Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera  (Przeczytany 11216 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
ania
Gość



« Piątek, 12.03.2010, 19:40:13 - NIEPRZECZYTANA »

Po dorobieniu kluczyków i próbie ich zakodowania w serwisie samochód odpala, lecz nie gaśnie kontrolka immobilajzera na desce rozdzielczej( wizerunek samochodu z kluczem). w serwisie rozkładają ręce, podejrzewają wadę kluczyka który sami sprowadzili lub uszkodzenie modułu immobilajzera i zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje). co sądzicie? Jeśli ktoś się spotkał z podobnym problemem-piszcie!

Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:32:49


Dodam,że samochód odpala tylko zaraz po podaniu kodu, podłuższej przerwie serwis musi mu wpisać kody ponownie, aby znowu palił. Auto stoi w serwisie i sami nie wiedzą która z dwóch w/w usterek ma miejsce.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #1 - Piątek, 12.03.2010, 19:42:11 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie zasadnicze. Co jest z oryginalnym kluczykiem i czemu były dorabiane?
Zapisane
ania
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 12.03.2010, 19:52:33 - NIEPRZECZYTANA »

kupiłam auto z jednym kluczykiem  -niestety zginął. Myślałam,że to prosta operacja zwłaszcza dla serwisu ale wychodzi na to że jednak nie

Napisano: Piątek, 12.03.2010, 19:45:16


Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Piątek, 12.03.2010, 20:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ania
zalecają wymianę "zestawu wskaźników"(sporo kosztuje).
A co zalecą jak to nie pomoże?
Szkoda, że pchałaś się z problemem do ASO, lepiej było poszukać jakiegoś elektryka/elektronika samochodowego w swojej okolicy.
Może wiesz jak dopasowują kluczyk? Znają procedurę?
Cytat: ania
Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?
Owszem. Tylko nie wiem czy Ci się będzie opłacać.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #4 - Piątek, 12.03.2010, 20:17:29 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem jak Ci magicy to robili, grzebali coś w ECU? jakiś eprom tam wymieniali czy programowali po kablu?
Może uwalili sterownik przy lutowaniu  ;)
Zapisane
ania
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 12.03.2010, 20:22:46 - NIEPRZECZYTANA »

Dwóch elektryków samochodowych nie było w stanie wejść w komputer żeby wbic kod do kluczyka (wcześniej dorobionego) więc udaliśmy się do serwisu
« Ostatnia zmiana: Piątek, 12.03.2010, 20:25:30 wysłane przez ania » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Piątek, 12.03.2010, 20:24:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ania
Czy jest możliwość odpięcia (skasowania) immobilajzera aby uniknąć problemu z odpalaniem?
jest takie ustrojstwo ktore wylkaczy imo
gdzies o tym bylo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Piątek, 12.03.2010, 20:24:41 - NIEPRZECZYTANA »

znaczy się nie mogli się vagiem połączyć z komputerem tak?
No to jak w końcu im sie udało że odpala?
Zapisane
ania
Gość



« Odpowiedz #8 - Piątek, 12.03.2010, 20:33:48 - NIEPRZECZYTANA »

zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników"
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #9 - Piątek, 12.03.2010, 20:36:50 - NIEPRZECZYTANA »

Jedź do Panów w serwisie i zapytaj jakim Vagiem próbowali się połączyć, może wina lezy po stronie Vaga, jeśli nie to może transponder jest zje*ny

Tu masz coś dla Panów z ASO:
PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW DLA SAMOCHODU VW


Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.


Procedura adaptacji kluczyków:
wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,
w programie wybieramy opcję [Immobilizer],
jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],
następnie z opcji wybieramy [Logowanie],
jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.
po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],
podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},
w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,
chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,
sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},
jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},
po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,
następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,
kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,
należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.
Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.
Uwagi.
procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:
przekroczony zostanie czas 30 s.
zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,
do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,
na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].



Napisano: Piątek, 12.03.2010, 20:34:17


zawieźliśmy auto laweta do serwisu i tam po podpięciu wbili kod i odpalił. Momo to kontrolka immobilajzera nie gaśnie. Nie dają gwrancji że bedzie zapalał. Sugerują usterki opisane przezemnie wcześniej i radza wymine jakiegoś "zespołu wskaźników"
Niech spadają na drzewo i wymieniają na swój koszt!! Bo wina lezy po ich stronie jeśli coś uwalili.. postrasz rzecznikiem konsumenckim albo niech oddadza kase i jedź do kogoś kumatego w okolicy od elektroniki samochodej, tylko pamietaj ze powienien to być jakiś znany warsztat a nie Pan Henio od zamków który odjedzie Ci autem za tydzień..
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» seat ibiza sdi 2001r. problem z kontrolką immobilajzera
Skocz do: