+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220772 razy)
0 użytkowników i 22 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #60 - Środa, 07.11.2007, 19:32:38 - NIEPRZECZYTANA »

Niech się wypowie głos trzeci !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #61 - Środa, 07.11.2007, 19:33:53 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe,a mnie uczono by odpiąć kleme plusową  :-X
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #62 - Środa, 07.11.2007, 19:35:40 - NIEPRZECZYTANA »

No to dalej PAT !!!  ;D
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #63 - Środa, 07.11.2007, 19:38:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
tylko gdy jest martwy ale nie czesciowo sprawny.
Cytat: punchoo
I jeszcze czekać 10 min - blechhhh
prostownikiem o ile masz prad przy samochodzie czy tez zalatwienie kabli rozruchowych i "dawcy" trwa o wieleeeee dluzej  :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #64 - Środa, 07.11.2007, 19:58:41 - NIEPRZECZYTANA »

Hehe,a mnie uczono by odpiąć kleme plusową  :-X
a mnie ucza ze nie nalezy odpinac klem w nowych samochodach przy ładowaniu ponieważ do komputera moze sie wpisac blad i samochod bedzie unieruchomiony

z doswiadczenia przy zielonej zabie wiem ze zdejmowanie klem jest zbedne
Zapisane

:google:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #65 - Środa, 07.11.2007, 19:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz zaufanie do prostownika to ładuj bez odpinania klemy, jak masz jakiś niepewny - lepiej odepnij akumulator. Z punktu widzenia elektryki to i altek i prostownik robią to samo. Tylko altek ma ograniczenie napięcia ładowania a prostownik nie każdy.
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #66 - Środa, 07.11.2007, 20:21:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
Nie :P
dobrze  raby mowi nie konieczne jest odpinanie aku ale zalecane tak jak piszeKKKKris,
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #67 - Środa, 07.11.2007, 20:51:01 - NIEPRZECZYTANA »

a co da odpięcie klem :?:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #68 - Środa, 07.11.2007, 20:55:58 - NIEPRZECZYTANA »

Eliminuje ryzyko uszkodzenia elektroniki, jeśli prostownik poda za duże napięcie.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #69 - Środa, 07.11.2007, 21:21:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Eliminuje ryzyko uszkodzenia elektroniki, jeśli prostownik poda za duże napięcie.
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #70 - Środa, 07.11.2007, 21:37:04 - NIEPRZECZYTANA »

Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu. Auto po postoju 1 miesiąca i włączonym alarmem powinno odpalić bez problemu, a po przejechaniu kilkunastu kilometrów akumulator powinien się doładować. Jeżeli jest inaczej to przyczyny trzeba szukać w samym akumulatorze (to znaczy że już jest złom), w alternatorze, albo coś ciągnie za dużo prądu na postoju. Sama dioda od alarmu nie wyładuję akumulatora w kilka dni. U znajomego w BMW zmieniarka powodowała wyładowanie akumulatora (szukała cały czas płyty i nie znajdowała) Mój akumulator raz mnie zawiódł w tym roku i go wymieniłem od razu (jeżeli przy +10 stopni nie odpalił po 4 dniach to co mówić przy -20)   :pub:  :pub:  :pub:

Napisano: Środa, 07.11.2007, 21:36:26


Cytat: raby
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
dokładnie tak :ok:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #71 - Środa, 07.11.2007, 21:39:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: taz
z doswiadczenia przy zielonej zabie wiem ze zdejmowanie klem jest zbedne
Nie daj Bóg niech sie wydarzy jakieś przepiecie w sieci 230V to z elektroniki tylko dym pójdzie.A choćby niech i piorun uderzy chociaż teraz nie pora ;)
Elektronika auta powinna byc odporna na odpięcie aku.
 :!: Aku ładujemy odpiete :!:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #72 - Środa, 07.11.2007, 21:55:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu.
Chciałbym to zobaczyć zimą przy średnich temperaturach w nocy do -15 stC w dieslu po miesiącu.
Ale poza tym zgadzam się w 100%.
Cytat: raby
moim zdaniem takie samo ryzyko jak w przypadku alternatora.
Tu bym polemizował. Znam prostowniki, które składały się z trafo i mostka diodowego - na naładowanym aku lub jeśli klema zaśniedziała i przestała łączyć potrafiły dać ponad 20V. Natomiast każdy altek ma regulator napięcia, choć nic nie jest wieczne i dlatego napisałem, że eliminuje ryzyko, a nie zabezpiecza na 100% - regulatory też padają.
Cytat: woj
Jeżeli jest inaczej to przyczyny trzeba szukać w samym akumulatorze (to znaczy że już jest złom)
I wtedy ewidentna wymiana. Bo auto zawiedzie gdy będzie najbardziej potrzebna.

Napisano: Środa, 07.11.2007, 21:46:11


Cytat: Tracer
Nie daj Bóg niech sie wydarzy jakieś przepiecie w sieci 230V to z elektroniki tylko dym pójdzie.
Altek to też indukcyjność też mogą być przepięcia jak padnie regulator. Jednak trzymam się wersji: jak masz pewny prostownik to nie musisz odpinać klem. U siebie nigdy nie odpinałem, ale prostownik własnej produkcji, i na pożyczkach nikomu się nie udało go zajeżdźić, pomimo odpalania samochodów z aku + prostownik.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #73 - Środa, 07.11.2007, 23:20:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
Moje zdanie jest takie, że jeżeli aku + alternator i reszta instalacji w porządku to żadne doładowywanie nie ma racji bytu. Auto po postoju 1 miesiąca i włączonym alarmem powinno odpalić bez problemu
zalezy co masz w samochodzie i ile tego masz. W ponad seryjnej instalacji prad szybciej znika  :-[
100mA w spoczynku  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #74 - Środa, 07.11.2007, 23:23:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
U siebie nigdy nie odpinałem, ale prostownik własnej produkcji,
U siebie możesz robic co chcesz na własne ryzyko.
Ja ostatnio spróbowałem ładować tak bez odpinania i procesor w radiu się zblokował tak że myslałem ze padło ale po jakimś czasie ożyło.;)
Więcej tego nie zrobię
Przy odpalaniu z prostownika napiecie Ci spada ;)
Natomiast jak przyjdzie przepiecie z sieci to i listwa ochronna moze być za słaba :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: