+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Rozgrzewanie silnika przed jazdą a LPG
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozgrzewanie silnika przed jazdą a LPG  (Przeczytany 11007 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Sobota, 23.11.2013, 22:27:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam chciał bym zapytać o waszą opinie na temat rozgrzewania silnika przed jazdą w kontekście lpg .Chodzi tylko o aspekt ekonomiczny  . Jak wiadomo w sekwencji silnik zaczyna pracować na lpg od (zależnie od ustawień ok 35-45 C ) Wszystko niżej jest na benzynie czyli drożej .
Ja od jakiegoś czasu staram się odpalać samochód po czym wypalać papierosy czy otrzepywać wycieraczki , robić wszystko aby samochód pracował jak najdłużej zanim ruszy aby po prostu się nagrzał .

Są 2 szkoły co do nagrzewania silnika
1. mówi że silnik jako blok metalu potrzebuje określonej ilości kalorii ciepła aby ogrzać się do tych 40C czyli zawsze żeby się rozgrzać musi spalić np 200ml benzyny . Nie ważne czy czy stoimy czy jedziemy .
2. Silnik zimny pali dużo więcej więc jeżeli będziemy poruszać się z zimnym silnikiem będziemy mieć na tych 2-3 km 2-3 razy większe spalanie , a jeżeli rozgrzejemy na postoju spalimy minimalną ilość paliwa . Do tego dochodzi fakt ochładzanie silnika przez pęd wiatru w czasie jazdy oraz gorsze smarowanie na nieogrzanym silniku .

Subiektywnie mogę stwierdzić iż rozgrzewając silnik przez te 2-4 min przed jazdą odczułem na pewno spadek spalanie benzyny . Ponieważ kiedyś jak ruszałem od razu to silnik odpalał gaz na 1-2km a teraz po 500 m .

Oczywiście rozpatrujemy tutaj ewentualność na zimę/jesień kiedy powietrze jest zimne .
Mówimy o jeździe miejsce 15 km w jedną stronę
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 24.11.2013, 08:47:02 - NIEPRZECZYTANA »

W praktyce powinno sie od razu jechac po odpaleniu tylko delikatnie z gazem a nie czekac na postoju.
A jak za pozno sie przelacza to mozna zmienic temp. w sterowniku lpg powiedzmy na 10st, moze i ma to wplyw na silnik i zamiast 400 tys przejedzie 360 tys ale kto to wie... zazwyczaj nikt nie jezdzi tak dlugo 1 samochodem.
A jak chcesz to jest 3 rozwiazanie, webasto ktore odpalisz 15 min przed wyjazdem i silnik od razu jest cieply i jedzie na lpg.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 24.11.2013, 14:27:40 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam chyba 40 dlatego że jak miałem 30 to silnika strasznie wariował na tych 30 C , jak ustawiłem go na te 40 odpalanie gazu  robi się płynie .
Jeżeli wyjadę prosto z garażu to ok 2 km rozgrzewa się do tych 40 C w zimie nawet 4 KM .
 Obliczenia bez rozgrzewania
 100/2=50
 10/50 =0,4
 0,4 x 5,5 =2,2 PLN
KOSZT BEZ ROZGRZEWANIA 2,2 PLN
 Koszty z rozgrzewaniem
 Samochód będzie pracował 5 min oraz jechał 500 m na benzynie oraz 1500 m na gazie
 Na jałowym spala ok 1 l/h jest to jednak wartość na rozgrzanym silniku na zimnym pewnie 2 l/h
 więc 2 / (60/5) = 0,166 [L] Benzyny
 koszt 0,166 x 5,5 = 0,913 PLN
 +
 500 m jazdy na PB
 ponieważ samochód rozgrzał się do ok 20C przyjmijmy spalanie na 13 l pb
 500 m = 0,5 km
 100 / 0,5 = 200
 13[L] /200 = 0,065 [spalonego paliwa na 500 m ]
 koszt : 0,065 x 5,5 = 0,357 PLN

 Jeszcze trzeba przejechać 1,5 km na lpg ponieważ silnik jest rozgrzany przyjmijmy że spala 10 l LPG
 100/1,5=66,66
 10/66,66= 0,150
 0,150 [L] x 2,8 = 0,42
KOSZT CAŁKOWITY Z ROZGRZEWANIEM  0,42+0,357+0,913 = 1,69 PLN

 Oprócz tych 51 gr różnicy mamy jeszcze lepsze smarowanie
 Starałem się pisać moje obliczenia jak najjaśniej aby w razie czego ktoś mądrzejszy mógł poprawić moją teorie


 W prawdziwym życiu każda z tych liczb (spalanie ) będzie funkcją malejącą zależnie od rosnącej temperatury
 Ale o tym można by napisać obfitą pracę pracę inżynierską .
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 24.11.2013, 15:34:21 - NIEPRZECZYTANA »

Nie lubie takiego teoretyzowania :-X
Ja sobie zmniejszylem temp przelaczenia chyba na 10st i praktycznie od razu sobie przelaczal na lpg, silnik pracowal normalnie i nie mialem zadnego problemu a przy 250 000 go sprzedalem przez nieustajaca korozje a nie silnik :huh:
Jak chcesz oszczedzac te 50gr i palic  :pola: w tym czasie to ok ale moze warto rzucic i zamontowac webasto a bedzie 3 zalety i z czasem zaoszczedzisz na spalaniu 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 24.11.2013, 15:36:04 - NIEPRZECZYTANA »

raby, montaż takiego webasta to jest masa pracy... interesowałem się tym i to jest serio masakra ;/
Chciałem nawet domontować manualnie włączany sam piec od webasta. Wsiadam do auta, odpalam samochód i piec i idę sobie skrobać szyby. Ale nawet takie coś jest ciężkie do zrealizowania wg mnie.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.11.2013, 15:40:58 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 24.11.2013, 16:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
raby, montaż takiego webasta to jest masa pracy...
masa pracy to zamontować spryskiwacze swiatel czy wymienic rozrzad w TDI
to uwazam za latwiejsze ale zobaczymy 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 24.11.2013, 20:23:03 - NIEPRZECZYTANA »

 1 min pracy silnika na jalowym biegu to 3-5 km przejechanego dystansu po uruchomieniu zimnego silnika
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 24.11.2013, 20:41:32 - NIEPRZECZYTANA »

hans  ik, no chyba sobie jaja robisz. Silnik przez 1 minutę zeżre mi tyle paliwa ile na trasie 3km?
Zapisane
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 24.11.2013, 22:50:01 - NIEPRZECZYTANA »

bardzo ciekawa teoria , szkoda że jeżeli spala przez 1 minute tyle co przez 3 km
czyli silnik na 700 obrotach na luzie  pobiera tyle ile przy 180 km/h   :nonono:
a jeżeli 5 km to prędkość rośnie do 300 km/h
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 24.11.2013, 22:51:20 wysłane przez Karenz » Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 24.11.2013, 23:00:12 - NIEPRZECZYTANA »

tak pisalo w ksiazce od mojej ibizy
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
xlukasz12345x Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: ibiza 2003, 1,4

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 25.08.2019, 18:08:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam założyłem lpg stag do ibizy 1.4 16v bby 75km 2003r i mam kilka pytań do posiadaczy ibizy z lpg bo nie ukrywam jest to móje pierwsze auto z lpg
1. Czy jak odpalam auto na automacie to powinny mrugać kontrolka od gazu i od poziomu gazu dopuki gaz się nie załączy?
2.jeżeli będzie kończył się gaz to auto prz3laczy się na benzynę i jak zgasze silnik i uruchomiie auto i będzie na automacie A gazu nie będzie to uruchomi się na benzynie czy będzie próbować przełączyć na gaz ?
3. Jak to jest z tą centralka od gazu czy ona pokazuje miarodajnie poziom gazu bo raz mi pokazuje ze mam pełen poziom gazu czyli 4 kreski A raz mi pokazuje 2 kreski czy nie sugerować się kreskami A patrzeć na przej3chane km ?
Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 27.08.2019, 20:04:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ad.1. tak ma być
Ad.2. uruchomi się na benzynie, przełączy się na gaz i jak znowu stwierdzi, że nie ma gazu to przełączy się na benzynę
Ad.3. nie sugeruj się kreskami tylko kilometrami. mi raz pokazuje 4 kreski a gazu nie ma. jest jakaś niby kalibracja tego wskaźnika, ale po każdej kalibracji pokazuje zupełnie inaczej.
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Rozgrzewanie silnika przed jazdą a LPG
Skocz do: