+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» piszczące hamulce
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: piszczące hamulce  (Przeczytany 44867 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
DzieX
Gość



« Odpowiedz #45 - Niedziela, 25.05.2008, 00:24:33 - NIEPRZECZYTANA »

Piszczenie może być też na cylinderku. U mnie tak było, ale wymieniłem na nowy i jest spokój. Co do ręcznego to mi się chyba linka kończy.
Zapisane
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 09.06.2008, 07:59:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, też wczoraj pojawił mi się dziwny pisk w przednich kołach. Co ciekawe delikatnie piszczy gdy skręcam (wystarczy lekko ruszyć kierownicą i zaczyna piszczeć. Jeżeli delikatnie wcisnę hamulec i ruszę kierownoicą to nie piszczy - co to może być? Niepokoi mine zależność pisku od ruchu kierownicy.

Pozdrawiam
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 09.06.2008, 08:17:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mi jak się nagrzeje to też mam tak samo a spowodowane jest to rantem na tarczy i przy skręcie delikatnie klocek ociera o rant no i piszczy tak więc albo wymiana tarcz albo (jeśli są jeszcze w dobrym stanie) spiłować rant
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 09.06.2008, 13:48:49 - NIEPRZECZYTANA »

i wymienic klocki na lepsze  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
PiterEL Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Philippines
Samochód: SEAT EXEO 2.0 TDI CAHA 170KM

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 21.05.2012, 11:59:06 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam Leona 1 1.9 TDI ASV i mam problem taki u siebie. Walcze juz prawie rok z hamulcami. Krzywia się, wymywają tarcze ze jest efekt szarpanioa, jakby pulsacyjnego hamowania. Juz wymienione sa na ATE i klocki też ATE. Zaczalem u jednego mechanika robic w Łodzi- SZTUPECKI"Diag MECH" na ulicy NOWY ŚWIAT. Odrazu odrazdzam, naciągaja nie precyzują cen i drodzy jak cholera. Mowia najpierw cene taka a potem nagle ze to było za jedną strone. Ale nie ważne reklame zrobie im pozniej.

Najpierw frezowali tarcze. Pomogło na chwile i problem wrócił. Pózniej stwierdzili ze trzeba piasty i łożyska wymienić bo są krzywe. OK wymienili. Tarcze dali nowe klocki ze mało zjechane wiec dali te co były. Oczywiscie klocki i tacze sa ATE. Problem znów po ok 2 tyg. zaczął wraca. Pojechał niby konsultowali z ATE w Niemczech i ze tylko juz teraz wymiana gumek na cylindrze w zacisku przednim i gumek na śrubach ( tulejach) prowadzących zacisk. Narazie tego jeszcze nie wiem bo dopiero tydzień minął od czasu ostatniej naprawy. Jednak mam cały czas przy tym wszystkim efekt taki ze jak jade to słychac delikatne popiskiwanie. Jakby świerszcz, cos w tym sttylu. Lekki doslownie lekkie dotkniecie hamulca pisk ustaje i po puszczeniu za chwile wraca. Jest to przy wolnych predkosciach i preskosciach z jakimi po miescie sie jeździ. Dodam też ze stwierdzili przy naprawie piast i lozysk ze sa słabe gwinty w  mocoswaniu srub prowadzacych. Naprawiali. Chyba w z jedenj strony gwinrtwali i dorabiali srube prowadzaca a z lewej strony dorobione byly tulejki i wstawiane w otwor a nastepnie w ta tulejke dopiero oryginalna sruba prowadzac. Troche mnie przeraza ich fachowosc...Porazka. Nie zycze nikomu i odradzam ta firme. Ja poprostu teraz jezdze tam w ramach reklamacji caly czas. A tak juz dawno bym ich opuscil. Jednak juz teraz grosza tam nie zostawie bo za kazdym razem kazali doplacac bo mowili ze widocznie u mnie jest kilka usterek.  Prosze poradzcie mi czemu mam takie piski ( nnie przy hamowaniu) oraz co jak wroci mi problem bicia na kierownicy i szarpania(pulsacyjne hamowanie) podczas normalnego hamowania ( zwlaszczza jak dobrze rozgrzeja sie hamulce). jeszcze dodam ze przerabialem juz tarcze ATE, BOSCH i jeszcze jakies BOZARTO z allegro( nacinane i nawiercane) i za kazdym razem krzywia sie. Skonczyły mi się juz pomysły...
Zapisane

Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 12.06.2017, 07:17:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam dość specyficzny problem z hamulcami. Wymienione były tarcze klocki 2 lata temu (komplet ATE) i przez te
2 lata było wszystko OK. Od kilku dni zaczęły mi piszczeć - typowe metalowe ocieranie co obrót koła ale tylko w
określonych przypadkach.
- na zimnych hamulcach - CISZA
- po rozgrzaniu hamulców - PISZCZĄ w zakresie 0-110km/h (przy prędkościach autostradowych przestaje)
- przy hamowaniu piski ustają
Optycznie wszystko wygląda dobrze, brak oznać nadmiernego zużycia.
Co proponujecie zrobić w pierwszej kolejności?

Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 12.06.2017, 11:26:59 - NIEPRZECZYTANA »

Tłoczki nie odbijają. Tłoczki powinny sie cofnąć, a w skutek lekkiego bicia klocki przestać byc dociskane do tarcz. Serwis/czysczenie zacisków.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 12.06.2017, 11:28:19 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 12.06.2017, 12:09:19 - NIEPRZECZYTANA »

Tłoczki powinny stale lekko dociskać klocki czy powinna być tam jakaś minimalna przerwa jak się nie hamuje?
Jest taka możliwość żeby mi się tarcze pokrzywiły?
Dlaczego te tłoczki prawidłowo odbijają na zimnym a po rozgrzaniu już nie?
Na czym polega serwis takich tłoczków - mogę to zrobić sam?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 12.06.2017, 20:13:26 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie bo metal sie rozszerza.Tłoczki powinny sie nieco cofnąc po hamowaniu ,żeby naturalne bicie tarcz odsunęło klocki. No trzeba to rozebrać i oczyścić . Serwis moze sie wiązać z rozebraniem a potem odpowietrzaniem układu hamulcowego. Jak masz ABS to robi sie to inaczej niż w zwykłym układzie.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 12.06.2017, 20:20:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Jak masz ABS to robi sie to inaczej niż w zwykłym układzie.
:?:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 13.06.2017, 04:50:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ponoć pompą ABS-u, trza mieć VAG itd.   :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 19.06.2017, 17:32:40 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko że dźwięk który ja słyszę jest czysto metaliczny bardzo głośny przy otwartych oknach, takie skrzypienie. Przecież klocki ocierające o tarcze nie wydają dźwięku, co ma do tego nie cofający się tłoczek? Tarcze mi się nie grzeją. Chyba to zła diagnoza

Napisano: Wtorek, 13.06.2017, 07:08:57


Zdjąłem dziś zaciski z tylnych kół bo mi się wydawało że z tylnej osi ten hałas. Wstyd się przyznać ale piszczeniem okazał się jeden klocek w prawym tylnym kole który prawie zniknął od strony zewnętrznej samochodu. W połowie klocka jest zatopiona metalowa blaszka i to ona hałasowała. Domyślam się że 2,5roczne klocki tak się nie zużywają i to wina zacisku.
Co będzie w takim razie bardziej prawdopodobną przyczyną:
1. prowadnice zacisku - rozumiem że wystarczy je zdjąć i jak się ruszają swobodnie to jest OK?
2. tłoczek zacisku - jak to sprawdzić / nasmarować?
Czy jeśli mam tak zużyty klocek muszę wymienić komplet 4szt w obydwu kołach?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 19.06.2017, 17:33:41 wysłane przez Shizo » Zapisane
havran Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Kruszewnia
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #57 - Wtorek, 20.06.2017, 07:18:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Shizo
1. prowadnice zacisku - rozumiem że wystarczy je zdjąć i jak się ruszają swobodnie to jest OK?
2. tłoczek zacisku - jak to sprawdzić / nasmarować?
3.Czy jeśli mam tak zużyty klocek muszę wymienić komplet 4szt w obydwu kołach?

Ad.1. Jak już zdjęta to warto posmarować.
Ad.2. Żeby go sprawdzić trzeba rozebrać zacisk. Jak z jednej strony to i z drugiej.
Ad.3. Takie rzeczy wymienia się kompletami na dwie strony, wtedy powinno równo hamować - przynajmniej tak mówi teoria
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
hans ik Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: panki, częstochowa
Samochód: 3x 205 z 87r, 91, 96r i peugeot 307 sw HDI 2.0 136KM

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 20.06.2017, 10:42:32 - NIEPRZECZYTANA »

jak jest nieodpowietrzony tez piszczy
Zapisane

En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!

bylo 2x ibiza 1 gen ,1 fl, 3 marbelki, malaga. to byly seaty a inne marki to juz nie pisze w sumie razem 53szt, twingo 96, fiat doblo 2001 1.9d, 2x arosa tyle przeszlosci a teraz mam 7x peugeot 205, MB A170 oraz peugeot 307 kombi
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #59 - Wtorek, 20.06.2017, 11:40:11 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem w zamiarze użyć:
1. ATE Plastube - do smarowania styku klocków z zaciskiem, jarzmem, tłoczkiem?
2. ATE bremszylinder - do smarowania sworzni jarzma i cylinderka hamulcowego

1. Czy środkiem numer jeden mam smarować wszystkie powierzchnie styku klocków z innymi elementami ? ("łapki"zacisku, całe jarzmo wewnątrz czy tylko na końcach, tylna część klocka od strony tłoczka?)
2. Jak środkiem numer 2 nasmarować cylinderek? wystarczy tylko to co wystaje czy muszę go wypchnąć i i jak bardzo?

Na innym forum dostałem radę:
Delikatnie posmaruj smarem miedziowym łapki od klocków i wytrzyj nadmiar smaru do szmaty. Tłok z uszczelką przepłukaj smarem silikonowym albo WD40 w spraju. Tulejki nasmaruj smarem do łożysk ŁT4.

Co myślicie o takim budżetowym rozwiązaniu: WD4, silikion w spay i towot?

Jeszcze nie kupiułem smarowideł ATE...
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20.06.2017, 11:42:31 wysłane przez Shizo » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» piszczące hamulce
Skocz do: