+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Ciężko odpala na ciepłym silniku - czujnik temperatury.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ciężko odpala na ciepłym silniku - czujnik temperatury.  (Przeczytany 13556 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Środa, 01.08.2012, 22:55:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Jestem posiadaczem Ibizki 99r. w wersji GT 1.9TDI - 110KM - 6K. Mam mały problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.
Wczoraj miałem przyjemność wymieniać olej w aucie i automatycznie postanowiłem sprawdzić czujnik płynu chłodzącego.
Wyczytałem również że czujnik oryginalny który powinien być zamontowany w ibizie to czujnik z opcją sterowania praca świec żarowych.
Nie wiem czy takiego akurat posiadałem.

Do dyspozycji miałem czujniki:
Febi 30616 - niebieska opaska - nie testowałem
Topran 1.830.172 - zielona opaska - pokazywał bardzo zawyżona temperaturę, wskaźnik na desce blisko 90'C a na Vagu ponad 120'C
ELTH 6U0 919 501 B - niebieska opaska - on był założony i niestety były problemy z odpalaniem a najbardziej gdy auto zagrzane i temperatura na dworze była wysoka - nawet za 7-8 zakręceniem.
ELTH 6U0 919 501 A - nie wiem jaki kolor opaski bo nie posiadał - na tym czujniku temperatura na wskaźniku i na Vagu - miała odchylenie jakieś maks 5'C. Jeśli chodzi o odpalanie to odpala na ciepłym i zimnym po 2-3 zakręceniach. Kontrolka od świec zapala się tylko na chwile maks 1s.

Teraz pytanie czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi czy zamontowałem prawidłowy czujnik lub podać jaki powinien być?
Bo z tego co wiem zamontowanie niewłaściwego czujnika może powodować/powoduje większe zużycie paliwa.

Mam możliwość jeszcze zakupu czujnika VEMO FE30616 - zielona opaska ze sterowaniem pracą świec żarowych oraz VERNET WS2581.

Zauważyłem również że auto nie nagrzewa się do 90'C tzn. na liczniku wskazówka od temperatury nie dochodzi do kreśki środkowej. Tak jakby pokazywała mniej niż 90'C okolice 87'C. Czyli wydaje mi się na moje oko że do wymiany jest termostat.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 02.08.2012, 00:00:26 - NIEPRZECZYTANA »

Na forum jest link do katalogu z ori częściami - online.
Poszukaj, uzyj, sprawdź numer oryginału a potem poszuka zamiennika według numeru ori.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 02.08.2012, 06:06:32 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko z tymi zamiennikami jest różnie.
Jak widzisz w poście kilka już sprawdziłem i niestety nie są takie jak powinny być, ukazują nieprawidłową temperaturę.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 02.08.2012, 10:38:14 - NIEPRZECZYTANA »

emswisnia, szczerze mówiąc, temat był przerabiany w Golfie AXR. Co do spalania to raczej nie ma jakiejś konkretnej różnicy.
Ogólnie polecam Ci jednak zainwestować w produkt z ASO.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 02.08.2012, 10:51:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ja akurat zauważyłem u siebie różnice w spalaniu i to nie mała bo min. 0.5 litra i to w trasa/miasto.

Dziś będę próbował z czujnikiem z drugiego auta i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 02.08.2012, 13:52:59 - NIEPRZECZYTANA »

Temat przerabiany!
Nie kupuje sie zamiennikow.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 02.08.2012, 22:00:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ciężko kupić fabryczny czujnik. A jak już można znaleźć to w serwisie i ceny maja jak z kosmosu.

Doszedłem do wniosku że na to wszystko może skłądać się kilka czynników.
Termostat, czujnik temp. płynu chłodzącego, czujnik wentylatora chłodnicy.

Postaram się wymienić i zobaczymy czy będzie poprawa czy też nie.

Zobaczymy jak auto będzie odpalać na ciepłym silniku i czy wentylator załaczy się gdy auto będzie nagrzane powyżej 90'C.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 02.08.2012, 22:07:41 - NIEPRZECZYTANA »

to za te wymiany Ci wyjdzie więcej niż za ori czujnik z aso...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Piątek, 03.08.2012, 08:49:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emswisnia
czujnik wentylatora chłodnicy.
A co on ma do odpalania??
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 03.08.2012, 17:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emswisnia
Ciężko kupić fabryczny czujnik. A jak już można znaleźć to w serwisie i ceny maja jak z kosmosu.
nie cale 100zl i problem z glowy
ale jak lubisz kombinowac to wymieniaj 5 czujnikow az moze trafisz :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 05.08.2012, 00:20:00 - NIEPRZECZYTANA »

miał być włącznik chłodnicy - mój błąd.

No akurat ja słyszałem przez słuchawkę tel. ze czujnik w granicach 130zł kosztuje.

Panowie widzę że obcykani są dobrze to może pomogą trochę i naprowadzą na właściwy tor. :-\

Dziś wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na odpowiednik oryginalnego.
Auto "zimne" odpalone na postoje chodziło sobie około 10 minut w tym czasie wskaźnik od temperatury pokazywał okolice 80'C dolny wąż od chłodnicy powoli zaczynał robić się ciepły. Czyli wychodzi na to że termostat powinien działać prawidłowo.
Ibiza po osiągnięciu tych 80'C została zgaszona i odpalona ponownie - odpaliła inaczej niż na zimnym tak jakby za pełnym obrotem rozrusznika - 2-3sekundy.

Jutro jeszcze po nocy sprawdzę wskazania na komputerze oraz rozgrzanie auta do 90'C czy wartości na wskaźniku są zbliżone do wartości z vaga.

Zostanie jeszcze sprawdzenie załączanie się wentylatora po przekroczeniu 90'C.
Podobno można sprawdzić włącznik wentylatora poprzez podgrzewania go zapalniczka i po przekroczeniu temperatury powinien wydać specyficzny dźwięk przełączenia - co wy na to? Czy może łatwiej będzie go podłączyć do miernika z brzęczkiem.

W jakim okresie czasu auta "zimne" na postoju powinno nagrzać się do temperatury 90'C?

Jak wszystko uda mi się nastawić na właściwy tor podziele się uwagami na temat czujników temp. płynu chlodzącego  ;D

Napisano: Piątek, 03.08.2012, 23:17:15


Dzisiaj poświeciłem sobote na rzecz Ibizki. Sądze że temat udało mi się rozwiązać.

Na wstępie napisze że sprawdziłem 5 czujników płynu chłodzącego i każdy pokazywał różne temperatury nie adekwatne do tego co "potrzebował" silnik.

Dobrałem się do termostatu który oczywiście wymieniłem na nowy firmy Wahler.
Przeczyściłem cała instalacje wodną pozbywając się starego płynu chłodzącego.
Sprawdziłem również czujnik włączenia wentylatorów poprzez podgrzanie go zapalniczka - specyficzny pyk w czujniku.

Najlepsze co się okazało to że w aucie znajdował się cały czas oryginalny czujnik temperatury  :ok: - odpadł zakup w ASO :P

Po zmontowaniu wszystkich wyżej wymienionych części oraz nalaniu nowego płynu chłodzącego przyszedł etap testowania.

Wynik testu - auto na postoju spokojnie sobie tyrpa swoim rytmem:
1. Temperatura na wskaźniku oraz na komputerze zbliżona do siebie - różnica może 2-3'C.
2. Auto po nagrzaniu się do 87'C uruchomiło dolny obieg płynu - termostat zadziałał. :)

3. Po osiągnięciu temperatury 90'C - pewnie ponad 90'C (nie pamiętam dokładnie ile)- załącza się wentylator na pierwszy bieg.
4. Auto w ruchu (temperatura na dworze 20-22'C) po około 10 minutach temperatura na wskaźniku pokazuje 85'C i nie przekracza ani nie spada. Auto przejechało drogę 40km ze średnia prędkością 58km/h, temp. oleju 92'C, spalanie 3,8litra. (auto momentami miało 140km/h)
 

5. Regulacja ciepłego i zimnego powietrza sadzę że odbywa się prawidłowo - po ustawieniu na ciepło jest jak w solarium - tak stwierdziła kobieta. :P

Zastanawia mnie tylko to czemu podczas jazdy temperatura na wskaźniku pokazuje tylko 85'C  :-\ - gdy stanę w korku oczywiście idzie w górę  do czasu aż załącza się wentylatory.


Problem z odpalaniem na ciepłym silniku jednak pozostał - kręci 3-4 razy i odpala.
Zostało albo poprawienie kąta paliwa (u mnie wynosi 38) albo wgranie nowych map.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 05.08.2012, 11:26:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emswisnia
Zostało albo poprawienie kąta paliwa (u mnie wynosi 38) albo wgranie nowych map.
Albo sprawdzenie akumulatora...  :-X
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 05.08.2012, 11:52:09 - NIEPRZECZYTANA »

Akumulator powinien być moim zdaniem ok bo przy mrozach -25'C autko odpalało bez najmniejszych problemów.
Ale zawsze można sprawdzić jakie daje napięcie.
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 06.08.2012, 19:25:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emswisnia
Zastanawia mnie tylko to czemu podczas jazdy temperatura na wskaźniku pokazuje tylko 85'C
To normalne. każdy czujnik, termostat ma swoją tolerancję działania. Może trafiło się Tobie właśnie. Nie to jednak ważne. Czujniki akurat w Twoim przypadku miały wpływ prawie zerowy na odpalanie ciepłego silnika. Gdyby nie grzały świece to wpływ mógł mieć czujnik 4-pinowy od wskazań temp. i właśnie sterowania grzaniem świec. Sprawdź raczej dolot powietrza do cylindrów. Wygląda to na ubogą mieszankę paliwa w cylindrach. Jak zimny to jeszcze jest Ok ale jak gorący to paliwo odparowuje, może gdzieś dochodzi fałszywe powietrze. Sprawdzałeś może kompresję?
Zapisane

stan
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 28.04.2013, 14:01:40 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety nie sprawdzałem kompresji. Zbytnio nie wiem jak - aż tak bardzo w mechanice nie siedzę.
Jeśli chodzi o czujnik to miałem na myśli właśnie ten 4 pinowy z dodatkową opcją sterowania pracą świeć żarowych.

Zastanawiające jest to że przy rożnych czujnikach auto zapałało np. za drugim "ruszeniem" a na niektórych za 4-5 - sprawdzane przy rozgrzanym silniku.

Czytałem również że problemem może być kąt paliwa u mnie jest 38 co jedni uważają że może być a inni że należałoby już poprawić.

Dodatkowo jeszcze może wchodzić standardowy problem w seatach z mapami paliwa że trzeba robić korektę i wgrywać od nowa/poprawiać.

Napisano: Piątek, 10.08.2012, 11:57:46


Problem z odpaleniem na ciepłym silniku został usunięty.
Zostały wgrane nowe mapy paliwowe.
Odpala od pierwszego strzału.

Dziękuje wszystkim za pomoc.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Ciężko odpala na ciepłym silniku - czujnik temperatury.
Skocz do: