+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wiercenie dziury w motylku przepustnicy
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wiercenie dziury w motylku przepustnicy  (Przeczytany 9120 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Środa, 15.05.2013, 02:15:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam tak jak wiele osób walczę z falowaniem obrotów na lpg(brak na pb)
Ostatnio do tego spektrum dołączyło jeszcze gaśniecie na światłach przy falowaniu na co już pogodzić się nie mogę .
Mój gazownik zaproponował mi wywiercenie otworu w motylku przepustnicy  , ma to spowodować że w  przypadku zamknięcia przepustnicy powietrza nie zabraknie i samochód nie zgaśnie .
Czytałem trochę na necie ale w sumie nie jestem bardzo przekonany . W końcu to nie mała ingerencja .
Może jakieś opinie ? doświadczenia
przepustnica oczywiście czyściutka
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #1 - Środa, 15.05.2013, 07:40:22 - NIEPRZECZYTANA »

Świetny pomysł, ale ja mam jeszcze lepszy. Nawierć po małym otworku w bloku silnika dla każdego cylindra. Możesz te otwory nagwintować i wkręcać śrubkę jak jeździsz na benzynie.  :rotfl:

Zmień tego gościa co udaje gazownika na kogoś ogarniętego w temacie i niech poprawnie wyreguluje instalację.

Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Środa, 15.05.2013, 07:48:05 - NIEPRZECZYTANA »

 :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #3 - Środa, 15.05.2013, 08:43:04 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie zauważyłem kiedy to było pisane... Trolowanie po pijaku?  ;D
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #4 - Środa, 15.05.2013, 12:02:09 - NIEPRZECZYTANA »

Gdzieniegdzie piszą o tym na netcie http://lpg-forum.pl/lpg-gasnie-przy-wysprzeglaniu-t22256.html http://www.virago.com.pl/viewtoaic.php?t=10671(w innym kontekście )
Moja cordoba jest stara i nie chce pakować w niej dużej kasy bo sama jest warta 2 tyś ...  szczególnie że za 2 lata kupuje coś nowszego .
Takie rozwiązanie polecił z mi gazownik że jest tanie i załatwia problem ,bo jak nie to zaczynam wymieniać czujniki kable i resztę badziewia .
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #5 - Środa, 15.05.2013, 13:06:33 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytaj sobie pierwszą odpowiedź w tym pierwszym linku.

To, że gdzieś ktoś coś napisał o wierceniu, nie oznacza, że to dobry pomysł. Jak ktoś na jakimś forum podlinkuje moją powyższą odpowiedź o nawiercaniu bloku silnika to co?

Rozumiem kwestie kosztów, ale pamiętaj, że często oszczędny płaci dwa razy. Co jak po takim nawierceniu przestanie Ci auto odpalać na benzynie?
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 15.05.2013, 17:36:41 - NIEPRZECZYTANA »

takie wiercenie moze doprowadzic do oglupienia komputera ktory nie bedzie w stanie wysterowac przepustnicy i skonczy sie to wiekszymi trudnosciami w pracy silnika
podobnie dziala podciaganie linki gazu aby zwiekszyc obrotysilnika - dobre na chwile a pozniej problemy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #7 - Środa, 15.05.2013, 22:45:22 - NIEPRZECZYTANA »

W takim razie jakie kroki zalecacie , chętnie bym zmienił gazownika bo ten mój najlepszej opinii nie ma , ale inni nie chcą się dotykać bo nie oni zakładali .
Na poniedziałek się z nim umuwiłem na przegląd po 10 000
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 16.05.2013, 07:28:08 - NIEPRZECZYTANA »

Czy na PB pracuje prawidlowo?
czy instalacja ma silnik krokowy?
czy sonda lambda jest brana pod uwage przy pracy na gazie?
co juz zostalo zrobione?
o kiedy jest problem?

jak narazie to nie wiemy nic poza glupim pomyslem gazownika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 16.05.2013, 10:10:55 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze powiedz jakie temperatury są pobierane z czujników przez sterownik gazu.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 16.05.2013, 10:25:06 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 16.05.2013, 16:34:45 - NIEPRZECZYTANA »

Czy na PB pracuje prawidlowo? Tak , co najwyżej leciutkie wahania o amplitudzie 50 obr nic niezwykłego
czy instalacja ma silnik krokowy? Tak
czy sonda lambda jest brana pod uwage przy pracy na gazie? Tak
co juz zostalo zrobione?  czyszczenie przepustnicy , podkręcenie obrotów na gazie żeby nie gasł
o kiedy jest problem?
Krótko opisze historie . Samochód mam w rodzinie od nowości nigdy nie był bity , był używany sporadycznie więcej stał w garażu , na tą chwilę mam 174 tyś km z czego 10 tyś w lpg , z obrotami nigdy nie było problemów na PB , ale zawsze były na gazie świeżo po gazowaniu gasła co każde światła (latające obroty) gazownik podniósł obroty żeby nie gasła . Niby wyczyścił przepustnice ale już mu jakoś nie ufam w za tydzień  sam to zrobię + spróbuje oczyścić  zawór biegu jałowego
Jeszcze powiedz jakie temperatury są pobierane z czujników przez sterownik gazu. To będę wiedział w poniedziałek
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 16.05.2013, 17:24:38 - NIEPRZECZYTANA »

tylko pamietaj o adaptacji
jaki masz komputer gazowy?
mozna by tam wylaczyc sonde, wtedy wykluczysz przynajmniej to

Napisano: Czwartek, 16.05.2013, 18:23:12


masz zle ustawiona instalacje, uwalony komp gazu lub jezdzi na 2 paliwach jednoczesnie
wszystkie te problemy osobiscie przerabialem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 16.05.2013, 18:39:32 - NIEPRZECZYTANA »

Raczej przełączanie na lpg działa poprawnie , ponieważ nie często tankuje benzynę
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Wiercenie dziury w motylku przepustnicy
Skocz do: