+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z niskimi obrotami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z niskimi obrotami  (Przeczytany 14856 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pmk
Gość



« Piątek, 05.05.2006, 14:01:24 - NIEPRZECZYTANA »

Mam problem - wydaje się że podobny do standardowego wątku przepustnicowego. Przeważnie (bardzo rzadko jest dobrze) wolne obroty zamiast ok 850 rpm (AFAIK tyle powinno być) są około 600 rpm (wg. obrotomierza) - oczywiście związane z tym atrakcje typu nierówna praca silnika, czasem przygasanie... Tak wygląda sytuacja bez włączonej klimy, bo jak już się ta włączy to obroty spadają o dalsze 200 rpm i na wolnych przeważnie gaśnie.
Obroty czasem sobie też potrafią pofalować.
Przepustnicę czyściłem, silnik krokowy resetowałem (przez zdjęcie klemy) i nie pomogło  :sad:

Pospowiedzcie mi co się może z tym dziać, ewentualnie czy znacie kogoś (a może któryś z Was)kto potrafiłby to zdiagnozować (i naprawić) jakimś znośnym kosztem (do ASO jakoś mnie nie ciągnie).

Z góry dzięki za pomoc wszelaką!  :pub:
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Piątek, 05.05.2006, 15:46:51 - NIEPRZECZYTANA »

bez podpięcia VAGa i zrobienia normalnej adaptacji to jak wróżenie z fusów
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
pmk
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 05.05.2006, 15:52:03 - NIEPRZECZYTANA »

A może ktoś wie gdzie w Wawie (lub jeszcze lepiej na linii otwockiej) niedrogo można to zVAG-ować?
Może któryś z Klubowiczów ma VAGa i niezbędną wiedzę?
Zapisane
misu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: ibiza 98 1,4AKV

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 09.05.2006, 22:15:36 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź przewody zapłonowe, u mnie po zimie poszły do wymiany (kopułkę i palec rozdzielacza też przy okazji wymieniłem). Silnik deko wariował  na wolnych i gasł, a tak pozatym miał też mniej mocy.

pzdr
Zapisane

Ibiza open-air była... jest z22se

i zimowóz 1,5 vtec
robzon83
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łochów

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 11.05.2006, 08:47:42 - NIEPRZECZYTANA »

ha ja mam to samo u siebie ale mam do tego instalke lpg obroty na rozgrzanym 600 ale o dziwo tylko jak stoje w miejscu bo jak jade na luzie to utrzymują sie koło 800 i co wy na to
Zapisane
misu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: ibiza 98 1,4AKV

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 11.05.2006, 14:11:31 - NIEPRZECZYTANA »

a na bęzynie jak stoisz w miejscu, to jak masz??

pzdr
Zapisane

Ibiza open-air była... jest z22se

i zimowóz 1,5 vtec
« Odpowiedz #6 - Wtorek, 16.05.2006, 20:01:14 - NIEPRZECZYTANA »

A u mnie jest tak: obroty około 800 ( jak się rozgrzeje ) ale jak dodam gazu i odpuszczę to obroty spadają do 700 i rosną do ok. 850 potem znów do 700 i się stabilizują.
Również jak włączam wszelkie odbiorniki prądu to obroty "przygasają" np. ogrzewnie tylniej szyby lub centralny zamek. Czasami jest tak że jak jadę na zimnym zilniku i rozgrzeje to po  zdjęciu nogi z gazu autko gaśnie.
Poza tym wszystkim ok. Auto pali w normie 7,5-8 w mieście w trasie 5,5 do 7, przyśpieszenie ok.
 :mrgreen:
Jestem ciekaw waszej opinii? Przepustnica, kable WN, palec, akumulator-klemy?
Zapisane
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 15.10.2009, 14:39:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
mam podobny problem czy ktoś mi może powiedzieć jaki powinny być obroty silnika na ssaniu (1.4 AKK bez gazu).
U mine są cały czas pod 900 no może czasami dojdą do 1000 ale zazwyczaj zaraz spadają do 800-900 (mam lekie falowanie obrotów). Pytam bo może ma walnięty czujnik temp. (wskazania poprawne a przepustnia czysczona z adaptacją) Na VAG szkoda pieniążków - i tak prawdopodobnie trzeba by było jechać 2 raz (jak nie mam ssania to albo czujnik albo przepustnica - więc wydatki przyjdą później).
Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam  :P
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 15.10.2009, 15:14:36 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie, przy odpaleniu, na zimnym silniku też na wolnych obrotach początkowo jest ~950 obrotów.. jeśli silnik się zagrzeje, obroty spadają do ~800obr
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 15.10.2009, 15:21:57 - NIEPRZECZYTANA »

Czy to znaczy że ten typ tak ma czy Próbujesz walczyć?
Zapisane
misu Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: ibiza 98 1,4AKV

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 15.10.2009, 20:21:26 - NIEPRZECZYTANA »

efmk@
to normalne że jak silnik zimny to obroty ma wyższe, przecież ssanie automatyczne załącza się

pozdrawiam
Zapisane

Ibiza open-air była... jest z22se

i zimowóz 1,5 vtec
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 15.10.2009, 21:25:26 - NIEPRZECZYTANA »

efmk@
to normalne że jak silnik zimny to obroty ma wyższe, przecież ssanie automatyczne załącza się
pozdrawiam
tak tak wiem  :)
napisałem po prostu Two koledze, że to normalne :-)
ale dzięki za zainteresowanie  :pub:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #12 - Piątek, 16.10.2009, 09:28:10 - NIEPRZECZYTANA »

to oczywiste że na ssaniu powinien mieć większe obroty - pytanie brzmi czy na ssaniu nie powinien mieć większych obrotów niż 900-950 np. ok 1100 - oczywiście zgodnie z instrukcją?
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Zapisane
marius987 Mężczyzna
Invalid file name
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Marki
Samochód: Toledo 1L 1.9 TDi gieeliks 1Z

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 19.10.2009, 08:38:39 - NIEPRZECZYTANA »

albo silnik krokowy szlak trafia. wyjąć, wrzucić do myjki ultradżwiękowej założyć i smiga. ale pewności nie mam, za to masz kolejny trop, którym możesz podążać
Zapisane

two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 20.10.2009, 08:18:52 - NIEPRZECZYTANA »

zdaje się że w tym silniku nie ma osobnego s krokowego (jest zintegrowany z przepustnicą) poprawcie jak się mylę? (jak się mylę - to gdzie jest krokowy w AKK?)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z niskimi obrotami
Skocz do: