Słyszałem opinie o tym silniku że tak ma...
Niestety gdyby 5 bieg był trochę dłuższy (lub 6 biegów miał SEAT) to poza miastem spalanie spadło by zapewne poniżej 8L a tak to niestety lipa. Skrzynia ta pomyślana była o dużych przyspieszeniach, a nie o prędkościach przelotowych na autostradę. U mnie na 5 biegu przy 120km/h mam około 3200RPM (dla porównania Opel Omega 2.0 ma wówczas 2500RPM). Ciekawe jest natomiast to, że dla obu aut prędkość obrotowa silnika przy 120km/h jest taka przy której występuje max. moment obrotowy. Myślę że to założenie konstruktorów, że w głównej mierze auta jeżdżą z tą prędkością "przelotową" - jakież to złudne wrażenie na polskich bezdrożach...
U mnie w mondeo V6 automat maxymalny moment (220Nm) jest przy 4650 obr/min czyli na nadbiegu mam wtedy ok 230km/h
ale 210Nm ma już przy 2700 obr/min czyli przy 135km/h
Z tego jasno wynika, że lepiej znać przebieg momentu niż tylko obroty przy najwyższym momencie
PS: Ale nasze Seaty nie należą do oszczędnych bo kiedyś jechaliśmy na 2 auta i mondek spalał w trasie tylko 1 litr więcej
a przypone, że auto 70KM moncniejsze i prawie 500kg cięższe