+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane  (Przeczytany 220717 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 26.10.2006, 18:41:05 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba cos sie walnoles w tym bo jakim cudem bym samochod odpalil?  :shock:
Aku ma 50Ah a spokojnie na lilkanascie sekund krecenia wystarczy i nie padnie.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 26.10.2006, 19:06:34 - NIEPRZECZYTANA »

Już wiem: przy poborze przez rozrusznik 300A przez 2 sekundy zużywamy 0,16Ah

Trzeba było wziąć kartkę i napisać, a nie starać się liczyć w pamięci :mrgreen:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 26.10.2006, 19:09:52 - NIEPRZECZYTANA »

Napewno?? Nie malo jakos? Moze 1,6Ah jak czepiamy sie 16
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 26.10.2006, 19:14:48 - NIEPRZECZYTANA »

To nie o to chodzi, ze sie rozladuje, ale taki olbrzymi prąd jest dla niego zabójczy,
tzn. w zasadzie jedyną rzeczą ktora skraca zywotnosc aku to wlasnie rozruch...
Problem polega na tym, ze jesli aku jest juz zuzyte, to pod takim duzym obciazeniem.
rzedu 300A, gwałtownie spada mu napięcie... I wtedy spada tez moc rozrusznika
i nie jest on w stanie uruchomic silnik... Wez sobie woltomierz do łapki i zobacz jakie
bedziesz mial napiecie na aku przez tą 1-2 sek. krecenia rozrusznikiem...

P.S. Dobrą metodą ochrony akumulatora przed mordowaniem podczas rozruchu
jest zapięcie pod klemy kondensatora 1F, bedzie on bral na siebie pierwsze
(skokowe) obciązenie i odciązał aku...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #34 - Czwartek, 26.10.2006, 20:18:03 - NIEPRZECZYTANA »

Jak aku jest markowej firmy to starcza na 3-4 lata w zalezności od mocy zimy ,miejsca garażowania pod koniec zywotności.
Kupujemy produkt markowy Centra , Zap , Banner i problem z głowy.
Możemy dorzucić z 10 Ah do pojemności poprzednika jesli się zmieści .
Przy rozruchu  duże znaczenie ma oporność wewnętrzna aku bo jesli cele są słabo pozgrzewane lub któraś jest padnięta to pojawiaja sie spadki napięcia juz w samym aku
i z rozru chu kicha .... :hmm:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
SMERU
Gość



« Odpowiedz #35 - Piątek, 27.10.2006, 08:05:59 - NIEPRZECZYTANA »

kupilem centre 55AH i chyba z 800A prod rozruchowy za 170zl w Auchan mysle ze raz na 4 lata to nie jest kosmiczny wydatek, a nie raz dalibysmy wieksze pieniadze zeby odpalil. wedlug tabelki auchan powinien tam bys 36Ah ale ten sie zmiescil i byl 15zl drozszy wiec sie nie zastanawialem.
a wy jakiej pojemnosci kupujecie?
bo ostatnio koles mi robil wywod ze nie powinno sie wiekszej pojemnosci niz producent zaleca wsawiac bo alternator i tak nie doladuje i to bedzie tylko ze szkoda dla akumulatora.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #36 - Piątek, 27.10.2006, 08:19:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SMERU"
bo ostatnio koles mi robil wywod ze nie powinno sie wiekszej pojemnosci niz producent zaleca wsawiac bo alternator i tak nie doladuje i to bedzie tylko ze szkoda dla akumulatora

No i niestety miał racje...  :hmm:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #37 - Piątek, 27.10.2006, 09:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

Nie widze powodu, dla którego mialby nie doładować...
To czy alternator laduje zalezy chyba tylko od tego,
czy pobór prądu jest mniejszy od mocy wytwarzanej
przez alternator...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #38 - Piątek, 27.10.2006, 09:17:59 - NIEPRZECZYTANA »

Zanabylem ta automatyczna ladowarke akumulatora. Mam nadzieje ze aku zawsze bedzie gotowe do jazdy z tym urzadzonkiem  :hmm:
Jednak jeszcze mi szkoda kasy na nowy aku skoro ten ma 3 latka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #39 - Piątek, 27.10.2006, 09:20:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
jest zapięcie pod klemy kondensatora 1F, bedzie on bral na siebie pierwsze
(skokowe) obciązenie i odciązał aku...

1F czyli 1000mF to bardzo dużo i jest drogi znalazłem takiego za 190 zł. na 21 V ale jest sporej wielkości.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #40 - Piątek, 27.10.2006, 10:23:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Nie widze powodu, dla którego mialby nie doładować...
To czy alternator laduje zalezy chyba tylko od tego,
czy pobór prądu jest mniejszy od mocy wytwarzanej
przez alternator...

Akumulator pracujący na 50-60% swojego naładowania ma znacznie mniejszą żywotność...
Dlatego wsadzając zbyt duży pojemnościowo akumulator przy zbyt małym prądowo alternatorze nie ma sensu!
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #41 - Piątek, 27.10.2006, 10:34:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ale dlaczego ten akumulator mialby sie ladowac do 50-60%?
Przeciez alternator pracuje caly czas, i wytwarza duzo wiecej
prądu niz zuzywasz... :neutral:
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #42 - Piątek, 27.10.2006, 10:39:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Ale dlaczego ten akumulator mialby sie ladowac do 50-60%?
Przeciez alternator pracuje caly czas, i wytwarza duzo wiecej
prądu niz zuzywasz... :neutral:

Żeby naładować w 100% akumulator o pojemności 40Ah potrzeba 2 razy mniej czasu niż akumulator 80Ah. Więc wsadzając akumulator o dużej pojemności jak nie pokonuje się dlugich dystansów spowoduje jego ciągłę 'niedoładowanie' :!:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
SMERU
Gość



« Odpowiedz #43 - Piątek, 27.10.2006, 10:45:12 - NIEPRZECZYTANA »

naladowac w 100% ale chyba od zera. jesli mam bakterie 40Ah i podczas rozruchu zabiore 2Ah to zostanie mi 38Ah, a z 80Ah bakterii zostaloby mi 78Ah. Czyli w obu przypadkach doladowuje 2Ah - co zajmie tyle samo czasu. Dobrze rozumuje?
moim zdaniem: kupujac wiekszy aku zyskujemy to ze jak sie zestarzeje i straci 50% pojemnosci lub podczas mrozow to i tak mamy jeszcze duza pojemnosc oraz wiekszy prad rozruchowy.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #44 - Piątek, 27.10.2006, 10:54:17 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie brzmi, ile trwa ladowanie mniejszego akumulatora, po jakim
czasie to juz tylko ladowanie podtrzymujące (alternator pracuje w
kosmos bo aku jest full)... Poza tym, jesli raz sie naladuje ten duzy
akumulator na 100% to potem bedzie juz doladowywany do 100%,
bo bedzie z niego brane tyle samo pradu co z mniejszego... Racja?
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do: