+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana rozrządu - pytania konkretne o wymiane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana rozrządu - pytania konkretne o wymiane  (Przeczytany 3316 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Poniedziałek, 18.07.2011, 18:44:28 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, czy z hydro-napinaczem pasek jest tak mocno napiety ze da sie go recznie przekrecic o max 45 stopni?
luz napinacza ma wynosic 4mm i tak tez ustawilem ale pasek wydaje sie bardzo mocno napiety :-\
wczesniej byl luzniejszy ale luz na napinaczu byl o wiele wiekszy niz 4mm :-X

Temat wydzielony z http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1746.180
tu nie pytamy o ceny czy jakie firmy kto poleca a o konkretne procedury na temat wymiany paska


troche fotek co nam sie przyda:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19.07.2011, 20:06:47 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 18.07.2011, 22:08:57 - NIEPRZECZYTANA »

Jest dobrze, nowy pasek, nowy napinacz... to dlatego jest niewielki luz. Zrobisz kilka godzin pracy i luz się zwiększy. Co do kręcenia paskiem, to w sumie jest to subiektywne odczucie, ale do 45st powinien iść palcami z wyczuwalnym oporem. Ciężko to opisać...
Zawsze możesz kupić przyrząd do kontroli naciągu paska ;D
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Środa, 20.07.2011, 12:54:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Jest dobrze, nowy pasek, nowy napinacz... to dlatego jest niewielki luz. Zrobisz kilka godzin pracy i luz się zwiększy.
hmm na goracym silniku luz moze sie zmniejszyc (wg instrukcji) do 1mm i tak sie dzieje ale ciagle mi sie wydaje ze za mocno jest naciagniety
podczas jazdy na srednich obrotach (1500-2000) slychac jakby gwizg silnika a na wolnych obrotach cos popiskuje od rozrzadu :-\
Cytat: Leemarvin
Zawsze możesz kupić przyrząd do kontroli naciągu paska ;D
180 na jednorazowy przyrzad to troche sporo
a masz dane ile powinien sie ugiac u mnie pasek? moze jakis warsztat bedzie go mial :-\

zobacz jak jest ustawiony stary i nowy napinacz
zgodnie ze szkicami nowy jest prawidlowo ale te skrzypienia mnie troche martwia

poprzednio pasek wymienial chyba ktos nie majacy pojecia o tym silniku bo sa znaki robione farba

Napisano: Wtorek, 19.07.2011, 17:00:06


podjechalem do znajomego mechanika i stwierdzil ze pasek jest za mocno napiety - czyli instrukcja z elsy jest do d...  :-X

a tu troche fotek z wymiany:


Napisano: Wtorek, 19.07.2011, 21:28:04


Cytat: raby
a masz dane ile powinien sie ugiac u mnie pasek? moze jakis warsztat bedzie go mial :-\
pojezdzilem po kilku warsztatach i rece opadaja... nie mieli jeszcze takiego silnika u siebie ale jak cos to by zrobili zgodnie z procedura czyli na 4mm
tylko 1 warsztat ma ten przyrzad do sprawdzenia napiecia paska ale nie maja danych do mojego silnika :ninja:
poluzowalem delikatnie napinacz na jakies 8mm i tak zostawiam - w warsztacie gdzie mieli ten przyrzad mowia ze napiete jest prawidlowo
chyba mi juz sie w glowie pier... :pala: od tego a TTTM :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana rozrządu - pytania konkretne o wymiane
Skocz do: