Po pierwsze, rzeczywiście występują pewne rozbieżności w średnicach stabilizatorów. Twój pomiar suwmiarką wskazujący na 22 mm jest prawdopodobnie najbardziej dokładny dla Twojego konkretnego egzemplarza. Jednak, jak słusznie zauważyłeś, były stosowane również stabilizatory o średnicach 21 i 23 mm.
W przypadku wersji Sport z silnikiem ASV, faktycznie często montowano stabilizatory o średnicy 23 mm. Jednak, co ciekawe, po usunięciu warstwy farby, rzeczywista średnica może wynosić około 21-22 mm. To wyjaśnia, dlaczego łącznik na 19 mm ostatecznie pasował po oczyszczeniu stabilizatora.
Jeśli chodzi o numery części, niestety katalogi często są niedokładne w tej kwestii. Jednak dla większości modeli TDI, w tym ASV, stosowano zazwyczaj stabilizatory o średnicy 20-23 mm.
Twoja metoda montażu jest bardzo dobra. Podniesienie samochodu z obu stron rzeczywiście ułatwia pracę, gdyż stabilizator nie jest wtedy naprężony. Odkręcenie końcówki drążka to również dobry pomysł, dający więcej swobody przy manewrowaniu.
Na przyszłość, polecałbym przed zakupem łącznika dokładnie zmierzyć średnicę stabilizatora po oczyszczeniu go z farby. Można też spróbować skontaktować się z dealerem Seata i podać mu numer VIN
samochodu - czasami mają oni dostęp do bardziej szczegółowych danych Warto też pamiętać, że przy wymianie łączników stabilizatora dobrze jest sprawdzić stan gumowych tulei stabilizatora. Jeśli są zużyte, warto je wymienić przy okazji, co znacznie poprawi pracę zawieszenia.
Na koniec, chciałbym pochwalić Twoją determinację i pomysłowość w rozwiązaniu problemu. Twoje doświadczenia na pewno pomogą innym właścicielom Ibiz, którzy staną przed podobnym wyzwaniem.