+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220660 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #75 - Środa, 07.11.2007, 23:30:48 - NIEPRZECZYTANA »

Najfajniejsze przepięcie można zrobić odpinajać prostownik
najpierw z sieci a nie z akumulatora - indukcja... :eye:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #76 - Czwartek, 08.11.2007, 17:39:54 - NIEPRZECZYTANA »

? Odpowiedz #26 - Czwartek, 26.10.2006, 17:57:38 ?
Zmierzylem  :mrgreen:  instalacja pobiera 0.11 A
Czyli zgodnie ze wzorem po 9 dnich poszlo 24Ah  :eek:
Dzis przy okazji konserwacji klem i blachy pod akumulatorem zrobilem dokladne pomiary:
- klema od rozrusznika 0 mA
- glowny kabel zasilajacy instalacje (w tym radio, licznik, komp samochodu) 55 mA
- centralka LPG (bingo S) 28 mA
- Halogeny 0 mA
- dodatkowy odbiornik na pilota 10,2 mA
- odbiornik do centralneg/alarmu 7,3 mA (rozbrojony) 8-20 mA (uzbrojony, miga dioda)

Suma: 100,5 mA
czyli po 24h poszlo 2.4Ah



Dla ciekawostki: pozycyjne ciagna 2,45A (w tym 4 LED zamiast zarowek)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #77 - Piątek, 09.11.2007, 12:17:14 - NIEPRZECZYTANA »

Jeszcze mnie tu brakło. Panowie z odpinaniem klem przy ładowaniu jest tak. Istnieją prostowniki w których  jest stałe napięcie ładowania (14,5V max) i w nich w miarę upływu czasu, spada prąd ładowania. Przy tego rodzaju prostowniku NIE TRZEBA odłączać klem. Nie ma zagrożenia podania wyższego napięcia niż 14,5V. Jest jeszcze drugi rodzaj prostowników gdzie prąd ładowania jest stały. Mimo upływu czasu AKU ładowany jest takim samym prądem jak na początku. Dzieje się to poprzez podwyższanie napięcia przez elektronikę prostownika w celu utrzymania stałego prądu. W przypadku użycia tego typu prostownika NALEŻY ODŁĄCZYĆ KLEMY.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #78 - Piątek, 09.11.2007, 12:31:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Stan
Jest jeszcze drugi rodzaj prostowników gdzie prąd ładowania jest stały. Mimo upływu czasu AKU ładowany jest takim samym prądem jak na początku. Dzieje się to poprzez podwyższanie napięcia przez elektronikę prostownika w celu utrzymania stałego prądu. W przypadku użycia tego typu prostownika NALEŻY ODŁĄCZYĆ KLEMY.
podaj jakis przyklad
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #79 - Piątek, 09.11.2007, 12:53:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
podaj jakis przyklad
Mam robiony już dość dawno taki prostownik tyrystorowy. Jak ustawię na nim prąd ładowania np. 3,5A i ładuję AKU, to nawet jak jest już naładowany to prostownik dalej podaje 3,5A. Napięcie ładowania wtedy dochodzi do ok.18V. Prostownik wyposażony jest w automatyczne odłączanie po osiągnięciu 14,2V. Dodam że ładowanie odbywa się jednopołówkowo, tzn. w jednym półokresie sinusoidy ładuje a w drugiej nie. W tym czasie kontrolowane jest napięcie jakie ma akumulator. Mogę też włączać funkcję odsiarczania akumulatora. Jest to fajne szczególnie przy starych AKU. Schemat miałem z radioelektronika.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #80 - Piątek, 09.11.2007, 13:05:46 - NIEPRZECZYTANA »

Ale takie cos ta jakas zadkosc. Zwykly prostownik bez regulacji (czyli tani i ogolnie dostepny)
Cytat: Stan
Istnieją prostowniki w których  jest stałe napięcie ładowania (14,5V max) i w nich w miarę upływu czasu, spada prąd ładowania.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #81 - Piątek, 09.11.2007, 13:10:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Ale takie cos ta jakas zadkosc. Zwykly prostownik bez regulacji (czyli tani i ogolnie dostepny)
Z takim nie ma problemu. Mozna ładować bez odpinania klem. Warunek że jest to taki przy którym spada prąd ładowania.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #82 - Piątek, 09.11.2007, 14:42:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Ale takie cos ta jakas zadkosc. Zwykly prostownik bez regulacji (czyli tani i ogolnie dostepny)
Z takim nie ma problemu. Mozna ładować bez odpinania klem. Warunek że jest to taki przy którym spada prąd ładowania.
tylko z takimi mialem doczynienia... wydaje mi sie ze kazdy prosty tak dziala.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #83 - Piątek, 09.11.2007, 16:29:50 - NIEPRZECZYTANA »

Ładowanie aku prądem 3,5 A przy napięciu 14,4 powoduje przeładowanie,sypanie się płyt i zmniejszenie pojemności aku.
Prostownik powinien być automatyczny bez żadnych włącz /wyłącz ograniczenie napięcia, bo nietrudno zapomnieć i doprowadzić do zniszczenia aku.
Rozumiem ze jak Wam mikroprocesory się pofajczą od przepięć w instalacji energetycznej to zmienicie zdanie,ale  przynajmniej  do tego czasu proszę NIE ROZPOWSZECHNIAĆ takich teorii o ładowaniu  bez odpinania klem pod warunkiem ze nie wzrośnie. A jak wzrosnie to co ???? Przepraszam??? Kasa leci  :!:
Q....a!
To ze prostownik jest prosty nie znaczy ze jest dobry.
Jeśli chcemy długo użytkować aku musimy  niego dbać i prostownik musi być automatyczny   
Prostownik który nie kontroluje napięcia i prądu ładowania powoduje gazowanie aku które w obecnych aku jest niedopuszczalne  bo jeśli aku jest 100% bezobsługowy to może nawet nie mieć otworów do dolania h2o destylowanej.
W miarę osiągania napięcia aku ok14,4V prąd ładowania powinien maleć i przechodzić w prąd konserwujący aku który kompensuje jego prąd samorozladowania bo i taki istnieje 
« Ostatnia zmiana: Piątek, 09.11.2007, 16:40:11 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #84 - Piątek, 09.11.2007, 21:40:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Rozumiem ze jak Wam mikroprocesory się pofajczą od przepięć w instalacji energetycznej to zmienicie zdanie,ale  przynajmniej  do tego czasu proszę NIE ROZPOWSZECHNIAĆ takich teorii o ładowaniu  bez odpinania klem pod warunkiem ze nie wzrośnie. A jak wzrosnie to co
Kiedy miałeś jakieś przepięcie w sieci elektrycznej :?:  Sieci są teraz dobrze zabezpieczane także nie przesadzaj z tymi przepięciami. Jeżeli auto jest normalnie używane to nie ma potrzeby doładowywać aku. Ludzie nasze auta to nie Syrenka albo Trabant z całym szacunkiem do tych weteranów. Jak akumulator nie kręci to trzeba go wymienić bo i tak zawiedzie kiedyś w najmniej oczekiwanym momencie. A doładować można po dłuższym postoju bez odpinania klem tylko po to żeby odpalił, zrobić jakąś traskę (przy okazji hamulce się nie zastoją mechanika w aucie się przesmaruje itd... same zalety) :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #85 - Niedziela, 11.11.2007, 08:19:05 - NIEPRZECZYTANA »

 Z przepięciem spotkałem się w ostatni piątek .
Spalił się na początek zasilacz w centralce i padł kom
Ot tak po nocy.
Nie podejmę się doradzania ładowania aku bez odłaczania na odległość,
bo nie wiem, co ktoś ma a zapewniam was, że ludzie różnych wynalazków uzwają.
Codziennie czytam lamenty ludzi na www.elektroda.pl którym cos padło,najczęściej telefony bezprzewodowe
podłaczone do 230V.  :huh:  8)


Test aku w Niemczech cytat z AutoCentrum
http://motogazeta.autocentrum.pl/go/338__Test_akumulatorow_samochodowych_ADAC_2007__1__0__5__165754228____________57_10.html
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 11.11.2007, 15:10:47 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #86 - Niedziela, 11.11.2007, 11:03:42 - NIEPRZECZYTANA »

Rety, ale się temat rozwinął .
Nikt nikogo przecież tu nie namawia jak ma ładować aku. Każdy się wypowiedział jak to robi. A zainteresowany niech wyciągnie wnioski i zrobi wg własnego uznania.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #87 - Poniedziałek, 12.11.2007, 16:47:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Każdy się wypowiedział jak to robi. A zainteresowany niech wyciągnie wnioski i zrobi wg własnego uznania.
KKKKris, dokladnie  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mirea
Gość



« Odpowiedz #88 - Czwartek, 03.01.2008, 13:38:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Moje pytanie brzmi :

Czy po zapięciu naładowanego akumulatora, trzeba odczekać jakiś czas adaptacji, żeby wszystko w kompie sie wyrównało, itp, itd , czy można zapiąc i palić odrazu ?
Jeżeli tak to ile czasu potrzebne jest na taką adaptację ?

W takim rtazie pytanie, czy nic się nie stanie, jeśli jeżdzę bez adaptacji? Na razie nie mam opcji gdzie to zrobić, ile to kosztuje i gdzie to wykonać.


Napisano: Czwartek, 03.01.2008, 13:33:17


W takim układzie jeszcze jedno pytanie: Za każdym razem po odłączeniu klemy muszę wykonać adaptację??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #89 - Czwartek, 03.01.2008, 14:09:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mirea
czy nic się nie stanie, jeśli jeżdzę bez adaptacji?
????  :-\
sprawdzisz to sie dowiemy

Cytat: Mirea
Za każdym razem po odłączeniu klemy muszę wykonać adaptację??
czasami tak (zelezy od silnika) odlaczenie aku to to samo co odlaczenie przepustmicy czyli reset.

O adaptacje pytaj w temacie o adaptacji a nie akumulatorze.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: