+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?  (Przeczytany 27367 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Czwartek, 04.03.2010, 07:13:23 - NIEPRZECZYTANA »

witam, chcialem zapytać jak wygląda ustawienie zapłonu w silniku 1.6AFT. Wyczytałem na tym forum, jak i na wielu innych kilka rzeczy. Jedni piszą że nie potrzeba do tego komputera<vag>, a znowu inni że trzeba włączyć jakiś tryb
i dopiero kręcić aparatem, a jedni ze nie potrzebny do tego stroboskop, że wystarczy włączyć blok 07 i kręcić aparatem do uzyskania odpowiednich parametrów.

Prosze o pomoc:) pozdrawiam.
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 04.03.2010, 09:19:13 - NIEPRZECZYTANA »

Jak ustawisz rozrząd tak żeby się znaczniki pokrywały to palec rozdzielający iskrę w aparacie musi się pokrywać z nacięciem/znacznikiem na aparacie i to tak pi x drzwi bo w AFT kąt zapłonu sam się ustawia i nie używa się żadnej lampy stroboskopowej - co najwyżej kontrolnie.

Pamiętam jak kiedyś mi auto zmulało i przestawialiśmy z kumplem aparat parę stopni w lewo, parę w prawo - tak eksperymentalnie - i za każdym razem auto identycznie chodziło.

Poczekaj jeszcze aż ktoś to potwierdzi  ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
docan Mężczyzna
......................................
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia\Ostrołęka
Samochód: Renault Laguna III Sportour 2.0dci 150KM+

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 04.03.2010, 09:55:44 - NIEPRZECZYTANA »

jak będziesz krecil aparatem to możesz pogorszyć.... (tak jak abdul napisał kat sam sie ustawia)
jesli masz zle ustawiony aparat zapłonowy to będziesz mial blad czujnika halla i odcięcie będziesz mial przy ~5000obr/min
Zapisane

przyciemnianie szyb - trójmiasto
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 04.03.2010, 09:58:33 - NIEPRZECZYTANA »

jak będziesz krecil aparatem to możesz pogorszyć.... (tak jak abdul napisał kat sam sie ustawia)
jesli masz zle ustawiony aparat zapłonowy to będziesz mial blad czujnika halla i odcięcie będziesz mial przy ~5000obr/min

tak właśnie mam. ale dalej mi nie odpowiedziales jak mam ustawic ten zaplon?:) wywala mi błąd czujnika halla(zostal sprawdzony dziala) więc pozostalo mi ustawić zapłon tylko pytanie jak?:)

aparatem kręci sie  na zapalonym silniku wiec ciezko ustawic palec równo z tym znakiem na aparacie.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 10:00:08 wysłane przez myst » Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 04.03.2010, 12:51:32 - NIEPRZECZYTANA »

Zdejmij osłonę paska rozrządu - wrzuć 5 bieg i przepychaj auto (nie powinno nic przeskoczyć) - druga osoba niech obserwuje znaczniki. Jak się pokryją to szybko hampla zaciągnij i lecisz do aparatu zapłonowego i ustawiasz jak należy. Może motam ale na żywo bardziej bym pomógł ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
myst Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Puławy
Samochód: Cordoba '97, 1.6 AFT + LPG

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 04.03.2010, 13:05:39 - NIEPRZECZYTANA »

z tego wynika ze mam kręcić aparatem na zgaszonym silniku?
Zapisane
docan Mężczyzna
......................................
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia\Ostrołęka
Samochód: Renault Laguna III Sportour 2.0dci 150KM+

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 04.03.2010, 13:08:05 - NIEPRZECZYTANA »

tak na zgaszonym silniku. poza tym po prawidlowym ustawieniu apaaratu musisz skasowac blad. inaczej nadal bedzie odcinal przy 5000
Zapisane

przyciemnianie szyb - trójmiasto
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 04.03.2010, 15:11:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: abdul
zapłonowego i ustawiasz jak należy.
Tak to w maluchu i innych gdzie były tzw. platynki.. Skąd ma wiedzieć, że czujnik Halla podał sygnał?

W moim byłym zaznaczyłem sobie na kole zamachowym punkt 6st (tyle wynosił kąt statycznie), podpiąłem vaga, odpaliłem auto (rozgrzane), basic set. i lampa stroboskopowa. Przestawiałem aparat tak, aby pokrył się naniesiony znak na kole ze znakiem na obudowie.  
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 15:12:46 wysłane przez KKKKris » Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 04.03.2010, 15:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

2 osoby które miały lub maja auto z AFT napisały, że nie używa się lampy do ustawienia zapłonu w tym silniku. Kąt zapłonu sam się ustawia w pewnym zakresie a na kole zamachowym masz już znacznik. Dzisiaj będę wymieniał hample u gościa który specjalizuje się w VAGu i parę lat serwisował mi Cordobę i dopytam dokładnie krok po kroku co należy robić.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 15:47:53 wysłane przez abdul » Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
inv4der
Świeżak
Offline Offline



Skąd: wawa

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 04.03.2010, 16:15:20 - NIEPRZECZYTANA »

dokladnie w tym modelu nie ustawia sie zaplonu, przerabialem jush ten temat
rozrzad na znaczniki aparat na kolo zamachowe wszystko na kreskach reshte robi komp
dodatkowo mozna na vagu sprawdzic chyba w 7 grupie wyprzedzenie zaplonu pomiedzy 5..8 i lekko skorygowac aparat
to wszystko. podrawiam
Zapisane

Cordoba SX 1.6 AFT
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 04.03.2010, 21:16:28 - NIEPRZECZYTANA »

Byłem u mechaniora i spytałem. Można z kompem poprzez zablokowanie wartości czy coś w tym stylu ale nie poleca się tak tylko tak jak już zostało napisane no i lampą stroboskopową można se jedynie doświetlić jak będzie ciemno ;)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 04.03.2010, 22:33:00 - NIEPRZECZYTANA »

Może mnie ktoś oświecić na podstawie jakich czujników komp wie jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu? Do tego przydałby się choć czujnik położenia wału, jest takowy w AFT?
A  z tym mechanikiem to żeby nie jak ze specami od rozrządu. W TDI kąt też się sam ustawia, jest czujnik położenia wału, czujnik początku wtrysku, a na pompie i tak powinno się ustawić. A niewielu spotkałem co wie o tym.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 04.03.2010, 22:35:39 wysłane przez KKKKris » Zapisane

docan Mężczyzna
......................................
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia\Ostrołęka
Samochód: Renault Laguna III Sportour 2.0dci 150KM+

« Odpowiedz #12 - Piątek, 05.03.2010, 08:31:17 - NIEPRZECZYTANA »

AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....
Zapisane

przyciemnianie szyb - trójmiasto
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Piątek, 05.03.2010, 09:31:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: docan
AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....
No to ja nie miałem takiego wypasa.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #14 - Piątek, 05.03.2010, 09:42:12 - NIEPRZECZYTANA »

AFT ma czujnik halla i czujnik polozenia wału....

i przede wszystkim czujnik spalania stukowego i właśnie na jego podstawie odbywa się samoregulacja kąta :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.6 AFT Zapłon Fakty i mity?
Skocz do: