+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Trzaski pod prędkościomierzem.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Trzaski pod prędkościomierzem.  (Przeczytany 24634 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 21.06.2010, 13:26:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
Cytat: Gizmo
tryka
nie obrazaj mnie
z małej literki więc niezwiazane z Osobą :D :pub:

a liczniki bez linki mialy juz od 97, wiec na 99% ma tylko kostke el.

ja jednak probowalbym wyjac zegary bez ingerowania w poduszke ;)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 21.06.2010, 13:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

Takteż zrobię spróbuje delikatnie wyjąć bez zdejmowania kierownicy.Serdeczne dzięki koledzy za poradę.Niebawem napiszę jak poszło.Pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 21.06.2010, 13:30:57 - NIEPRZECZYTANA »

Takteż zrobię spróbuje delikatnie wyjąć bez zdejmowania kierownicy.Serdeczne dzięki koledzy za poradę.Niebawem napiszę jak poszło.Pozdrawiam wszystkich.
Delikatnie to nie wyjdzie trzeba troche na sile przepchnac miedzy deska a kierownica i przy okazji wcisnac obie manetki w dol i przycsk od awaryjnych w dol, uwazaj na gumki z licznika na dole na stopkach zebys nie pogubil i od razu sobie je przyklej delikatnie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 21.06.2010, 19:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

Bez linki to nawet w 94 mialem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 22.06.2010, 20:12:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie.Dziś wyjąłem cały licznik.Nic trudnego nawet dla zwykłego faceta,wystarczy trochę chęci i czasu.Linki jak pisaliście nie było tylko jedna wiązka przewodów.
Z licznikiem wszystko jest ok.Z wymontowanym licznikiem podczas lekkich ruchów lub podczas jazdy również trzeszczy.Zlokalizowałem to na tyle,że jest to za licznikiem lub pod,ale na 100% nie jest to wina prędkościomierza.
Wymontowałem również głośnik z kokpitu oraz przełączniki świateł i nadal nic.Trzeszczy bez zmian.
Mało tego,po wyjęciu licznika sprawdziłem żaróweczkę od świateł mijania i jest ok.Ale nadal nie świeci,chyba,że uderzę w kokpit,to na chwilkę się zapali.Może ma to związek z brzęczkiem,który się włącza gdy opuszczam samochód z zapalonymi światłami,bo on tez czasem broi i się nie włącza.Czyli to nie to.
Reasumując:
1.To nie wina licznika,ani przełączników i głośników,dźwięk nadal jest i pochodzi zza prędkościomierza lub z pod.
2.Kontrolka świateł mijania nadal nie działa,tylko przerywa (żaróweczka jest ok,styki również.
Może w naszym Klubie jest jakiś elektryk samochodowy-proszę o radę co to może być.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 22.06.2010, 20:24:46 - NIEPRZECZYTANA »

No to jedynie jakis modul pod licznikiem(alarm, centralny) albo sama skrzynka bezpieczników gdzies obciera. Jeszcze sobie sprawdz czy caly kanal nagrzewnicy jest dobrze dokrecony(dokreca sie go od strony silnika klucz 10 , 3 albo 4 sruby) generalnie mnostwo rzeczy moze trzeszczec nawet sama deska ktora jest przykrecona z prawej strony i z lewej na klucz 8(pod zaslepkami), moga tez trzeszczec kanaly powietrzne mozesz nimi sprobowac poruszac moze ktorys wyskoczył z zaczepów

co do kontrolki to pewnie gdzies nie laczy, ale tak czy inaczej wymien sobie zarówke czasem nie widac ze jest spalona

co do brzeczyka to winny jest tylko i wylacznie wlacznik krancowy drzwi lub sam brzeczyk
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.06.2010, 20:26:41 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 22.06.2010, 21:11:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ten dźwięk przypomina właśnie jakby przekaźnik lub coś podobnego do zwarcia itp.Tylko nie wiem gdzie go szukać.
A gdzie znajdę ten brzęczyk?



Napisano: Wtorek, 22.06.2010, 22:06:08


Teraz sobie przypomniałem,brzeczek zaczyna czasami nawalać jak wyłączam stacyjkę-możne to ma coś wspólnego.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 22.06.2010, 21:21:01 - NIEPRZECZYTANA »

mozliwe ze ktorys styk nie laczy, i tez bedzie trzeszczec bo tworza sie wyladowania, otworz schowek pod kierownica i sluchaj wyciagaj po kolei przekazniki, pewnie jak wyciagniesz od pompy to zgasnie ale na ktorys trafisz ktory ejst nie taki
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 28.06.2010, 07:29:37 - NIEPRZECZYTANA »

Czy sprawdzając przekaźniki przy włączonym silniku (bo inaczej nie słychać trzasków) nie uszkodzę czegoś-jakiegoś urządzenia elktronicznego itp?

Napisano: Czwartek, 24.06.2010, 09:07:46


Koledzy proszę o odpowiedz do ostatniego mojego wpisu,bo mi trzeszczy coraz gorzej.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 28.06.2010, 07:33:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: EMKA
Czy sprawdzając przekaźniki przy włączonym silniku (bo inaczej nie słychać trzasków) nie uszkodzę czegoś-jakiegoś urządzenia elktronicznego itp?
A nie możesz wyciągnąć przekaźnika z samochodu, żeby go sprawdzić? Będziesz miał pewność, że nic nie uszkodzisz w samochodzie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 28.06.2010, 07:35:27 - NIEPRZECZYTANA »

uruchom auto i macaj przekaźniki, organoleptycznie wyczujesz ktory cyka.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 28.06.2010, 09:09:53 - NIEPRZECZYTANA »

1.Zrobię dziś na 100% tak jak pisze "Gizmo"-metoda namacalna.
2.Apropos metody którą poleca "KYS"...czy jak pojedyńczo powyjmuję przekażniki-jak je sprawdzę po wyjęciu?Czy jak odpalę samochód bez przekaźnika (wyjmowane pojedyńczo) nie uszkodzę nic z elektroniki w samochodzie?

Napisano: Poniedziałek, 28.06.2010, 10:08:56


A macie jeszcze jakieś pomysły-wrazie jakby to nie były przekaźniki??? Pozdrawiam.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 28.06.2010, 09:18:38 - NIEPRZECZYTANA »

wyjmując kolejno przekaźniki nic nie uszkodzisz, poprostu usuwasz element podający, czyli odcinasz dorgę przepływu,  najpierw pomacaj, jak wyczujesz który, wyjmij sprawdź numer powinien być nr przekaźnika i numer identyfikacyjny.

daj znać jaki to to zobaczę czy u mnei też taki jest, wyśle Ci i sprawdziśz czy pomoże ;)
uzupelnij profil o :miasto, w tym momencie ciężko Cię zlokalizować, a najlepiej sprawdza się będąc przy aucie.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 29.06.2010, 08:48:01 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kolerzanki i kolegów.
Dzieki Waszej pomocy znalazłem rozwiązanie mojego problemu.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki i są okey.Trzaski wydobywały się z głośniczka informującego o zapalonych światłach podczas otwierania drzwi samochodu.Z boku na karoserii na dole jest okrągły przycisk włączający światło wewnatrz pojazdu,on był połączony z sygnalizatorem dzwiekowym.Podczas jazdy lub podczas poruszania w samochodzie przełącznik nie dociskał dobrze styków i powodował przerywane trzaski wydobywające się z głośniczka- pierwotnie jak myslałem zza prędkościomierza,a tak naprawdę wydobywał się z pod niego -z tablicy z przekaźnikami i bezpiecznikami-tyle że dzwięk niosło ku górze.Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc w "dochodzeniu" ;D :
Sprawa zakończona,chciałbym zamknąć temat,ale nie wiem jak to się robi.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 29.06.2010, 08:51:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: EMKA
Sprawa zakończona,chciałbym zamknąć temat,ale nie wiem jak to się robi.
Po rozwiązaniu problemu tematów nie zamyka się - mają służyć kolejnym poszukującym.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Trzaski pod prędkościomierzem.
Skocz do: