+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Xenon
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 27   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Xenon  (Przeczytany 210205 razy)
0 użytkowników i 16 Gości przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 26.03.2007, 14:22:37 - NIEPRZECZYTANA »

lampa h7 ma homologacje do zarowek h7 nie do ksenonów i jest inna budowa lampy

LINKI DZIALAJA ale Ci skopiuje



CYTAT

Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu.

Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).
czytaj dalej
 

... i legalny / kliknij /INTERIA.PL

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:

- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;

- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;

- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:

- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;

światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Porozmawiaj na Forum.
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 26.03.2007, 17:16:07 - NIEPRZECZYTANA »

Podobny temat już hulał : ---> Tutaj <---
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #17 - Piątek, 08.06.2007, 17:00:26 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko do seaciarzy co sądzicie o takim zestawiku do ibi
Ma może ktoś takie cudo  :?:

xenon do żerówek H7
Zapisane
_MaRiO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Toledo - 1999 - 1,9TDI [AHF]

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 30.08.2007, 09:20:46 - NIEPRZECZYTANA »

Pochwale sie i ja załączę dwie foty
po lewej toledo na żarówkach 8000K jakieś zwykle ale światełko dają bardzo białe
po prawej leon z żarnikami 35W 8000K na przetwornicach (cały zestaw 450zł)


a tu na odwrót
z prawej toledo
z lewej leon


czas montażu zestawu ok 3h

A już niedługo i toledo będzie na xenonach :)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 30.08.2007, 09:28:02 - NIEPRZECZYTANA »

_MaRiO, ustaw swiatla...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
_MaRiO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Toledo - 1999 - 1,9TDI [AHF]

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 30.08.2007, 09:32:48 - NIEPRZECZYTANA »

nie ja ale już są ustawione fakt leon miał małe odchylenie pionie ale już wszystko gra
Zapisane

Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 30.08.2007, 10:23:56 - NIEPRZECZYTANA »

No nieźle świecą te ksenonki. Może i ja się skuszę...
Zapisane
Infra
Gość



« Odpowiedz #22 - Czwartek, 30.08.2007, 11:31:38 - NIEPRZECZYTANA »

ktore to xenony niby ? O_o
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 30.08.2007, 11:46:07 - NIEPRZECZYTANA »

No a mnie ciekawi jak wyglada zywotnosc tych zarowek ?? Bo ja juz na 2 komplecie w tym roku jezdze i ciekawi mnie jak to z tymi bedzie (ponoc xenon nie wysiada) i jaki ew koszt wymiany samej zarowki jakby padla, bo 450 to w sumie nie jakos wygorowana cena.

I pytanie 2 czy do Ibiz tez takie zestawy dostepne ?
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 30.08.2007, 11:52:25 - NIEPRZECZYTANA »

vertor żarniki Philipsa kosztują ok 150zł(H7R)
Te zestawy pasują do każdego auta z gładkimi kloszami,żarnik zakładasz tak jak zwykłą żarówkę,a przetwornice trzeba umieścić w dowolnym miejscu w komorze silnika(trzeba je tylko dobrze zabezpieczyć przed wilgocią).
No i najważniejsza sprawa to spryski,bo może sie policja lub diagnosta doczepić.
Zapisane
dominik Mężczyzna
SEATpassion
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Toledo 1M

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 30.08.2007, 12:14:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
No a mnie ciekawi jak wyglada zywotnosc tych zarowek ?? Bo ja juz na 2 komplecie w tym roku jezdze i ciekawi mnie jak to z tymi bedzie (ponoc xenon nie wysiada) i jaki ew koszt wymiany samej zarowki jakby padla...


Masz zawsze rok gwarancji przez sprzedawcę na przetwornice i żarówki ,zależy u kogo kupisz bo są tacy co daja tylko 6 m-cy ,1rok lub nawet dwa lata ;-)
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 30.08.2007, 21:23:47 - NIEPRZECZYTANA »

W Unii Europejskiej - masz obowiązek dostać na produkt co najmniej 2 lata :!:

Fajna sprawa - ale to chodzenie po kruchym lodzie wg Kodeksu Drogowego i Stacji Diagnostycznej...
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #27 - Piątek, 31.08.2007, 07:45:34 - NIEPRZECZYTANA »

Ja gdzies na stronie z linku ktory znalazlem w tym watku znalazlem informacje ze producent zarnikow nie bierze odpowiedzialnosci za poprawne dzialanie jesli przetwornice pracowaly dluzej niz 2000h.

I jak wyglada sprawa z trwaloscia kloszy, swego czasu pamietam ze mowili ze standartowe lustra nie sa przystosowane do temperatur zarnikow xenonowych.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #28 - Piątek, 31.08.2007, 07:58:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "vertor"
swego czasu pamietam ze mowili ze standartowe lustra nie sa przystosowane do temperatur zarnikow xenonowych
No nie wiem,ja słyszałem że jest na odwrót. To żarnik ksenonowy ma niższą temperaturę.
Może to ktoś wyjaśnić?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #29 - Piątek, 31.08.2007, 10:33:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Miro"
No nie wiem,ja słyszałem że jest na odwrót. To żarnik ksenonowy ma niższą temperaturę.
Może to ktoś wyjaśnić?

Żarówka ksenonowa ma wyższą sprawność niż halogenowa (taki sam strumień uzyskuje z mniejszej mocy). Więc logicznie rozumując wydziela mniej ciepła niż źródło halogenowe.

Jeszcze coś takiego znalazłem "Lampa halogenowa wytwarza 2000lm pobierając 65W lampa ksenonowa wytwarza 3000lm pobierając 42W i znacznie mniej się nagrzewa."
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 27   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Xenon
Skocz do: