Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zegary oszalały, kontrolka od oleju miga, coś śmierdzi  (Przeczytany 26894 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Środa, 08.12.2010, 17:29:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam SEATA Ibize 1.9D 96r przebieg 180000km
Zaczynając od początku po uruchomieniu silnika kontrolka od oleju mignęła 4-6 razy i gasła. Przyszły dosyć duże mrozy (-18C) rano akumulator był padnięty więc podpiąłem go pod prostownik, po 2.5h ładowania udało się go dopalić, odpaliłem go nie odpinając prostownika. Po tym gdy odpalił wystąpiły następujące usterki: kontrolka od oleju miga non stop, obrotomierz pokazuje 0.2obr, prędkościomierz pokazuje non stop 10km/h, temperaturę pokazuje na maxa nawet wychodzi poza skalę, i non stop pokazuje full stan paliwa <<nie ważne czy silnik jest uruchomiony czy tylko na włączonym zapłonie, w aucie czuć tak jakby się zacierało jakieś łożysko, słychać jakieś piszczenie (coś jakby chodziło bez oleju). Nie wiem czy to wszystko jest po prostu jakiś zbieg okoliczności czy tylko po prostu gdzieś się może masa odpięła.
Wszystkie pozostałe kontrolki działają bez zarzutu :/

Dodam że akumulator JUŻ jest nowy ma zaledwie 2 dni, rozrząd był zmieniony ok 2000km temu, wał jest po regeneracji (ścięło klina na wale), świece były zmieniane ok 5000km temu

Wiem że trochę chaosu jest w mojej wypowiedzi za co z góry przepraszam :)
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.12.2010, 17:36:39 wysłane przez Carasta » Zapisane
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #1 - Środa, 08.12.2010, 18:42:20 - NIEPRZECZYTANA »

Rozumiem że te wszystkie problemy występują po uruchomieniu silnika.
Jakie jest ładowanie?? (Jaki prąd podaje alternator podczas pracy)
Zapisane
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Odpowiedz #2 - Środa, 08.12.2010, 18:59:11 - NIEPRZECZYTANA »

Z tymi licznikami od temp, predkości, paliwa, obrotów  to wystarczy ze włączę zapłon, bez uruchamiania silnika
 

P.S Jakie Jest prawidłowe ładowanie?
Zapisane
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #3 - Środa, 08.12.2010, 19:18:13 - NIEPRZECZYTANA »


 Jakie Jest prawidłowe ładowanie?

od 13 do nawet 15V
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.12.2010, 22:24:56 wysłane przez Bartek » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Środa, 08.12.2010, 19:27:54 - NIEPRZECZYTANA »

Bartek, jak masz pisac takie glupoty to nie pisz nic!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Odpowiedz #5 - Środa, 08.12.2010, 19:35:24 - NIEPRZECZYTANA »

Ładowanie jest dobre 14V, ale co z ta resztą ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Środa, 08.12.2010, 19:36:29 - NIEPRZECZYTANA »

tak na szybko to szukaj licznika na podmiane
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #7 - Środa, 08.12.2010, 22:24:27 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem dlaczego kolega sądzi że mój tok rozumowania jest zły tudzież dlaczego bzdury piszę...
Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #8 - Środa, 08.12.2010, 22:45:14 - NIEPRZECZYTANA »


 Jakie Jest prawidłowe ładowanie?

od 13 do nawet 15V
Napięcie na klemie podczas pracy silnika z wyłączonymi odbiornikami zewnętrznymi powinno wynosić ok 14-14,5V.

Hmmm 15V powiadasz :angel:
Współczuje Ci chłopie dzień w dzień rozwalać dechce i wymieniać bezpiecznik w radiu i innych odbiornikach zewnętrznych na wyposażeniu Twojego auta.
Sprawdz w instrukcjach obsługi na końcu specyfikację urządzenia.
Max napięcie jakie będzie dostarczone do odbiornika samochodowego "12V" powinno wynosić max 15 V lub 15 z kawałkiem.

Żeby nie było że wale tu spamem to jeszcze sprawdź sobie prostownik.
Mówisz że po ładowaniu dopiero to się stało.
Teraz jest taki okres że wystepuje wilgoć w otoczeniu i w ciągu paru dni miałem już u siebie 2 zepsute prostowniki w tym jeden mój.
Ten pierwszy był podłączony do akumulatora wyciągniętego z auta to problem żaden nie mogł wystąpic, drugi był podłączony do seata i tutaj odziwo się nic nie stało. Jeśli prostownik jest ok przepatrz dokładnie bezpieczniki. Może akurat jakiś jest spalony i robi głupi zamęt.
« Ostatnia zmiana: Środa, 08.12.2010, 22:53:33 wysłane przez taz » Zapisane

:google:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 09.12.2010, 08:54:58 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem dlaczego kolega sądzi że mój tok rozumowania jest zły tudzież dlaczego bzdury piszę...

a no moze dla tego ze napisales 16v
zminiles na 15 a to tez zla odpowiedz. Max to 14.4V wiecej to gotowanie elektrolitu i palenie zarowek
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 09.12.2010, 12:58:58 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystkie bezpieczniki są OK. Były sprawdzane.
Zapisane
mayday Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: bytom
Samochód: golfV 2005 1.9tdi

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 09.12.2010, 18:47:50 - NIEPRZECZYTANA »

Czesc. Pytanie, a odpinałes kleme jak podpinałes prostownik? Najpierw sprawdz masy te na samym silniku i wyczysc je. Jesli to nie da efektu to odlacz kable od alternatora.Ten gruby i ten cienki.Wlacz zaplon ale nie zapalaj. Daj znc co sie dzieje.Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.12.2010, 19:20:29 wysłane przez mayday » Zapisane
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 09.12.2010, 19:44:47 - NIEPRZECZYTANA »

Klem przy podpinaniu prostownika nie odpinałem, i na prostowniku podpiętym do akumulatora i do sieci/prądu odpaliłem samochód.
Po odpięciu alternatora nic się nie zmieniło zarówno na samym zapłonie jak i na uruchomionym silniku.
Gdzie dokładnie są te masy zlokalizowane?
P.S
Jak ja nienawidzę grzebać przy prądach,mogę robić remont silnika byleby nie grzebać przy prądach :/
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 09.12.2010, 19:45:48 wysłane przez Carasta » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 09.12.2010, 20:00:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Carasta
Klem przy podpinaniu prostownika nie odpinałem
gratuluje.

Osobiście obstawiam zwarcie w obwodach licznika. Tak jak radzi Raby, podmień licznik i sprawdź czy działa.
Zapisane
Carasta Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Seat IBIZA 1.9D 96r

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 09.12.2010, 20:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

Od golfa III podejdzie licznik, ja mam całkowicie elektroniczny
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Zegary oszalały, kontrolka od oleju miga, coś śmierdzi
Skocz do: