Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wiecznie przepalający się bezpiecznik  (Przeczytany 13700 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
DeeJayFire Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2004, 1.9TDi

« Sobota, 31.08.2013, 17:55:00 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Seata Cordoby 1.9TDi z 2004r. Autko śmigało bezawaryjnie aż do momentu wymiany lusterka (manual). Nie mam pojęcia czy to miało jakiś wpływ ale po wymianie przestał działać centralny zamek. Kiedy dokopałem się do skrzynki z bezpiecznikami okazało się  że bezpiecznik od centralnego jest przepalony. Teraz przy każdorazowej wymianie podczas otwierania lub zamykania zamka (z wewnątrz lub z kluczyka) bezpiecznik się przepala. Nie mam zielonego pojęcia co moze być przyczyną. Czy czeka mnie teraz podpinanie auta pod "kompa"? Jakieś pomysły?  :-\ 
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 01.09.2013, 18:59:13 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz mieć jakieś zwarcie - może podczas wymiany lusterka ruszone zostały przewody w drzwiach?
Trzeba szukać...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeeJayFire Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2004, 1.9TDi

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 01.09.2013, 20:42:55 - NIEPRZECZYTANA »

No i chyba tak trzeba będzie zrobić. Rozłącze szybę i głośniki w drzwiach i sprawdzę w ten sposób. Napiszę jutro czy dało to jakiś efekt. Dzięki.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 02.09.2013, 11:01:12 - NIEPRZECZYTANA »

Ale po co szybę skoro pada Ci bezpiecznik od centralnego? Odłącz przewody zamka i wtedy testuj. Jeżeli nie przepali się to masz zwarcie gdzieś w wiązce zamka (stawiam na elastyczny łącznik miedzy drzwiami a karoserią).
Zapisane
DeeJayFire Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2004, 1.9TDi

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 02.09.2013, 22:02:43 - NIEPRZECZYTANA »

Wielkie dzięki za rady ale już doszedłem co jest grane (powiedzmy, bo jeszcze będę musiał podłubać). Odkręciłem całą tapicerkę z drzwi i poodpinałem wszyskie możliwe elektryczne urządzenia na nich umieszczone. O dziwo zamek działał prawidłowo, nie palił bezpiecznika. Zacząłem więc podłączać wszystko po kolei aż do założenia tapicerki i było ok do momentu przykręcenia głównych śrub (są dwie) ukrytych pod osłoną głównego uchwytu drzwi. Po wkręceniu ich bezpiecznik znów się spalił. Nie sprawdzałem dokładnie która śruba robi zwarcie bo zabrakło mi bezpieczników na testowanie  :-[  Dokupię bezpieczniki i pogrzebię jeszcze trochę. Póki co jeżdżę bez śrub a centralny nie pali bezpiecznika hehe. Dzięki raz jeszcze. Pozdrawiam
A tak przy okazji, potrzebuję schematu skrzynki bezpieczników do mojego auta, a tak konkretnie to chodzi mi o to ilu amperowe bezpieczniki potrzebne są do konkretnych gniazd. Zauważylem że brakuje mi kilku a nie wiem jakich. Z góry dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 02.09.2013, 22:09:22 wysłane przez DeeJayFire » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 03.09.2013, 06:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Fajnie, że wiesz już mniej więcej co i jak.
Tylko, że jazda bez śruby to nie rozwiązanie. Trzeba znaleźć prawdziwą przyczynę.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 03.09.2013, 10:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: DeeJayFire
A tak przy okazji, potrzebuję schematu skrzynki bezpieczników do mojego auta, a tak konkretnie to chodzi mi o to ilu amperowe bezpieczniki potrzebne są do konkretnych gniazd.
Wystarczy przeszukać forum:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13805.0
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 03.09.2013, 13:23:30 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli wszystko działa bez tych bezpieczników to zastanowiłbym się czy są akurat potrzebne. Przecież wolne miejsca na bezpieczniki mogą być, gdyż skrzynki są uniwersalne do różnych wersji.
Zapisane

stan
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 03.09.2013, 13:39:24 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli wszystko działa bez tych bezpieczników to zastanowiłbym się czy są akurat potrzebne. Przecież wolne miejsca na bezpieczniki mogą być, gdyż skrzynki są uniwersalne do różnych wersji.
Ja zrozumiałem, że z bezpiecznikiem działa centralny, bez niego - nie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeeJayFire Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2004, 1.9TDi

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 03.09.2013, 16:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe dzięki za pomoc i za schemat. Jak już pisałem będę szukał przyczyny bo nie mam zamiaru jeździć bez tych śrub. Co do schematu to mam taki przy skrzynce ale zależy mi na amperażu konkretnych gniazd w tej skrzynce. Wiem np. mam alarm ale bezpiecznika (nr 33) tam nie ma.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 03.09.2013, 16:38:30 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe dzięki za pomoc i za schemat. Jak już pisałem będę szukał przyczyny bo nie mam zamiaru jeździć bez tych śrub. Co do schematu to mam taki przy skrzynce ale zależy mi na amperażu konkretnych gniazd w tej skrzynce. Wiem np. mam alarm ale bezpiecznika (nr 33) tam nie ma.
Dodany plik z opisem, w wątku do którego linka podałem.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
DeeJayFire Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: Cordoba, 2004, 1.9TDi

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 03.09.2013, 17:21:57 - NIEPRZECZYTANA »

No i o to mi chodziło. śliczne dzięki, bardzo mi pomogliście. Pozdrawiam.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #12 - Środa, 04.09.2013, 09:30:49 - NIEPRZECZYTANA »

Przyczyna jest zapewne prosta, w miejscu gdzie jest otwór do wkręcania śrub, a raczej pewnie za nim podszedł ci przewód od centralnego który ma uszkodzoną izolacje i w momencie wkręcania śruby robisz zwarcie tego przewodu do masy. Obawiam się że bez zdjęcia podnośnika się nie obejdzie...
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» Wiecznie przepalający się bezpiecznik
Skocz do: