+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Niskie obroty szkodzą ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niskie obroty szkodzą ?  (Przeczytany 11006 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Barteess
Gość



« Niedziela, 03.10.2010, 19:55:03 - NIEPRZECZYTANA »

Pozwoliłem sobie zamieścić nowy wątek ponieważ długo szukałem na forum i nie znalazłem pełnego wytłumaczenia (jedynie wzmianki) o co chodzi ze szkodliwością niskich obrotów. Znalazłem jedynie temat o wysokich obrotach. Z "10 przykazań" wynika ,że turbo nie lubi Eco jazdy dla tego chciałbym się dowiedzieć jakie są takie najniższe rozsądne obroty dla diesel-a jakich nie powinno się przekraczać ? . Jeżdżę dynamicznie ale obroty jednostajne utrzymuje w przedziale 1700-1900 obr/min zwłaszcza w mieście (dodam ,że nie schodzę poniżej 1500obr/min). Zauważyłem ,że po tygodniu spędzonym na staniu w korkach autko jakby było zamulone dopiero przy jeździe na trasie odzyskuje siły czy to normalne ? Czy powinienem często przekraczać 2tys obr (oczywiście po rozgrzaniu silnika) bo obroty poniżej 2 tyś szkodzą autku ,czy dopiero utrzymywanie silnika poniżej 1500obr może mu zaszkodzić  ? Proszę o wytłumaczenie o co chodzi z tymi niskimi obrotami bo już sam nie wiem czy czasem moja ekonomiczna jazda nie wyjdzie mi bokiem .
Pozdrawiam mam nadzieję ,że kolejny raz nie stworzyłem wątku ,który już gdzieś istnieje ( ja takiego nie znalazłem)
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 03.10.2010, 20:10:11 - NIEPRZECZYTANA »

Na niskich obrotach jak depniesz to przenosisz duze obciązenia na dwumas np znam takiego co lata 40km/h na 4 biegu, a to dobre dla silnika nie jest, no ale wez mu przetlumacz. Najlepsza jazda jest gdy osiagamy max moment obrotowy auta,a w dieslu jest to jakies 2100obr.min. Czyli od 2tys do 3 tysi to jazda zdrowa. Ponizej 2tysi, bardziej gdies 1,5tys to juz jest nie to, Spaliny osadzaja sie bardzo na lopatkach turbiny i je zapiekaja, Auto sie muli. Dopiero na trasie odzyskuje wigoru tak jak piszesz
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 03.10.2010, 20:38:41 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3861.msg90287#msg90287
zimny krece delikatnie do 2,5tys a cieply but w podloge i spokojnie do 3 a jak trzeba i 4 tys
unikam tez jazdy ponizej 2 tys bo 2mas dostaje po dupie :-X i jest ok
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Barteess
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 03.10.2010, 20:57:40 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli jak dobrze rozumiem cały czas mam utrzymywać obroty powyżej 2 tyś ? Przez pól miasta na 2- 3 biegu przejechać ? A jeśli jadę bez przyśpieszania z obrotami np 1.8 to zakatuje silnik ? Ja robię tak ,że rozpędzam się żwawo czyli od 2-3 a później wrzucam wyższy bieg i jadę spokojnie z obrotami 1.7-1.9 tys .
Zapisane
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 03.10.2010, 21:08:54 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz jechać na 1700 obrotów jak nie masz zamiaru depnąć, ja tak robię i nic się nie dzieje, ale jednak kilka razy dziennie po dobrym rozgrzaniu depnę do 4-4.500 obrotów żeby go przedmuchać i dlatego że to lubię ;)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 03.10.2010, 21:11:15 - NIEPRZECZYTANA »

zrobisz jak chcesz, ja napisalem jak to wyglada z mojej strony
ponizej 2 tys tylko z gorki lub jak nie dotykam gazu na jakiejs prostej
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Barteess
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 03.10.2010, 21:14:15 - NIEPRZECZYTANA »

zrobisz jak chcesz, ja napisalem jak to wyglada z mojej strony
ponizej 2 tys tylko z gorki lub jak nie dotykam gazu na jakiejs prostej
czyli jak nie przyśpieszam to mogę poniżej 2 schodzić a jak przyśpieszam to powyżej 2 teraz już rozumiem o co w tym chodzi
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 03.10.2010, 21:47:09 - NIEPRZECZYTANA »

zrobisz jak chcesz, ja napisalem jak to wyglada z mojej strony
ponizej 2 tys tylko z gorki lub jak nie dotykam gazu na jakiejs prostej
czyli jak nie przyśpieszam to mogę poniżej 2 schodzić a jak przyśpieszam to powyżej 2 teraz już rozumiem o co w tym chodzi

Jak będziesz leciał na 4,5 biegu przy obr. 1,7 delikatnie dodając gaz nic się nie stanie. Dodam tylko że wszystkie powyżej przedstawione tu opinie nijak się mają do sugestii komputera o doborze biegu przy poszczególnych prędkościach u mnie :-\
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 04.10.2010, 08:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Dodam tylko że wszystkie powyżej przedstawione tu opinie nijak się mają do sugestii komputera o doborze biegu przy poszczególnych prędkościach u mnie

<teoria spiskowa mode on>
Komputer sugeruje jazdę jak najbardziej wyniszczającą silnik, żeby serwisy zarobiły...
<toria spiskowa mode off>

 :P
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 04.10.2010, 09:07:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
Dodam tylko że wszystkie powyżej przedstawione tu opinie nijak się mają do sugestii komputera o doborze biegu przy poszczególnych prędkościach u mnie

<teoria spiskowa mode on>
Komputer sugeruje jazdę jak najbardziej wyniszczającą silnik, żeby serwisy zarobiły...
<toria spiskowa mode off>

 :P

Coś w tym jest, tzn. rozumiem,że na prostej drodze chce abym miał 5 bieg przy 1,5 obr, ale już jak jadę pod górę nadal sugeruje, żebym miał 5 bieg, co bardzo obciążą silnik dwumase itd, ponieważ gazu muszę dać więcej, dopiero jak wcisnę gdzieś 3/4 gazu a mam te 1,5 obr to sugeruje redukcje(po 2-3 sekundach). Nie za bardzo widzę też efekty eko-jazdy jeśli się zastosuje do sugestii komputera, bezsensowne  :-X
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 04.10.2010, 15:46:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
nijak się mają do sugestii komputera o doborze biegu przy poszczególnych prędkościach u mnie
To tobie pokazuje komputer kiedy masz wbić wyższy bieg?? Jak to możliwe że mój tego nie ma? Uruchomiłeś to w serwisie czy było od początku? Jaki komp tam siedzi?
BTW, po rozgrzaniu oleju w silniku staraj się utrzymywać w granicach  2 tys. obr. i będzie ok
Zapisane
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 04.10.2010, 18:57:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ExeoAlpine
nijak się mają do sugestii komputera o doborze biegu przy poszczególnych prędkościach u mnie
To tobie pokazuje komputer kiedy masz wbić wyższy bieg?? Jak to możliwe że mój tego nie ma? Uruchomiłeś to w serwisie czy było od początku? Jaki komp tam siedzi?
BTW, po rozgrzaniu oleju w silniku staraj się utrzymywać w granicach  2 tys. obr. i będzie ok

Tak pokazuje, czy mam wbić wyższy czy niższy, czy pozostać na tym samym, jak pokazuje np. ze mam 3 wrzucone i sugeruje mi zmiane na 4 bieg, a obr. sa w ok. 2 tyś i wcisne na max gaz to wtedy pozostaje sama ''3''. Jak poniżej 2 tyś obr (około) wcisne na max (nigdy tego nie robie prawie, a chciałem zobaczyć co pokaże) to pokazuje redukcje. Generalnie na prostej drodze stosując sie do wskazań, idzie trochę zmniejszyć spalanie. Miałem to od początku. Komp nie mam pojęcia jaki siedzi.
Zapisane
agnes256 Kobieta
moja pierwsza milosc
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Vierkirchen
Samochód: Ibiza, 2000, 1.4

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 22.07.2014, 12:56:16 - NIEPRZECZYTANA »

witam cos w tym jest jestem zwolenniczka oszczednej jazdy ale jak przygazuje malenstwo to chodzi jak brzytwa a jak szybko zmieniam biegi to troche muli a przy benzynie 1.4 l na jakich obrotach najlepiej ktos wie czy sama musze sprawdzic ??? :pub:
Pozdro
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 22.07.2014, 16:43:54 - NIEPRZECZYTANA »

Spokojnie jeździj do 3000tys. Dynamicznie do 4000 a jak się spieszysz to do czerwonego pola.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Niskie obroty szkodzą ?
Skocz do: