+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Przeróbka Radia w Seat Ibiza 2000 cz3. Finalna
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przeróbka Radia w Seat Ibiza 2000 cz3. Finalna  (Przeczytany 20028 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Hermes7777 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000r, 1.4

« Piątek, 20.09.2013, 10:36:26 - NIEPRZECZYTANA »

   Witam
 
   Minęło sporo czasu i sporo wody w Wiśle upłynęło od kiedy użytkownik kobi07 napisał instrukcję przeróbki fabrycznego radia w Seacie Ibiza 2000r. chodzi o post http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1409.0 za co pewnie nie jeden użytkownik mu dziękował i skorzystał z jego pomocnych rad.

Ja chciałbym przedstawić efekt finalny oraz napisać kilka sugestii dotyczących samej przeróbki w w/w pojeździe.

Zakładając , że Wszyscy zainteresowani zapoznali się z postem kobi07 napiszę tylko konretne informację :

Do wykonania "nowej" obudowy płyty głównej nie musimy wykorzystywać zewnętrznych materiałów
wystarczy odpowiednio dociąć fabryczną "puszkę" i nawiercić nowe otwory zgodnie z otworami pasującymi do płyty głównej , robiąc to w ten sposób mamy z głowy problem dopasowania otworów montażowych do konsoli środkowej bo wykorzystujemy fabryczne elementy, po docięciu, złożeniu i przymierzeniu do konsoli wyglądać to powinno mniej więcej tak



Jeśli chodzi o uwagi do cięcia płytki pod wyświetlaczem należy wykonać to bardzo ostrożnie szlifując całość na szlifierce i nie przekraczając lini ścieżki biegnącej pod samym LCD a jedynie "dojeżdżając" do jej krawędzi, proszę mi wierzyć to rozgrywa się walka o milimetry na nawet mikrometry

Następnym etapem jest wpasowanie ramki maskującej radio w tym przypadku jest to Pioneer , w konsole pozbycie się i zaszpachlowanie zbędnych elementów jakimi są przyciski funkcyjne radia, szlifujemy podkładujemy, odtłuszczamy i mamy coś takiego




do samego montażu korpusu radia wykorzystujemy elementy które zostały nam po pocięciu fabrycznej "puszki" LCD są tą dwie blaszki z otworami montażowymi do konsoli , tu trochę zabawy będzie po trzeba radio idealnie wpasować w konsole żeby później "siadła" nam cała ramka





Nie wspominałem o samej przeróbce elektrycznej bo zrobił to dobrze mój poprzednik , stosując się do wszystkich zasad , mając trochę cierpliwości i sporo wolnego czasu otrzymujemy efekt końcowy jakie prezentuję poniżej

Pozdrawiam




« Ostatnia zmiana: Piątek, 20.09.2013, 12:03:03 wysłane przez aboz » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #1 - Piątek, 20.09.2013, 12:06:34 - NIEPRZECZYTANA »

Post został wymoderowany ze względu na umieszczenie w nim reklamy. Następnym razem będzie ostrzeżenie.
Zapisane
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #2 - Piątek, 20.09.2013, 13:26:24 - NIEPRZECZYTANA »

wszystko fajnie a jak ustawiasz zegar i date na wyswietlaczu ?
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Hermes7777 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000r, 1.4

« Odpowiedz #3 - Sobota, 21.09.2013, 10:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

Generalnie , jest to funkcja która nigdy w tym aucie nie była używana i uważam to za kwestie gustu bo teraz rolę zegara przejmuje samo radio z funkcja RDS , a  aktywacja ustawienia datownika jest bardzo prosta jeśli komuś na tym bardzo zależy kosztem  wyglądu...
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 26.09.2013, 07:04:08 - NIEPRZECZYTANA »

Osobiście nie widzę w tym temacie nic nowego, jeżeli chciałeś się pochwalić to fakt, ładnie ci to wyszło choć ja robiąc mniej więcej to samo jednak z przełączników nie zrezygnowałem, chociażby dlatego, że datę i godzinę to chciałem mieć taką jak trza, a sprawa druga i jak dla mnie ważniejsza to to że po każdym odpięciu akumulatora radio ustawia automatycznie tzw inteligenty zapłon, czyli włącza się po przekręceniu stacyjki, i bez przełącznika on-off który znajduje się w pokrętle możesz mieć spory problem żeby je wyłączyć, a jak dla mnie lepiej żeby bez obudowy = radiatora dla końcówki mocy chociażby - nie pracowało. Pomijam fakt że robienie instalacji w samochodzie na skręcane kostki w 90% przypadków po jakimś czasie kończy się tym że któryś z przewodów "wylata" - polecam lutowanie :)
Zapisane

Hermes7777 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000r, 1.4

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 29.09.2013, 20:45:29 - NIEPRZECZYTANA »

No cóż , może nic nowego ale komuś może się przydać , a co do aktywacji radia z kluczyka to jest to odłączone za komunikacje z komputerem odpowiada osobny przewód , jeśli chodzi o radiator to został on w miejscu fabrycznym co więcej razem z fabryczną obudową także tu nic się nie zmieniło , a z tymi kostkami to nie wiem o co chodzi...Ja osobiście każde połączenia zawsze lutuje i izoluje : Koszulka + taśma fabryczna tzw meszek, nie wyobrażam sobie łączenia na kostki chodź trzeba przyznać nie jedną taką partyzantkę widziałem...
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 30.09.2013, 07:06:34 - NIEPRZECZYTANA »

Kostki widać na pierwszym zdjęciu? Czyż nie jest ono twoje?   :o
Zapisane

Hermes7777 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000r, 1.4

« Odpowiedz #7 - Sobota, 05.10.2013, 20:37:27 - NIEPRZECZYTANA »

a tak w sumie masz racje, to pozostałości po poprzednim fachowym serwisie, ale nie wiem którym bo to za poprzednika
Zapisane
skiLL Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 00 1.9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 11.06.2015, 11:14:34 - NIEPRZECZYTANA »

Przepraszam że odkopuje temat ale Hermes7777,  mm pytanie , czy i za ile podjąłbyś się takiej roboty aby w moim tk przerobić ?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.06.2015, 11:18:25 wysłane przez skiLL » Zapisane
cnv Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat ibiza II fl '99

« Odpowiedz #9 - Piątek, 21.10.2016, 19:18:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam szczęśliwych użytkowników tego magicznego radia:) Jestem wśród nich...
Też planuję przeróbkę, jednak mniej rewolucyjną. Mianowicie chcę podłączyć do niego przewód mini jack, tak żeby podłączać telefon do tego radia (bez wymiany na nowe). Niestety nie mogę znaleźć odpowiedniego schematu bebechów. Z opisu kostek z tyłu radia który znalazłem, wynika że nie ma tam wejścia audio, więc za pewne nie obejdzie się bez ingerencji w puszkę. Nie mam tylko pomysłu gdzie się 'wlutować' z tym przewodem. Mogłoby to być nawet jedyne źródło dźwięku, chociaż na tym przełączniku na górze po prawej jest przycisk cd, jakby było jakieś wejście. Rozbieraliście to radyjko, więc może macie jakiś pomysł... moja psychika będzie wam wdzięczna;)

Pozdrawiam.

Michał
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 24.10.2016, 15:49:57 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz przycisk CD na panelu i niebieską małą wtyczkę z tyłu puszki, to po co chcesz kombinować i wlutowywać się? Kupujesz adapter, który wpinasz zamiast niebieskiej wtyczki w puszkę, a z adaptera wychodzi mini jack i jeszcze jakieś przewody. Ja tak telefon podpinałem i mam taki adapter:)
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
Kierujacy Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT IBIZA 1.9 TDI ('99)

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 28.02.2017, 15:14:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Hermes7777
No cóż , może nic nowego ale komuś może się przydać
oczywiście żę się przyda.

Efekt bardzo ładny. Niesamowicie estetycznie Ci to wyszło.
Czym malowałeś i czego użyłes do szpachlowania?

« Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.02.2017, 20:14:42 wysłane przez Kierujacy » Zapisane
s_konrad Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Seat IBIZA 2001 1,9 TDI

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 14.06.2018, 05:54:09 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem, że to odgrzewany kotlet dlatego proszę o wybaczenie.
Do ustawienia daty i godziny wystarczy kawałek (u mnie około 1 m) przewodu jednożyłowego jako antena w starym radiu i włączyć je na chwilę aby pobrało sygnał RDS.
Pozdrawiam wszystkich
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» Przeróbka Radia w Seat Ibiza 2000 cz3. Finalna
Skocz do: