+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szerokie laczki a brak wspomagania  (Przeczytany 49244 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #15 - Środa, 26.04.2006, 10:20:04 - NIEPRZECZYTANA »

To jest oczywiste ,że bedziesz miał wieksze opory toczenia i w zwiazku z tym przeniesie sie to na kierownice i Twoje muskuły.
Do tego dojdzie Ci wieksze zużycie paliwa i silnika , bo 1,4 to jak na takie duże auto
najsłabsza jednostka.
Troche fizyki i siem gubimy.......
Pisali "wydaje mi się" zeby Ciebie nie urazić.
Taka utajniona forma grzeczności i sugerowania odpowiedzi,
ale jak chcesz bajerowac panny to inwestuj w koła i spojlery tylko padniesz na pierwszej kresce.
Ja bym na Twoim miejscu zainwestował najpierw w założenie wspomagania.
W krytycznej sytuacji ciezko chodzacy układ kierowniczy moze się zemścić
jakąś opózniona reakcją i bedzie płacz. :roll:  :?
Zeby nie było ze Ciebie nikt nie uprzedzał.
Myslimy czytamy to nie boli.....
W Polsce auto w salonie kosztowło 1000 drozej i włściwie to była pierwsza rzecz która kupujący zamawiał ,tak że autka bez to wyjatkowy "rarytas">
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #16 - Środa, 26.04.2006, 10:30:47 - NIEPRZECZYTANA »

falla_x - albo pójdź na kompromis i zapodaj 185/60/14 i wtedy na takich aluskach możesz śmiało śmigac i w zimie i w lecie. W ibiskach 14 ładnie już wyglądają, w Cordi też obleci.

Jak nie chcesz mieć juz 195 to możesz też założyć 185/55/15 ale ten rozmiar jest niestety dość drogi. Jedynie Barumy mają chyba normalną cene za tego laćka.

Możesz też kombinowac coś z innymi rozmiarami, np 175/65/14 (zawsze to z boku będzie lepiej wyglądać niż 13) albo np 175/60/15 (śmieszy rozmiar ale zawsze by były 15tki:) )

A tak szczerze to dobrze kombinujesz z tym przekładaniem opon. Z Łowicza do W-wy masz rzut beretem, więc wyraź konkretna chęć na taki manewr i może ktoś Ci zaproponuje podmiane.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość



« Odpowiedz #17 - Środa, 26.04.2006, 10:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

ehh nie masz czescia do wspomagania jak jezdzilem golferem 2 to krzyczalem glosno nigdy wiecej auta bez wspomagania i co wyszlo stary zostawia mi samochod i bez wspomagania :( no ale coz darowanemu koniu sie w zeby nie zaglada ciesze sie ze jezdze autkiem naprwde fajnym a co do tej doplaty 1000zl jak kupowialismy cordobe to mielismy ja jako jedni z pierwszych 20 osob w polsce i wtedy to jeszcze nie bylo takich ratytasow w polskich salonach a na ten wozik na ulicy jak stalismy to ludzie sie gapili jak bym w porsze siedzial :)

[ Dodano: 2006-04-26, 11:43 ]
Cytat: "Abdul"
falla_x - albo pójdź na kompromis i zapodaj 185/60/14 i wtedy na takich aluskach możesz śmiało śmigac i w zimie i w lecie. W ibiskach 14 ładnie już wyglądają, w Cordi też obleci.

Jak nie chcesz mieć juz 195 to możesz też założyć 185/55/15 ale ten rozmiar jest niestety dość drogi. Jedynie Barumy mają chyba normalną cene za tego laćka.

Możesz też kombinowac coś z innymi rozmiarami, np 175/65/14 (zawsze to z boku będzie lepiej wyglądać niż 13) albo np 175/60/15 (śmieszy rozmiar ale zawsze by były 15tki:) )

A tak szczerze to dobrze kombinujesz z tym przekładaniem opon. Z Łowicza do W-wy masz rzut beretem, więc wyraź konkretna chęć na taki manewr i może ktoś Ci zaproponuje podmiane.


a moze mu zapodac cos takiego  http://opony.pl/opony.asp mmjak myslicie jak to bedzie wygladalo :)

[ Dodano: 2006-04-26, 11:45 ]
chyba cos link nie dziala sa to barumy bravuris 185/55R15 tylko ze taka opona jest drozsza od 195/50 o 70 zl na sztuce :/
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #18 - Środa, 26.04.2006, 13:12:34 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie tak jak Ci pisałem. 195/50/15 zrobił się dośc popularny ostatnio i w fajnych cenach jest. Ale zawsze możesz ciapnąć takie na tył a na przód te 185/55/15 np jakieś używki zdobyć. Poleciłbym Ci swoje bo mam takie w piwnicy no ale zostało na nich ze 3.5 - 4mm więc się nie ma co w nie pachać. (Aczkolwiek jakbyś był zainteresowany to za ok 50 pewnie bym Ci je puścił :) ) bo teraz je trzyma jako rezerwe (oby się nie przydały)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 04.05.2006, 21:34:12 - NIEPRZECZYTANA »

założyłem 195/50 R15 i powiem szczerze że coraz bardziej irytuje mnie Cięzka praca układu kierowniczego....  strasznie cięzko manewruje sie po mieście... zaznaczam iz nie mam wspomagania ;(
Może macie jakies pomysły aby nieco lżej to chodziło... dużo jest pracy przy wkładaniu wspomagania ??
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
falla_x
Gość



« Odpowiedz #20 - Czwartek, 04.05.2006, 22:15:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Śmielu"
założyłem 195/50 R15 i powiem szczerze że coraz bardziej irytuje mnie Cięzka praca układu kierowniczego....  strasznie cięzko manewruje sie po mieście... zaznaczam iz nie mam wspomagania ;(
Może macie jakies pomysły aby nieco lżej to chodziło... dużo jest pracy przy wkładaniu wspomagania ??


witam widze ze masz rownie ladna cordobe jak ja i widze ze masz jakies fajne aluki masz moze jakies zdiecie wieksze zeby zobaczyc jak sie czerwona cordoba na nich prezentuje, ja szeczze powiem ze nie mam wspomagania ale i tak zaloze 15 tylke ze wydam wiecej pieniedzy ale kupie oponki 185/55/15 bo nie mam zamiaru sie mocowac z kiera, wiem ze nawet w 175 nie jest lekko ale sie zobaczy, moze najpierw pojade do jakiegos zakladu z oponkami i zaloze na probe jakies 185 i zobacze jak bedzie, a co do ukladu kierowniczego slyszalem ze jest mozliwosc wymiany jakiejsc czesci nie pamietam jakiej ze kierownica lzej chodzi i podobno to jest koszt 70-90zl nie wiem czy to nie chodzi o jas zebatke ze trzeba zmienic orginalna na taka co ma wiecej zabkow? nie wiem nie znam sie za bardzo na tym wiec moze wypowie sie ktos kto moze juz robil takie zeczy
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #21 - Piątek, 05.05.2006, 09:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
a co do ukladu kierowniczego slyszalem ze jest mozliwosc wymiany jakiejsc czesci nie pamietam jakiej ze kierownica lzej chodzi i podobno to jest koszt 70-90zl nie wiem czy to nie chodzi o jas zebatke ze trzeba zmienic orginalna na taka co ma wiecej zabkow?

Można zmienić przełożenie w przekładni kierowniczej, ale wtedy zmienia się ilość obrotów kierownicą, które trzeba wykonać pomiędzy skrajnymi położeniami kół!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #22 - Piątek, 05.05.2006, 09:31:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
...slyszalem ze jest mozliwosc wymiany jakiejsc czesci nie pamietam jakiej ze kierownica lzej chodzi i podobno to jest koszt 70-90zl nie wiem czy to nie chodzi o jas zebatke ze trzeba zmienic orginalna na taka co ma wiecej zabkow?


Wymiana zębatki o większej ilości zebów oczywiście zmniejszy siłę potrzebną na krecenie kierą (zmieni się przełożenie rzecz jasna) ale proporcjonalnie zwiększy Ci się ilość obrotów kiery od oporu do oporu i jazda po mieście może być dosyć kłopotliwa.

Nie wiem jaka jest przekładnia w Cordobach - jeżeli zębata to wyjścia już za bardzo nie ma, jeśli ślimakowa to może można jakoś to przerzeźbić na zębatą bo z tego co pamiętam sprawnośc zębatych jest ok 96-99% a ślimakowych ok 70% więc teoretycznie 30% ulgi. No ale na ile taka operacja jest możliwa i opłacalna tego nie wiem.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość



« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 08.05.2006, 12:03:18 - NIEPRZECZYTANA »

witam a nasowa mi sie kolejne pytanie czy jak bede chial zalozyc felgi 15" i na to oponki 185/55/15 i mam do wyboru felge o szerokosci 6,5 a 7,0 to jaka wybrac?? czym one sie roznia i czy to jest az taka duza roznica ??
Zapisane
falla_x
Gość



« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 08.05.2006, 12:28:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Bierz 7x15,takie są montowane oryginalnie.
Ja mam takie i wcześniej miałem na nich opony 185/55/15.
Tak apropo dlaczego zakładasz taki rozmiar(opony są dosyć drogie)?
Ja kupiłem 195/50/15 i wyszło duuużo taniej  :mrgreen:

[ Dodano: 2006-05-08, 13:19 ]
PS-No chyba,że już masz te oponki 185...


nie mam jeszcze tych opon wiem ze sa drogie ale wiem tez ze nie mam wspomagania :( ty pewnie masz ale ja wole nie ryzykowac i zalozyc wezsze i sie nie zrywac podczas manewrow na parkingu , co prawda nauczylem sie manewrowac nie stojac a jadac wolniutko ale ti tak bo jes ie ze jak zaloze 195 to bedzie za ciezko pozatym mam silnik 1,4 i nie iem czy taka ponka nie byla by za duza pod ten silnik
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 08.05.2006, 12:29:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
Bierz 7x15,takie są montowane oryginalnie.
Ja mam takie i wcześniej miałem na nich opony 185/55/15.
Tak apropo dlaczego zakładasz taki rozmiar(opony są dosyć drogie)?
Ja kupiłem 195/50/15 i wyszło duuużo taniej  :mrgreen:

[ Dodano: 2006-05-08, 13:19 ]
PS-No chyba,że już masz te oponki 185...


Przeca to wątek o wspomaganiu :) i bierze 185/55 ze względu na mniejsze opory ale zapewne tylko na przód... a na tył myśle ze te 195/50

Co do felg to przy 7 calach oponka się ładnie rozłoży a jakbyś wział 6.5 a na tył te 195 to może wyjść z tego kartofel.

Zatem polecam felgi 15"/7" i o ET nie większym niż 25-35 :)

Normalnie jest ET 38mm a w przy feldze 15tce było ET 35 ale i tak z tyłu troche koło jest schowane wiec lepiej zanabyć jakieś o ET ok 30. Ja mam teraz felge o ET 35 + dystans z tyłu 10 na strone więc daje to wypadkowo ET 25 no i raz już mi obtarło koło, więc jak się uda to poszukaj cos ok 30.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
falla_x
Gość



« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 08.05.2006, 12:34:25 - NIEPRZECZYTANA »

a czy przy silniku 1,4 195 to nie przesada :) nie bedzie mu ciezej czy cus
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 08.05.2006, 13:10:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "falla_x"
mam do wyboru felge o szerokosci 6,5 a 7,0 to jaka wybrac?? czym one sie roznia i czy to jest az taka duza roznica ??

Różnica to około 1,27cm...  :mrgreen:
W szerokości  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 08.05.2006, 15:32:44 - NIEPRZECZYTANA »

Poza tym 195 chyba lepiej będą leżały na 7 calowej feldze niż 185, co?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
falla_x
Gość



« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 08.05.2006, 16:54:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
Poza tym 195 chyba lepiej będą leżały na 7 calowej feldze niż 185, co?


napewno lepiej tylko nie zapominajcie ze mnie oprucz ladnego wygladu chodzi tez o konfort jazdy z kiera bez wspomagania :/
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Szerokie laczki a brak wspomagania
Skocz do: