Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
21
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane (Przeczytany 220764 razy)
0 użytkowników i 26 Gości przegląda ten wątek.
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #60 -
Środa, 07.11.2007, 19:32:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niech się wypowie głos trzeci !!!
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #61 -
Środa, 07.11.2007, 19:33:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hehe,a mnie uczono by odpiąć kleme plusową
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #62 -
Środa, 07.11.2007, 19:35:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
No to dalej PAT !!!
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #63 -
Środa, 07.11.2007, 19:38:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: punchoo
No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
tylko gdy jest martwy ale nie czesciowo sprawny.
Cytat: punchoo
I jeszcze czekać 10 min - blechhhh
prostownikiem o ile masz prad przy samochodzie czy tez zalatwienie kabli rozruchowych i "dawcy" trwa o wieleeeee dluzej
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
taz
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #64 -
Środa, 07.11.2007, 19:58:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Miro Środa, 07.11.2007, 19:33:53
Hehe,a mnie uczono by odpiąć kleme plusową
a mnie ucza ze nie nalezy odpinac klem w nowych samochodach przy ładowaniu ponieważ do komputera moze sie wpisac blad i samochod bedzie unieruchomiony
z doswiadczenia przy zielonej zabie wiem ze zdejmowanie klem jest zbedne
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #65 -
Środa, 07.11.2007, 19:59:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak masz zaufanie do prostownika to ładuj bez odpinania klemy, jak masz jakiś niepewny - lepiej odepnij akumulator. Z punktu widzenia elektryki to i altek i prostownik robią to samo. Tylko altek ma ograniczenie napięcia ładowania a prostownik nie każdy.
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #66 -
Środa, 07.11.2007, 20:21:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby Środa, 07.11.2007, 19:29:32
Cytat: punchoo
No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
Nie
dobrze raby mowi nie konieczne jest odpinanie aku ale zalecane tak jak pisze
KKKKris
,
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #67 -
Środa, 07.11.2007, 20:51:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
a co da odpięcie klem
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #68 -
Środa, 07.11.2007, 20:55:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Eliminuje ryzyko uszkodzenia elektroniki, jeśli prostownik poda za duże napięcie.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #69 -
Środa, 07.11.2007, 21:21:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Eliminuje ryzyko uszkodzenia elektroniki, jeśli prostownik poda za duże napięcie.
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #70 -
Środa, 07.11.2007, 21:37:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu. Auto po postoju 1 miesiąca i włączonym alarmem powinno odpalić bez problemu, a po przejechaniu kilkunastu kilometrów akumulator powinien się doładować. Jeżeli jest inaczej to przyczyny trzeba szukać w samym akumulatorze (to znaczy że już jest złom), w alternatorze, albo coś ciągnie za dużo prądu na postoju. Sama dioda od alarmu nie wyładuję akumulatora w kilka dni. U znajomego w BMW zmieniarka powodowała wyładowanie akumulatora (szukała cały czas płyty i nie znajdowała) Mój akumulator raz mnie zawiódł w tym roku i go wymieniłem od razu (jeżeli przy +10 stopni nie odpalił po 4 dniach to co mówić przy -20)
Napisano: Środa, 07.11.2007, 21:36:26
Cytat: raby
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
dokładnie tak
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #71 -
Środa, 07.11.2007, 21:39:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: taz
z doswiadczenia przy zielonej zabie wiem ze zdejmowanie klem jest zbedne
Nie daj Bóg niech sie wydarzy jakieś przepiecie w sieci 230V to z elektroniki tylko dym pójdzie.A choćby niech i piorun uderzy chociaż teraz nie pora
Elektronika auta powinna byc odporna na odpięcie aku.
Aku ładujemy odpiete
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #72 -
Środa, 07.11.2007, 21:55:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: woj
Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu.
Chciałbym to zobaczyć zimą przy średnich temperaturach w nocy do -15 stC w dieslu po miesiącu.
Ale poza tym zgadzam się w 100%.
Cytat: raby
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
Tu bym polemizował. Znam prostowniki, które składały się z trafo i mostka diodowego - na naładowanym aku lub jeśli klema zaśniedziała i przestała łączyć potrafiły dać ponad 20V. Natomiast każdy altek ma regulator napięcia, choć nic nie jest wieczne i dlatego napisałem, że eliminuje ryzyko, a nie zabezpiecza na 100% - regulatory też padają.
Cytat: woj
Jeżeli jest inaczej to przyczyny trzeba szukać w samym akumulatorze (to znaczy że już jest złom)
I wtedy ewidentna wymiana. Bo auto zawiedzie gdy będzie najbardziej potrzebna.
Napisano: Środa, 07.11.2007, 21:46:11
Cytat: Tracer
Nie daj Bóg niech sie wydarzy jakieś przepiecie w sieci 230V to z elektroniki tylko dym pójdzie.
Altek to też indukcyjność też mogą być przepięcia jak padnie regulator. Jednak trzymam się wersji: jak masz pewny prostownik to nie musisz odpinać klem. U siebie nigdy nie odpinałem, ale prostownik własnej produkcji, i na pożyczkach nikomu się nie udało go zajeżdźić, pomimo odpalania samochodów z aku + prostownik.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #73 -
Środa, 07.11.2007, 23:20:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: woj
Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu. Auto po postoju 1 miesiąca i włączonym alarmem powinno odpalić bez problemu
zalezy co masz w samochodzie i ile tego masz. W ponad seryjnej instalacji prad szybciej znika
100mA w spoczynku
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #74 -
Środa, 07.11.2007, 23:23:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
U siebie nigdy nie odpinałem, ale prostownik własnej produkcji,
U siebie możesz robic co chcesz na własne ryzyko.
Ja ostatnio spróbowałem ładować tak bez odpinania i procesor w radiu się zblokował tak że myslałem ze padło ale po jakimś czasie ożyło.
Więcej tego nie zrobię
Przy odpalaniu z prostownika napiecie Ci spada
Natomiast jak przyjdzie przepiecie z sieci to i listwa ochronna moze być za słaba
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
21
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...