+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220766 razy)
0 użytkowników i 24 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #45 - Piątek, 27.10.2006, 11:37:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Poza tym, jesli raz sie naladuje ten duzy
akumulator na 100% to potem bedzie juz doladowywany do 100%,
bo bedzie z niego brane tyle samo pradu co z mniejszego... Racja?

Czas naładowania 2Ah przy takim samym prądzie ładowania będzie taki sam, ale pozostaje jeszcze kwestia tego, że akumulator 'lubi' prąd ładowania w okolicach 0,1*C (gdzie C pojemność akumulatora).
Więc nie można za bardzo zwiększać pojemności akumulatora bez zwiększania prądu ładowania!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
SMERU
Gość



« Odpowiedz #46 - Piątek, 27.10.2006, 11:47:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
0,1*C (gdzie C pojemność akumulatora).

czyli aku 55Ah prad ladowania 5,5A
aku 34Ah - 3,3A
roznica 2A, nie wiem czy to tak duzo bo jakies 3% pradu jakiego podaje alternator. alternator laduje aku tym co pozastoje po zabraniu pradu przez reszte elektryki w samochodzie. to jakby elektryka byla wyliczona tak zeby pozostawalo mi po wlaczeniu wszystkiego 3,5A na ladowanie bakterii to bym nie mogl wzmaka wlaczyc bo on moze do 40A pobrac.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #47 - Piątek, 27.10.2006, 12:11:08 - NIEPRZECZYTANA »

Alternator jest zdecydowanie wydajniejszym zródłem pradu niż prostownik do ładowania aku. Moze doładować aku maxymalnym pradem jaki jest w stanie wytworzyś nawet ok 30 -50 A ale w miare jak aku jest doładowane prąd spada.
Załozenie Aku wiekszego o 10 -20 Ah nie robi róznicy. Bilans energetyczny w autku byłby zachwiany jesli aku mialo by 2 x wieksza pojemność i eksploatowane było by na któtkich dystansach.
Słaby bilans miał maluch (126p) jak miał prądnicę i wtedy aku miało 34 Ah a jak sie załozyło 45 to mógł byc niedoładowany ,......ale pradnica ładuje maxymalnym prądem jeśli silnik jest na wysokich obrotach a alternator juz od ok 1000 -1200 obr/min  :chytry:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
SMERU
Gość



« Odpowiedz #48 - Piątek, 27.10.2006, 14:43:25 - NIEPRZECZYTANA »

mam takie wrazenie ze po wymianie aku lampy mocniej swieca
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #49 - Piątek, 27.10.2006, 22:25:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SMERU"
mam takie wrazenie ze po wymianie aku lampy mocniej swieca

Nowszy akumulator mniej obciąża instalacje i tak może być  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #50 - Czwartek, 14.06.2007, 10:47:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Jest tez inna opcja ,że Ci alternator przeładowuje

Raczej nie - po wymianie paska (jakiś miesiąc temu) sprawdzałem prąd ładowania - wolne obroty, zero odbiorników pradu i było bodajże 14,3V a po włączeniu całego zestawu odbiorników prądu było 14,0V - więc ładowanie mam raczej w normie.
Ładowanie muszę mieć w porzo, skoro mam oryginalne ako (w tym roku mu 10 lat stuknęło) ;-)
Cytat: "Tracer"
bezobslugowe powinny wykaazywaac sie dużą odpornosciia

nie do końca jestem też przekonany czy taki staruszek może być w pełni bezobsługowy ;-)
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #51 - Środa, 07.11.2007, 01:05:04 - NIEPRZECZYTANA »

STARTLOOP  :o
http://www.allegro.pl/item260320387__idzie_zima_nie_daj_sie_zaskoczyc_startloop.html
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #52 - Środa, 07.11.2007, 08:07:25 - NIEPRZECZYTANA »

Niegłupie :)
Tylko kable do zapalniczki raczej do wymiany na grubsze ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #53 - Środa, 07.11.2007, 08:34:48 - NIEPRZECZYTANA »

gdyby nie ta cena...
Wolałbym dołożyć i kupić nowy aku.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #54 - Środa, 07.11.2007, 11:26:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Niegłupie
Tylko kable do zapalniczki raczej do wymiany na grubsze
bardzo dziwne ustrojstwa ale przyznam ze ciekawe...
Jakby kosztowalo 50zl to bym sie zainteresowal  :-X
A co do kabli to wcale nie sa cienkie... to tylko plastikowa oslonka.

To tez jest ciekawe: JUMPER STARTER http://www.allegro.pl/item266376202_przenosny_starter_kompresor_2w1_jumper_starter_.html
ale juz o wiele wieksze.

Napisano: Środa, 07.11.2007, 11:24:25


Cytat: Tracer
Tylko kable do zapalniczki raczej do wymiany na grubsze
Miales na mysli instalacje w samochodzie? No jezeli tak to nie koniecznie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #55 - Środa, 07.11.2007, 18:43:57 - NIEPRZECZYTANA »

raby - widziałem to w Carrefourze chyba za niższą cenę!!!!

Co do wcześniejszego Gadgetu - to nie zaryzykowałbym kupna. Skoro akume sie ładuje przy odłączonych klemach - to co może zrobić prąd , który ma podładować akumulator - przelatując przez instalację samochodu ???
I jeszcze czekać 10 min - blechhhh
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #56 - Środa, 07.11.2007, 19:04:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Miales na mysli instalacje w samochodzie? No jezeli tak to nie koniecznie...

Rozrusznik pracuje praktycznie na zwarciu prąd 150 A  -200A.
jesli nawet kable wytrzymaja to poleci bezpiecznik w obwodzie.
na cienkich kablach jest spadek napięcia więc moze to nieco obwody uchroni ale przeciez nie po to podłaczamy.
Proponuję zalozyc 2gie gniazdko zapalniczki bezpośrednio przy aku ;););)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Środa, 07.11.2007, 19:15:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Skoro akume sie ładuje przy odłączonych klemach
co?  :o
Tracer, nie czytales instrukcji odslugi od
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #58 - Środa, 07.11.2007, 19:23:41 - NIEPRZECZYTANA »

No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
Przynajmniej zawsze mnie tak uczyli !!!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #59 - Środa, 07.11.2007, 19:29:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
No akumulator powinno się ładować chyba przy odłączonych klemach - nie ???
Nie :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: