej opinii o ECU Magnetti Marelli. Naturalnie to co pisze jest moja subiektywna opinia. To ECU nie jest w pelni zgodne z EOBD, nie ma (nie wiem o takich) programowych mozliwosci podejrzenia adaptacji (wartosci modyfikacji standardowych map wtrysku) robionych przez ECU w odpowiedzi na zmiane warunkow pracy silnika.  Skanery EOBD do ktorych dotarlem nie daja rady, VAG-COM tez nie. W trakcie ustawiania map LPG (w instalacji LPG) nie ma wiec mozliwosci obserwacji tego jak zmienia sie adaptacja benzyny (w ECU benzyny). Sama obserwacja braku zmian czasu wtrysku benzyny u mnie wielokrotnie byla nie wystarczajaca. Efekt, po kilku dniach badz tygodniach przy trudnych warunkach (np. wlaczajaca sie czasem klimatyzacja) rozjezdzaja sie mapy benzyny, silnik szaleje na wolnych obrotach. Przy malo dokladnie dzialajacej instalacji takiej jak Dream OMVL te objawy byly znacznie czestsze i silniejsze, przy lepszej BRC Sequent jest duzo lepiej, ale nie znaczy to ze tak jakbym chcial ;)

Pozwolilem sobie zabrac glos tylko po to zeby podkreslic, ze warto poszukac takiego gazownika, ktory mial do czynienia z konkretnie tym silnikiem. Nie wykluczam chociaz wydaja mi sie to malo prawdopodobne, ze to ci do ktorych ja trafilem nie znali sie na swojej robocie.

Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #13 - Piątek, 11.05.2007, 10:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co ja wiem to reset kompa nie jest dobrą sprawą, bo po nim następuje "adaptacja" i przez jakiś czas np 50km w międzyczasie przełączymy go na gaz i z tych samych powodów z których następuje rozjazd map nastąpi zła adaptacja. Oczywiście jeśli nie ma innego wyjścia - nie znamy się na tym i nie możemy znaleźć prawdziwego fachowca lub koszty są zbyt duże to trudno lepiej tak jeździć niż w ogóle.
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #14 - Piątek, 11.05.2007, 12:38:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "HiHi"
wogóle nie zakładaj gazoliny.kup tdi albo zostaw benzyne gaz to lipa


Tej wypowiedzi też nie skomentuję...  :chytry:

W Łodzi polecam zakład na ul. Piłsudskiego 141 "TERAZ" Auto-Gaz (dawna Anilana). Co prawda tam nie montowano w mojej Cordobie LPG-Bigas ale tam jestem na etapie regulacji LPG bo są problemy z wolnymi obrotami. Tam zajmują się instalacjami GIS-Bigas.

Cytat: "arw"
Efekt, po kilku dniach badz tygodniach przy trudnych warunkach (np. wlaczajaca sie czasem klimatyzacja) rozjezdzaja sie mapy benzyny, silnik szaleje na wolnych obrotach. Przy malo dokladnie dzialajacej instalacji takiej jak Dream OMVL te objawy byly znacznie czestsze i silniejsze


Na czym ma polegać opisane przez ciebie szaleństwo silnika na wolnych obrotach.

W mojej Cordobie wolne obroty na gazie falują, silnik dławi się i to całkiem mocno (potrafi zgasnąć) ale bardzo nie regularnie w całym zakresie temperatury silnika. Po nagrzaniu silnika wszystko przechodzi i jest OK. Obroty falują tylko na gazie. Po przełączaniu na benzynę nie ma takich efektów. Mapa wtrysków była zmieniana na wszystkie możliwe strony ale coś jest nie tak i to właśnie tylko na wolnych obrotach.

Po ostatniej regulacji pan powiedział, że jeżeli objawy nie ustąpią to trzeba sprawdzić instalację od strony konstrukcji montażu (kąt montażu wtryskiwaczy w kolektorze), bo najlepszą inst. LPG można zchrzanić. Jeżeli tam okaże się dobrze to tylko zresetować mapę wtrysków gazu i jeszcze raz ją adaptować.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» instalacja do cordoby 2002r
Skocz do: