Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
4
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla (Przeczytany 56687 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Poniedziałek, 11.10.2010, 21:25:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Od pewnego czasu mam odzywajace sie coraz czesciej stukanie a raczej chrobotanie w okolicach paska klinowego/rozrzadu.
Odglos jakby do metalowego bebna wrzucic pare srob,gwozzdzi i pokrecic. Odglos jest wyrazny i dosc glosny.
Slychac tylko na wolnych obrotach. Wcisniecie sprzegla nie wplywa na chrobotanie.Wystarczy minimalnie wcisnac gaz i od razu chrobotanie znika. Jakis czas temu przy chrobotaniu przez moment silnik zaczal dziwnie pracowac, zaswiecila sie kontrolka ladowania akumulatora. Tak bylo raz. Chrobotanie pojawia sie czesciej po dlugiej jezdzie, ale bywa ze na zimno po odpaleniu tez chrobocze.
Nie wiem czy tak powinno byc ale rolka napinacza paska klinowego dosc mocno podskakuje/skacze przy pracy.
Jak przylapie silnik na chrobotaniu to nagram filmik i wrzuce. Do tego czasu prosze o sugestie i pomoc w celu rozwiazania zagadki.
Zapisane
lubie sobie pokierować
Bartek
Użytkownik
Offline
Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 11.10.2010, 23:03:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Skacze sama rolka po jej ośce, czy rolka z całym jej uchwytem??
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 12.10.2010, 05:13:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Rolka alternatora (sprzęgiełko chyba się kończy)
Zapisane
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 12.10.2010, 11:16:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Skacze cala rolka z jej uchwytem. W warsztacie zdjeli pasek i ponoc na zadnej rolce nie ma oporow, i nie ma tez potwornych luzow. Kolo pasowe tez nie wykazuje bić.
Co do sprzegla to faktycznie cos tam jakis czas temu (w lato) szumiało (ponoc lozysko dociskowe) , natomiast zmiana biegow jak i wciskanie sprzegla nie wykazuje zadnych oznak konca zycia.
Chrobotanie nie zanika kiedy wcisne sprzeglo,kiedy wlacze klime. Jedyny ratunek to podwyzszyc tyci obroty.
Dzis odpale i jezeli trzeszczenie,stukanie,chrobotanie sie pokawi, to zrobie dokumentacje filmowo-dzwiekową.
Dzieki za sugestie.
Zapisane
lubie sobie pokierować
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #4 -
Wtorek, 12.10.2010, 11:47:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: ADRIANO
Co do sprzegla to faktycznie cos tam jakis czas temu (w lato) szumiało (ponoc lozysko dociskowe)
Pisałem o sprzęgle na ALTERNATORZE.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #5 -
Wtorek, 12.10.2010, 19:18:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
a pasek nie popiskuje?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4841.msg187160#msg187160
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 12.10.2010, 19:20:21 wysłane przez raby
»
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #6 -
Wtorek, 12.10.2010, 20:26:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zrobilem filmik ale totalnie nic na nim nie slychac. Jutro powtorze ...
Natomiast sprobuje rowniez sprawdzic alternator, sprzeglo. Czy jak zdejme pasek to bedzie czuc opory,luz , inne objawy?
Pasek nie piszczy,nie jest tez wytarty. Jest w dobrym stanie.
Moze faktycznie alternator..
Dzieki za sugestie.
Zapisane
lubie sobie pokierować
kojot
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.8t Cupra 2001r.
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #7 -
Wtorek, 12.10.2010, 20:56:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie taki wlasnie objaw dawała rolka napinająca paska alternatora. wymienilem przy wymianie rozrzadu i przestalo:)
Zapisane
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #8 -
Wtorek, 12.10.2010, 22:01:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kojot21
rolka napinająca paska alternatora
To chyba to samo co sprzęgło jednokierunkowe alternatora?
W Intercarsie 170zl .
Zapisane
lubie sobie pokierować
kojot
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.8t Cupra 2001r.
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #9 -
Środa, 13.10.2010, 17:37:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
NO to
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #10 -
Środa, 13.10.2010, 21:10:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: ADRIANO
To chyba to samo co sprzęgło jednokierunkowe alternatora?
nie to samo...
sprzeglo alternatora to jego rolka a rolka napinajaca to napinacz paska
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kojot
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.8t Cupra 2001r.
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #11 -
Środa, 13.10.2010, 22:26:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
No tak juz sam sie gubie...tak jak pisalem wczeniej...rolka napinajaca paska alternatora widac ja jak otworzysz pokrywe silnika kreci sie na niej pasek od alternatora
Zapisane
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #12 -
Czwartek, 14.10.2010, 14:32:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Generalnie chodzi o rolke napinajaca pasek od osprzetu : pompa wspomagania,alternator, klimatyzacja
Myslalem ze chodzi o cos co jest ukryte w alternatorze.
Oto moj halasujacy napinacz, ktorego halasowania jednak nie slychac w halasie silnika. Pod koniec moze przez sekunde kiedy jest zblizenie na rolke/kolo od pompy wspogania. od 53 sekundy
Chyba ze mikrofon w aparacie ucina dzwiek o czestotliwosci stukow :/
www.youtube.com/watch?v=D3br9g2Xy9E
I jeszce jedno pytanie ?!? Chyba az tak nie skacze bardzo rolka napinajaca?
Jak dodam obrotow to fakt faktem zamiera w swoich wibracjach totalnie
W Aso czlowiek powiedzil ze to moze byc faktycznie rolka napinajaca, jednak z reguly przyczyna jest wadliwe dzialanie , uszkodzone sprzeglo alternatora.
Jutro sie umowilem na obadanie obydwu elementow. Skoro rosna koszty, pomyslalem o wymianie samej rolki napinajacej tzn samego lozyska . Tylko czy sie da....hmm
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 14.10.2010, 16:49:12 wysłane przez ADRIANO
»
Zapisane
lubie sobie pokierować
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #13 -
Czwartek, 14.10.2010, 19:04:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
takie drgania powoduje wlasnie sprzegielko alternatora (czyli rolka alternatora)
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
«
Odpowiedz #14 -
Sobota, 16.10.2010, 15:23:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Juz ostatni raz zawracam glowe w temacie sprzegla alternatora. Zaczynam od wymiany tego elementu i mam nadzieje ze objaw stukania sie skonczy.
Znacie moze takie firmy ,producentow , Co wlozyc, Co wkladaliscie ? : INA, RUVILLE (EVR), czy MAXGEAR
Zapisane
lubie sobie pokierować
Strony: [
1
]
2
3
4
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Stuki i chrobotanie na wolnych obrotach -niezalezne od wcisnietego sprzegla
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...