+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat, jak dziala?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Termostat, jak dziala?  (Przeczytany 47966 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 30.03.2006, 12:36:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Nightmare"
Ja już się pogubiłem. Skoro stary działał lepiej to po co go zmieniałeś?

Stary nie dzialal, nie zamykal sie i obig byl przez chlodnice. Teraz dziala, spilowalem go. Nie pomyslalem na poczatku zeby tak zrobic i kupilem nowy, bedac przekonanym ze bedzie wszystko dobrze (kupilem juz 3 nowe) i na kazdym silnik ma 100 st.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 30.03.2006, 12:43:26 - NIEPRZECZYTANA »

Coshi - coś na ostatnim spocie w Krakowie , wspominał o gościu z Allegro - który już odpowiednio wcześniej adaptuje termostaty i ma duzo pozytywnych komentarzy , w których są opisane uczucia nabywców , że działa. Słyszałem , że w wielu przypadkach, trzeba właśnie coś spiłować.
Wiem , że Coshi - miał podobne problemy i z Wagiem to nawet badał - ale koniec , końcem po jakimś czasie sam termostat się zaadaptował z autem. Długo niedziałał aż zaskoczył.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 08.10.2007, 18:12:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ale co pilowac w nowym termostacie, ktory sie za wolno otwiera? Jak cos sie wiecej dowiesz to daj znac.

[ Dodano: 2006-03-30, 14:03 ]
Z moich obserwacji wynika ze gdyby termostat sie zaczynal otwierac przy 80 st. to silnik by trzymal te 90 podczas jazdy.

Napisano: Czwartek, 30.03.2006, 14:01:55


Minelo ponad rok i znow sie zaczelo z termostatem!  :evil:
Wczesniej mialem lekko nie dogrzany silnik a teraz zaczol sie przegrzewac.
Na wskazniuk ok 100 st. i czasami wlaczal sie wentylator na trasie.
Dzis wywalilem termostat i temp 70-80 st

Juz rece opadaja bo nie mam pomyslu co z tym robic  :'(
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 09.10.2007, 11:44:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Ale co pilowac w nowym termostacie, ktory sie za wolno otwiera
Raby w Twoim chyba nie bedzie to mialo zastosowania, bo z tego co wiem piluje sie "nóżkę", ktora termostat odpycha sie podczas otwierania, Twoj tez jakos pracuje ale nie wiem czy pilowanie u Ciebie tez cos da, wiem napewno ze w takim termostacie jak moj piluje sie nozke i wtedy ladnie pracuje, ja jezdze bez termostatu juz 3lata i nie narzekam, autko nie pali duzo, ladnie sie zbiera i cieple powietrze tez wieje do srodka, jedyny minus to majonez pod krkiem oleju, ale to i przy termostacie wustepuje.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 15.10.2007, 21:01:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
Raby w Twoim chyba nie bedzie to mialo zastosowania, bo z tego co wiem piluje sie "nóżkę", ktora termostat odpycha sie podczas otwierania, Twoj tez jakos pracuje ale nie wiem czy pilowanie u Ciebie tez cos da,
piluje sie tylko wtedy jak termostat sie nie domyka, kiesys mi sie nie zamykal, podpilowalem i rok spokoju bylo a teraz dalej silnik ma za goraco...
Cytat: Gizmo
jedyny minus to majonez pod krkiem oleju, ale to i przy termostacie wustepuje.
ale w zimie + krotkie trasy + LPG zapcha mi waz od odmy a to mozy skonczyc sie wywaleniem oleju.

Ostatni pomysl jaki mam to:
Plukanie calego ukladu jakims specyfikiem i kupienie nowej obudowy termostatu (50zl)
termostat juz mam  :P jak to nic nie zmieni to rozkladam rece  :-[

Napisano: Wtorek, 09.10.2007, 21:06:04


Cytat: raby
Ostatni pomysl jaki mam to:
Plukanie calego ukladu jakims specyfikiem i kupienie nowej obudowy termostatu (50zl)
termostat juz mam

Uklad wyplukany (2 razy bez termostatu)
Nowa obudowa i termostat.
Stara byla popekana od strony glowicy.
Wstepne znaki wskazuja ze jest GIT!  :ok:

Temp przepisane z vag'a
W czasie jazdy: trzyma idealnie 90st


Moment zalaczenia wentylatora: 99,9st


Moment wylaczenia wentylatora: 95st (a po 3 sec. pokazuje 93st)


Jutro postaram sie potwirdzic na vagu dokladne temp. dzialania.

Edit: przy fotkach poprawki juz naniesione.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 16.10.2007, 10:50:34 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 15.10.2007, 21:12:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Wstepne znaki wskazuja ze jest GIT!
No prawie. Jak na "w czasie jazdy" to chyba deko mało - powinien być pion. Ale to wskaźnik, więc VAG pokaże pewnie dokładniej.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 15.10.2007, 21:34:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
No prawie. Jak na "w czasie jazdy" to chyba deko mało - powinien być pion. Ale to wskaźnik, więc VAG pokaże pewnie dokładniej.
jak by stala w pionie to na kazdym czerwonym by mi sie wlaczal wentylator a tak mam opoznienie aby tak sie nie dzialo...

Sadze ze wskazania beda poprawne bo:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3149.15
? Odpowiedz #16 - Sobota, 10.02.2007, 08:16:32 ?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 15.10.2007, 21:49:26 - NIEPRZECZYTANA »

A ja bym się jednak upierał, że to wskaźnik i pokazuje za mało, a jaka jest faktyczna temp to już na VAGu. U mnie wskazówka stoi w pionie a VAG o ile dobrze pamiętam pokazuje między 80kilka a 100kilka, przy czym trudno się dopatrzeć, aby wskazówka coś się ruszyła.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 16.10.2007, 10:52:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
A ja bym się jednak upierał, że to wskaźnik i pokazuje za mało
wskaznik pokazuje co chce... z dawnych pomiarow wychodzilo 15st przeklamania wiec dla mojego samochodu to bedzie poprawne  ;)

Napisano: Poniedziałek, 15.10.2007, 22:58:33


Cytat: raby
Wstepne znaki wskazuja ze jest GIT!   
Jest GIT  :ok:


Przy fotkach napisalem temp. z vaga
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Środa, 17.10.2007, 20:00:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Oby służył aż do następnego właściciela
  :ok:
A tak wyglada przy butowaniu na trasie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #25 - Piątek, 09.11.2007, 10:03:16 - NIEPRZECZYTANA »

Hejka. Widzę, że na forum o termostacie powstało parę dłuższych watków ale padło na ten bym się tu dopisał ;)

Opiszę objawy i co mądrego mogę wywnioskować po innych wątkach o termostatach no i czekam na Wasze wskazówki :)

Generalnie wskazówka na zegarach podnosi się po 1-2 km i juz po ok 5 trzyma pion. Nie ważne czy w korkach czy na trasie - jesli jest różnica to bardzo mała ale już ktoś pisał, że jemu trzymając pion VAG pokazywał od 80 do 100 stopni więc...

Jeśli sprawdzam wężę to ten najgrybszy, który idzie od termostatu (przy samym silniku - to jest ten górny wąż?? główny obieg??) do górnej częsci chłodnicy zaczyna nagrzewać się już po samym odpaleniu silnika. Grzeje się w strone chłodnicy i gdy wskazówka zaczyna wstawać na zegarach (ok 2 min) to jest już goracy na całej długości ale przy samiutkiej chłodnicy jeszcze zimny.

W podobnym tempie nagrzewa się ten cieniutki wężyk idący od zbiorniczka do połowy grubego węza.
W tym samym miejscu odchodzi w dół wąż w stone silnika (od strony chłodnicy) on też się lekko nagrzewa ale trochę wolniej i jest chłodniejszy do tego momentu.

Z kolei od spodu zbiorniczka idzie też dośc cieńki wąż w kierunku silnika (od strony przegrody) i on zaczyna robić się letni dopiero w momencie jak zaczyna wstawać wskazówka.

Reasumując jak wskazówka dojdzie dopiero do pierwszej cieńskiej kreski (chłodnica jeszcze nie chodzi) to każdy wąż już jest goracy lub letni co ma miejsce już po ok 3-5 minutach na postoju a z tego co było na forum to któryś ma być zimny do momentu otwarcia termostatu.

No i teraz pytanie czy termostat ma niewielką nieszczelność i się trochę za wcześniej otwiera czy wskaźnikowi na zegarach nie można w zaden sposób ufać??

Generalnie temat termostatu bym zostawił, gdyby nie to, że odnotowuje zbyt duże różnice w spalaniu na niedogrzanym silniku a jestem już po eksperymentach na innych częściacgh ;)
Czasami robie stałą traskę 10 km na zimnyn i wychodzi spalanie tak 8.5-9.5 a jak ten sam kawałek zrobię na rozgrzanym silniku to wychodzi tak 6-6.5

Tak samo róznice w spalaniu zima - lato wydawały mi się jeszcze rok temu nieznaczne - może z 1 litr na 100km.
A w tym roku w lecie jak ganiałem do pracy to wychodziło mi 9.5-10.5 a teraz jak są temperatury rzędu 0-5 stopni (wszak to nie zima jeszcze) to wychodzi mi już ok 12 litrów.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #26 - Piątek, 09.11.2007, 11:04:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
eśli sprawdzam wężę to ten najgrybszy, który idzie od termostatu (przy samym silniku - to jest ten górny wąż??
:o A dotykałeś grubego węża na dole od chłodnicy? On robi się ciepły dopiero w chwili otwarcia termostatu. Termostat jest na dole. Wtedy chłdnica też robi się ciepła.
Zapisane

stan
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #27 - Piątek, 09.11.2007, 12:27:42 - NIEPRZECZYTANA »

No jest na dole ale inne węże wydawały mi się być jeszczen niżej. Troche po ciemku wczoraj to obczajałem (lookne za dnia w sobotę) ale pytałem mechanika gdzie jest u mnie termostat ;) i wydaje mi się, że za dobry wąż chwytałem.

Ten gruby zaczynał się przy silniku i na nim był termostat (jesli dobrze zrozumiałem) i na 100% jest tam czujnik temp (ten 4ropinowy)
__

http://photos02.allegro.pl/photos/oryginal/263/79/05/263790597_1
Tutaj jest fota AFT
Po prawej stronie widac gruby wąż (jakoś go nie wyczaiłem u siebie wczoraj  :ninja: ) a ten gruby o którym pisałem (ten co do chłodnicy idzie) zaczyna się przy tym grubym na zdjęciu (pusta dziura)

__

Ok wszystko obczajone i raczej w normie :) a odnośnie tego spalania to założe inny wątek bo nie chodzi tu tylko o średnie tylko o konkretny problem...
« Ostatnia zmiana: Sobota, 10.11.2007, 15:40:59 wysłane przez Abdul » Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 11.11.2007, 23:25:24 - NIEPRZECZYTANA »

No to i ja sie dopisze

dzis temp 0 stopni na zewnatrz no i jade sobie i patrz na wskaznik 1/4 pola no to cos nie tak
wyłaczyłem ogrzewanie wewnatrz  no i wskazówka ruszyła do pionu pomalutku i prawie do niego dotarła ale gdy włączyłem ogrzewanie znow spadla ponad 1/4 podejrzewam termostat bo ostatnio byl wymieniony zreszta czujnik temp tez bo wymienialem cały krociec bo pekł no i w nowym byl termostat i czujnik no to nie wymienialem ze starego a teraz takie cyrki mi sie dzieja
weze tak jak ma byc sa raczej odpowiednio cieple

wymieniac ten termostat czy czujnik?

Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 11.11.2007, 23:28:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
dzis temp 0 stopni na zewnatrz no i jade sobie i patrz na wskaznik 1/4 pola no to cos nie tak
wyłaczyłem ogrzewanie wewnatrz  no i wskazówka ruszyła do pionu pomalutku i prawie do niego dotarła
ale w trasie dotarla?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Termostat, jak dziala?
Skocz do: