Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
21
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane (Przeczytany 220906 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #225 -
Sobota, 11.12.2010, 12:16:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Bartek
Na zdjęciu pokazany jestakumulator zasadowy
Cytat: Bartek
Na ostatnim zdęciu była pokazana centra futura
Akumulatory Centra futura to akumulatory kwasowe. W końcu elektrolit to kwas siarkowy. I niezależnie od zastosowanej technologii taki zostanie.
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #226 -
Niedziela, 12.12.2010, 10:15:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kolegę nieco poniosło z tym akumulatorem zasadowym.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #227 -
Niedziela, 12.12.2010, 13:21:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nie tylko z tym. Udziela samych zlych porad. Jeszcze raz i bedzie bonus.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
jerrystef
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba Vario '00, 1.9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #228 -
Wtorek, 02.08.2011, 20:58:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Znalazłem stronę o akumulatorach i regeneracji. Zerknijcie
http://zregeneruj-akumulator.pl
[strona komercyjna]
od KYS: Po raz ostatni - zapoznaj się z zasadami panującymi na forum.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0
Napisano: Poniedziałek, 01.08.2011, 12:44:07
Są zastrzeżenia do faktu ze podałem link do innej strony. Ale to jedyna droga aby przed zapytaniem innych co sądzą o tematyce tej strony pozwolić innym zapoznać się z tematyką. Jeśli ktoś zapoznał się z tym tematem proszę o informację czy regeneracja baterii czy akumulatorów ma sens ekonomiczny? W tamtym roku w przed zimą zaczynałem mieć problemy z moim vario i na pewno będzie trzeba pomyśleć co zrobić z akumulatorem przed tą zimą.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #229 -
Środa, 03.08.2011, 12:40:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: jerrystef
W tamtym roku w przed zimą zaczynałem mieć problemy z moim vario i na pewno będzie trzeba pomyśleć co zrobić z akumulatorem przed tą zimą.
Raczej wymienic
Kiedys praktykowalem reanimacje aku. Odsiarczanie przez specjalny prostownik ladujacy akumulator niesymetrycznym pradem, ladowanie akumulatora zalanego woda destylowana, zalewanie nowym elektrolitem.
Szoda bylo czasu i pieniedzy. Pomogly nowe akumulatory. Pisze o ciagniku diesel wolnossacy.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #230 -
Czwartek, 04.08.2011, 21:47:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kiedyś jak akumulatorów nie było i trzeba było "mieć plecy" ,żeby załatwić to praktykowane były rózne sposoby reanimacji.
Przy obecnych cenach i dostepności aku wszelkie te sposoby to strata czasu i kasy.
Akumulator ma swoją żywotnośc a jak mu się płyty wysypią albo się zasiarczy,
to są to juz zmiany nieodwracalne.
Tyko wymiana gwarantuje start w mrozy i to na firmowy a nie noname.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
makcis
Świeżak
Offline
Samochód: leon,2000 1,9 Tdi
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #231 -
Środa, 26.10.2011, 12:09:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
witam wszystkich.... mam pytanie rozbierałem skrzynkę z bespiecznikami tą na akumulatorze i nie wiem czy dobrze włożyłem płytki zabezpieczające... mam ich 5 z czego jedna piąta jest wolna i lecąc od lewej strony na Masie dałem płytkę 150A, następna chyba od alternatora dałem 110A i potem kolejne dwie nie wiem od czego dałem po 50 A... mógłby ktos powiedzieć czy to jest dobrze???
Zapisane
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Online
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #232 -
Środa, 26.10.2011, 12:14:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: makcis Środa, 26.10.2011, 12:09:38
witam wszystkich.... mam pytanie rozbierałem skrzynkę z bespiecznikami tą na akumulatorze i nie wiem czy dobrze włożyłem płytki zabezpieczające... mam ich 5 z czego jedna piąta jest wolna i lecąc od lewej strony na Masie dałem płytkę 150A, następna chyba od alternatora dałem 110A i potem kolejne dwie nie wiem od czego dałem po 50 A... mógłby ktos powiedzieć czy to jest dobrze???
Chyba Ci się wątki pomyliły - ten jest o akumulatorach, a nie o bezpiecznikach!
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=9632.0
tu masz rozpiskę bezpieczników.
Na przyszłość przed zadaniem pytania sprawdź, co już jest na forum.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #233 -
Piątek, 11.11.2011, 21:42:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
czy ktoś ma dostęp do jakiś krzywych przedstawiających spadek napięcia na akumulatorze wraz ze spadkiem temperatury? Mój aku mimo, że jest nówka sztuka po 24h, trasie 200km pokazuje 12,55. Dlatego zastanawiam się dlaczego 12,55 a nie 12,65-12,8 tak jak powinien. Odpowiedzi szukam w temperaturze 1*C, dlatego szukam jakiś krzywych obrazujących spadek pojemności i napięcia.
Pozdrawiam.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 11.11.2011, 21:43:39 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #234 -
Piątek, 11.11.2011, 22:31:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Aku może miec i 13V, a mimo to nie trzymać pojemności.Alternator powinien doładowywać Ci aku przy takich temp. poczynająć od 14,4V i wraz z podnoszeniem się temp w przedziale silnika napięcie powinno spaść do13,8-13,6V.
I to jest rozwiązanie . Jak tak jest to jak aku jest sprawny, musi zostać doładowany na takim dystansie.
Moze jecze coś podbierać prąd, podczs postoju. Trzeba zmierzyć pobór.Nie powinien przekraczać 0,1A. Im mniej tym lepiej.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #235 -
Sobota, 12.11.2011, 00:13:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chyba w pełni naładowany aku ma mieć 12,65-12,8?
Czy się mylę.
Wiem, że nawet nowy aku może mieć coś uszkodzone, ale raczej varta silver nie powinna...
No ale chciał bym się dowiedzieć jak spada napięcie wraz z temperaturą.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #236 -
Sobota, 12.11.2011, 06:53:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może napięcie i się zgadza, ale trzeba przy tym pomiarze obciązyć aku prądem np. 100-200A w zależności od jego pojemności.
Samo napięcie nic Ci nie powie, bo zaraz po skonczeniu jaazdy może mieć 13,5 V a potem to napięcie spada w zalezności od temperatury, czasu, obciązenia odbiornikami w stanie spoczynku i stanu, jakości aku.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #237 -
Sobota, 12.11.2011, 11:11:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tracer
, Chodzi mi o to, że chciał bym zobaczyć napięcia na akumulatorze który jest nowy w przedziale 12,65-12,8. Tak jak powinien mieć nowy aku. Ten kręci świetnie nawet po tygodniu nie ruszania samochodu, więc z nim jest wszystko ok. Ale "dla samej idei" chciał bym się dowiedzieć.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #238 -
Środa, 16.11.2011, 18:53:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Moj mial 12,6 jak byl nowy i obecnie tez cos kolo tego trzyma.
Napisano: Sobota, 12.11.2011, 14:04:54
mac456x9
, dzis sprawdzilem dokladniej: aku 85Ah prawie roczny, kilka h postoju w temp ok 1st. pobor pradu w czuwaniu mam wiekszy niz normalnie powinno byc przez dokladana elektronike
voltomierz na kondensatorze pokazal 12,3V, po wlaczeniu stacyjki czyli na zaplonie odczyt vag podaje 11,9V
swiece wlaczyly sie na 1,9s, silnik odpalil bez problemu. Podsumowujac jak dla mnie nie masz sie czym martwic
PS wzmacniacz od suba nie startuje przy takim napieciu
nie wiedzialem ze to az tak inteligentna bestia
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #239 -
Środa, 23.11.2011, 18:10:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie po 6ciu dniach postoju na dworze, z włączonym alarmem voltomierz pokazał 12,20V
Odpalił od strzału.
Po trasie 100km aku pokazuje na odpiętych klemach (po godzinie od zakończenia jazdy) 12,65. Czyli wygląda na to, że wszystko ok?
Pozdrawiam.
Zapisane
Strony:
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
21
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...