+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Usterka michy olejowej... z czego ona jest???
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Usterka michy olejowej... z czego ona jest???  (Przeczytany 14578 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Piątek, 05.05.2006, 21:23:36 - NIEPRZECZYTANA »

tak jak w temacie z czego jest miska olejowa? Seat Ibiza 01r diesel. chciałbym ją pospawać bo nie jest to wielkie uszkodzenie... olej zaledwie kapie tylko nie wiem z czego jest wykonana.. blacha, stal , aluminium?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 05.05.2006, 21:33:18 - NIEPRZECZYTANA »

mysle ze powinna byc blacha... u mnie przynajmniej wyglada na blache ;-)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #2 - Piątek, 05.05.2006, 22:13:00 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie w  1,4  jest ze  stali  mysle ze u ciebie tyez bedzie stal   , pozostaje wykrecic i sprawdzic
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #3 - Sobota, 06.05.2006, 08:41:59 - NIEPRZECZYTANA »

ech to ja zbieram dupsko i jade rozkręcać i spawać... na źle to zawsze się szybko zrobi...
Zapisane
Staszek
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Rzeszów

« Odpowiedz #4 - Sobota, 06.05.2006, 14:43:30 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiście jest aluminiowa.
Możesz ją spokojnie pospawać - ale równie dobrze można (po wcześniejszym odtłuszczeniu) ją zakleić np POXYLINĄ - robimy takie strzały często w serwisie i zawsze efekty są OK.
Zapisane

Seat Leon 1.6 SPORT (AKL)  - 2000r
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 07.05.2006, 19:41:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Staszek"
le równie dobrze można (po wcześniejszym odtłuszczeniu) ją zakleić np POXYLINĄ


troche bałbym się takiego rozwiązania. tym bardziej, że chce założyć osłone pod silnik i nie widziałbym czy czasem co nie poszło dalej. jak będzie zaspawane to będzie pewne.
Zapisane
WoRaS
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 08.05.2006, 09:29:42 - NIEPRZECZYTANA »

Mam identyczne auto - miska jest aluminiowa i jeśli pękła można ją zespawać - niestety już raz musiałem to robić ($#$$%%^ krawężniki w Krakowie!!!).
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 09.05.2006, 19:52:07 - NIEPRZECZYTANA »

no moja Ibi jeszcze nakanale stoi. mam nadzieje , że jutro będzie skonczona ale zawsze to dodatkowe koszty. przy okazji olej zminiam więc dodatkowo pójdzie to wgórę... wiadomo filtr itd itp.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #8 - Środa, 29.09.2010, 17:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

Uszkodziłem dnia dzisiejszego miskę olejową na krawężniku, olej wyciekł w try migi. Autko sobie grzecznie stoi niedaleko M1, ale mniejsza z tym. Teraz pytanie - czy kupować miskę (około 125-150zł), czy można ją pospawać (jeśli tak to gdzie :) )? Nie wiem czy one są aluminiowe czy stalowe. Poza tym, czy jest na łączeniu jakaś uszczelka, czy klej/spoiwo? I na koniec - z tego co pamiętam wymiana nie jest zbyt skomplikowana, więc chyba sobie z tym poradzę? :P

od KYS: Scalono z istniejącym tematem.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.09.2010, 07:52:11 wysłane przez KYS » Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #9 - Środa, 29.09.2010, 17:56:06 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz spawać. Ostatnio w Palio Weekend znajoma urwała - zawiozłem do spawacza (u mnie w rejonie) i założyliśmy ją na nowo. Trzeba tylko - tak jak piszesz - zaopatrzyć się w spoiwo uszczelniające :-)
ps.Nie powiem - bo nie pamiętam ile zapłaciła (nie wiem czy się kalkuluje ;-) )
« Ostatnia zmiana: Środa, 29.09.2010, 17:57:16 wysłane przez efmk » Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #10 - Środa, 29.09.2010, 18:16:06 - NIEPRZECZYTANA »

TAniej cie wyjdzie kupic uzywke chyba niz spawac. Jak duza dziura to ci trcohe krzykna za spawanie.
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #11 - Środa, 29.09.2010, 19:05:15 - NIEPRZECZYTANA »

ciezko mi powiedziec jaka dziura, bo jutro albo w piatek zaholuje auto do garażu na kanał, ale chyba dosyc spora, bo lecialo ciurkiem.  :P  Uzywki, a nawet nowe zamienniki sa dosyc tanie, tak jak mowie ok 150zl, spoiwo ze 20zł, nowy olej 100. Robocizna mam nadzieje we wlasnym zakresie - 100 w kieszeni. Tak czy siak postanowione - kupuje oslone pod silnik...
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 30.09.2010, 17:53:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ta taką plastikowa z ABS'u ??? Nawet się nie wygłupiaj....
Jak płyty stalowej nie wstawisz - to szkoda Twojej kasy.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Mycha Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza II FL - ASV

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 30.09.2010, 18:00:02 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio miałem tak samo - kupuj nową silikon odporny na wysoką temperaturę i oczyść gwinty na śruby byś nie porozwalał bloku silnika gdzie wchodzą śruby trzymające miskę - i oczywiście osłona metalowa bądź aluminiowa lub jakieś osłony z płaskowników są wskazane - sam będę coś strugać - gdyż moja leży z 7cm nad ziemią : o ( krawężników się nie boję bo nie wjadę nawet na nie tylko koleiny . . .
Zapisane

Mycha
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 30.09.2010, 19:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli ubytek miski jest nieduży (u mnie był por który pękł) miskę można pokleić, ale koniecznie dwustronnie i ze wzmocnieniem, np. łatka z płytki aluminiowej przykręcona. Do klejenia epoksyd byle nie poxipol, lub epidian z dodatkami. Miejsce klejone trzeba przejechać frezem, solidnie odtłuścić, zrobić fazy z dwóch stron. Zalać klejem dwustronnie, można formować z użyciem folii polietylenowej. Dwustronne fazowanie i łatka z alu zapobiegnie wypadnięciu korka i wyciekom, sam jeżdżę już pół roku i nie ma żadnych problemów. Kwestia to dobrze to zrobić.

Co do ściągania michy, to pamiętaj koniecznie o tych śrubach przy sprzęgle i kole zamachowym. By klej puścił najlepiej wbić kliny drewniane, bo nie chce dziadu łatwo puścić :) Ja najpierw wbiłem klina z cienkiego paska blachy, bo dało się wbić drewniane.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Usterka michy olejowej... z czego ona jest???
Skocz do: