+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» instalacja do cordoby 2002r
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: instalacja do cordoby 2002r  (Przeczytany 13079 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #15 - Piątek, 11.05.2007, 13:23:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gruby"

Na czym ma polegać opisane przez ciebie szaleństwo silnika na wolnych obrotach.

Moje objawy:
1. falowanie obrotow silnika na biegu jalowym, czasem praca jak bez jednego cylindra
2. dlawienie, szarpanie przy dodawaniu/zdejmowaniu nogi z gazu przy obortach <3000
3. gasniecie silnika np. podczas redukcji biegu, hamowania

Te sytuacje obecnie nie wystepuja regularnie, ale zdarzaja sie.
Jak rozumiem w Twoim wypadku podobnie ?

Chcialbym byc dobrze zrozumiany, nie oczekuje juz w tym zakresie
na jakiekolwiek porady czy sugestie. Jestem przekonany ze tych objawow
nie da sie calkowicie wyeliminowac przy tej instalacji w moim silniku.
Jestem absolutnie pewien ze silnik i instalacja LPG jest sprawna.

Mysle, ze dla kogos stojacego przed decyzja o montazu gazu
tego rodzaju informacje sa chyba cenne.

Pozdrawiam,
Artur

PS.Tia, doczytalem dalszy ciag ... skad ja to pamietam, oprocz katu montazu wtryskiwaczy sprawdz, krotkie weze do wtryskiwaczy, kilka punktow pobrania podcisnienia z kolektora dolotowego, moze jednak reduktor nie trzyma cisnienia, podmien komputer gazu, ....
ja nie mam juz zludzen - mialem ponad rok temu :)
(Za kazdym razem predzej czy pozniej objawy wracaly)
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #16 - Piątek, 11.05.2007, 13:35:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "arw"
Moje objawy:
1. falowanie obrotow silnika na biegu jalowym, czasem praca jak bez jednego cylindra
2. dlawienie, szarpanie przy dodawaniu/zdejmowaniu nogi z gazu przy obortach <3000
3. gasniecie silnika np. podczas redukcji biegu, hamowania


Dokładnie  :!:  :!:  :!:

Ad. 1. Falowanie albo wystąpi albo nie, kojarzyłem to na początku z temperaturą na zewnątrz - im zimniej tym poważniejsze problemy ale okazało się to złudne

Ad. 2.
a) Szarpanie przy szybkim (natychmiastowym) zdjemowaniu nogi z pedału gazu podczas jazdy w trasie.
b) Dławienie przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu z wolnych obrotów.

Ad. 3. nic takiego akurat nie występuje.

Facet powiedział, że w moim przypadku można ustawić tylko metodą "prób i błędów" albo  jak to nie pomoże to jak napisałem wyżej - reset mapy wtrysków gazu.

Twierdzi, że ta instalacja także jest odpoiwiednia do tego silnika.

Cytat: "arw"
Wracajac do mojej opinii o ECU Magnetti Marelli. Naturalnie to co pisze jest moja subiektywna opinia. To ECU nie jest w pelni zgodne z EOBD


Możesz rozwinąć myśl i trochę jaśniej, że ECU nie jest w pełni zgodne z EOBD.
Zapisane
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #17 - Piątek, 11.05.2007, 14:05:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Gruby"

Możesz rozwinąć myśl i trochę jaśniej, że ECU nie jest w pełni zgodne z EOBD.

Dlaczego tak uwazam napisalem wyzej. Ten brak zgodnosci nie jest sam w sobie niczym zlym ale utrudnienia opracowanie dokladnej mapy wtrysku gazu przy braku mozliwosci obserwowania adaptacji ECU benzyny.
Chcesz sobie poczytac dlaczego? Prosze bardzo nizej link do najlepszego opisu robienia mapa wtrysku gazu jaki znalazlem: obd2.pl

Milej lektury i powodzenia z probami rozwiazania problemu,
Artur
Zapisane
majcher
Gość



« Odpowiedz #18 - Piątek, 11.05.2007, 14:27:40 - NIEPRZECZYTANA »

W czwartek zakladam sekwencje AG Zenit w zakladzie "Teraz" na Pilsudskiego ;) Zaklad sprawdzony przez kolege, wiec dlatego... powinno byc ok ;)
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #19 - Środa, 30.05.2007, 12:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
W czwartek zakladam sekwencje AG Zenit w zakladzie "Teraz" na Pilsudskiego ;) Zaklad sprawdzony przez kolege, wiec dlatego... powinno byc ok


No i jak Majcher po wizycie w zakładzie "Teraz"?
Zapisane
majcher
Gość



« Odpowiedz #20 - Środa, 30.05.2007, 23:29:22 - NIEPRZECZYTANA »

Generalnie jestem zadowolony.
Instalacja założona została bardzo schludnie ;]
Jak to z gazem, pierwsze negatywne objawy się pojawiają ;]], ale nie jest zle...
Zdarza sie poprostu, ze stojac na wolnych obrotach po jakims czasie obroty na chwilke doslownie spadna do jakis 500 i wskakuja spowrotem. Czeka mnie jeszcze regulacja, ale mysle, ze bedzie dobrze... W pozostalym zakresie obrotow jest super... nawet nie wiem czy nie lepiej niz na benzynie czasami ;)
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 04.06.2007, 06:15:31 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie, moja Cordoba też ma takie spadki obrotów. Na początku było gorzej, bo te obroty falowały na + i na -. Czasami jak rozbujały się to silnik wyłączał się. Działo się tak w całym zakresie temperatury. Od zimnego do nagrzania. Teraz jest o wiele lepiej, bo zadławi się "od czasu do czasu". Widać, że można tym sterować i zależy to od dostrojenia LPG do silnika (mapy wtrysków zwłaszcza na wolnych obrotach).

Ja też w niedługim czasie jadę na kolejną regulację.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» instalacja do cordoby 2002r
Skocz do: