+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Osłona przegubu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Osłona przegubu  (Przeczytany 26924 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 09.05.2011, 08:40:45 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co się orientuję to jest też tylko sprężynka...
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 09.05.2011, 10:56:14 - NIEPRZECZYTANA »

Od strony skrzyni jest coś w rodzaju zabezpieczenia, w postaci pierścionka rozprężnego. Wyciągając półoś ze zwrotnicy trzeba trzymać półośkę jedną ręka, bo ze skrzyni wyskakuje bardzo łatwo i po oleju w skrzynce.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 09.05.2011, 11:37:43 - NIEPRZECZYTANA »

W takim razie rozumiem, że jeżeli mam odpiąć całkowicie zwrotnicę to później od razu na zbieżność?
I druga sprawa, jak po wyjęciu rozpiąć sam przegub? Bo jakoś tę osłonę założyć trzeba.
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 09.05.2011, 11:51:05 - NIEPRZECZYTANA »

Zbieżność nie powinna się zmienić...

Tylko ile to kosztuje?
Jeśli nie planujesz w najbliższym czasie wymiany innych elementów zawieszenia i układu kierowniczego to ja bym na Twoim miejscu zrobił zbieżność.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 09.05.2011, 13:31:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
I druga sprawa, jak po wyjęciu rozpiąć sam przegub? Bo jakoś tę osłonę założyć trzeba.

Przegub trzyma się na takiej sprężynce/zawleczce w moim przypadku tylko pociągnąłem kolumnę do siebie trzymając drugą ręką półośkę żeby nie rozpięła się przy skrzyni i przegub się rozłączył. Jeśli będzie z tym problem to w instrukcji naprawy było chyba żaby delikatnie puknąć przegub jakimś gumowym młotkiem.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 09.05.2011, 13:43:11 - NIEPRZECZYTANA »

Lepiej będzie, jak spuścisz olej ze skrzyni, wyjmiesz całą półoś na stół i wtedy rozbierzesz.
Na 100% musisz wyczyścić z rdzy miejsca zaciskania mieszka przegubu na półosi i piaście, bo inaczej nowy mieszek spadnia przy pierwszym mocnym skręcie. Kup sobie odrazu kleszcze do zaciskania opasek typu Oetiker (koszt jakieś 50zł Jonnesway`a), zwykłe kleszcze są do dupy przy tym i trzeba kombinować żeby zagnieść wybrzuszenie opaski.
Poza tym na stole robi się to o niebo lepiej, łatwiej i czyściej.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 09.05.2011, 13:44:38 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 09.05.2011, 22:58:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ja dałem radę bez stołu, zbieżność ci się nie zmieni bo drążków ani mocowania amora nie ruszasz, a ze sworznia możesz po prostu wybić. Ja opaski zaciskałem tępymi obcęgami i nadawało się to narzędzie do tego idealnie. Co do wybicia to nie wiem jak u reszty ale ja musiałem pare razy zdrowo puknąć młotkiem w półoś żeby wyszła.
Zapisane

desp2011 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: szukam

« Odpowiedz #22 - Piątek, 07.10.2011, 11:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

ja w leonie przeciagalem gume po polosi od wewnetrznego przegubu, tu sie tak raczej nie da
bedziesz musial odkrecic ta duza nakretke a pozniej wyjac polos i dalej rozbierac ale tu nie pomoge bo nie mialem takiego klucza i robilem to inaczej :P

panowie po co się męczyć? bez trudu i demontażu półosi i przegubu wyminic mozna na osłonę uniwersalną ,pasuje do wszystkich typów prawie,wystarczy kupić taką dobrej jakości i po sprawie..... ;D
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Piątek, 07.10.2011, 14:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem jakos nie przekonany...
A jak sie je zaklada?
PS http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13067.msg266148#msg266148
« Ostatnia zmiana: Piątek, 07.10.2011, 14:19:58 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ooMAR10oo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea

« Odpowiedz #24 - Sobota, 30.06.2012, 22:56:22 - NIEPRZECZYTANA »

sorki ze wracam do tematu ale czeka mnie wymiana gum przy okazji wymiany sprezyn...

byc moze jestem jakis inny ale wytlumaczy mi ktos jak rozlaczyc zew przegub tak aby mozna bylo wlozyc nowa gume???

czy dobrze rozumie ze wystarcz zbic go ????( pomijam kwestie rozkrecenia go ze zwrotnica)

auto to altea wiec to samo co leon mk2

dzieki za pomoc
Zapisane
gregor.gg Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Myslowice
Samochód: SEAT IBIZA 1.9TDI 2001

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 17.07.2012, 15:53:47 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie prosba ,otoz okazalo sie ze mam do wymiany lewy przegub zewnetrzny chcialbym zapytac czy moglby ktos mi podac numery orginalnego jak i zamiennkow bo ponoc roznia sie troche bede wdzieczny
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #26 - Środa, 18.07.2012, 18:16:39 - NIEPRZECZYTANA »

gregor.gg, aboz ostatnio zakładał temat gdzie masz dostęp do katalogu części. Tam bez problemu zlokalizujesz numer. A jak zrobisz to sam to będzie najlepiej, bo wiesz dokładnie o co chodzi :)
Zapisane
mine11pl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 2000 1.9SDI

« Odpowiedz #27 - Sobota, 14.09.2013, 14:51:05 - NIEPRZECZYTANA »

żeby zrobić to w miarę sprawnie trzeba:
1. odkręcić nakrętkę przegubu w piaście klucz nasadowy 30
2.odkręcić śrubę sworznia wahacza klucz 17
3.odkręcić nakrętkę końcówki drążka klucz 19
po czym trzeba odchylić cały mc person wysuwając z piasty przegub . Przegub zbijamy z półosi młotkiem . Nawet gdyby wyskoczyła z przegubu wewnętrznego żaden olej nie wyleje się ze skrzyni , ponieważ w skrzyni siedzi flansza.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Osłona przegubu
Skocz do: