Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
...
21
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulator - i to co z nim zwiazane (Przeczytany 220931 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #195 -
Sobota, 04.12.2010, 12:49:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
ok, bo ladowalem lecz nie sprawdzilem stanu, wiec dzis sprawdze i dolewke zrobie. dzieks
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #196 -
Sobota, 04.12.2010, 14:13:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Elektrolit dolewamy tylko jak się wyleje, a tak to wodę i to
koniecznie
demineralizowaną lub destylowaną.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #197 -
Sobota, 04.12.2010, 14:16:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak ładujesz aku z korkami to zawsze je odkręcaj i sprawdź poziom elektrolitu.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 04.12.2010, 21:09:43 wysłane przez KKKKris
»
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #198 -
Sobota, 04.12.2010, 14:18:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris nowe aku z korkami mają odpowietrzniki
poza tym nadmierne gazowanie powoduje zbyt duży prąd ładowania
Zapisane
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #199 -
Sobota, 04.12.2010, 14:31:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
sprawdzilem przed chwila, wydaje mi sie stan na bardzo dobry, duzo jest plyny, elektrolitow czy czego tam:P
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #200 -
Sobota, 04.12.2010, 14:35:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Masz mieć zakryte płytki w celach. Wtedy jest ok.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #201 -
Sobota, 04.12.2010, 15:40:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
KKKKris nowe aku z korkami mają odpowietrzniki
Stare też mają w korku odpowietrznik, bo by ich rozerwało i zalecane jest ich odkręcenie podczas ładowania. Zresztą producenci odchodzą od korków.
Cytat: olinek2
zbyt duży prąd ładowania
Zbyt duże napięcie, czego efektem jest spory prąd, który jednak maleje w miarę ładowania akumulatora Widziałeś kiedyś żeby się gotowało w aku w samochodzie? Zmierz kiedyś prąd po długim kręceniu rozrusznikiem. Jest sporo większy od zalecanego 1/10 pojemności, ale napięcia pilnuje regulator.
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #202 -
Sobota, 04.12.2010, 15:53:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris by utrzymać większy prąd w zwykłym prostowniku zwiększa się napięcie wyjściowe, co znacznie podnosi prąd i skutkuje gotowaniem elektrolitu...
Chyba że masz w pełni elektroniczny i dobrze skonstruowany prostownik.
Przepraszam, ale użyłem skrótu myślowego w odniesieniu do zwykłego prostownika z tym prądem... Taka przypadłość "zawodowa"
Co do odpowietrzników to są ciśnieniowe (korek wyskakuje) lub takie które zapewniają dostęp do aku i możliwość bezpiecznego ładowania bez ich wykręcania (autoodpowietrznik). Można jednak profilaktycznie zawsze odkręcić
Zapisane
kamilbd
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik
Offline
Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #203 -
Sobota, 04.12.2010, 16:36:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
Masz mieć zakryte płytki w celach
tzn?
Zapisane
Zimaaaa brrrrrr
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #204 -
Sobota, 04.12.2010, 17:08:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
Masz płytki i elektrolit. Płytki musza być zanurzone w elektrolicie = musi być tyle elektrolitu żeby zakrył płytki.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #205 -
Sobota, 04.12.2010, 21:16:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
KKKKris by utrzymać większy prąd w zwykłym prostowniku zwiększa się napięcie wyjściowe, co znacznie podnosi prąd i skutkuje gotowaniem elektrolitu...
Dopóki nie przekroczysz 14,4V nic się nie gotuje, a jeśli już to pora myśleć o nowym. Od lat tak ładuję aku w ciągniku zimą jak trzeba odpalić i nigdy akumulator nie gazuje. I chyba mu nie szkodzi skoro ma już parę ładnych latek, lato zima w ciągniku. Też Centra.
Cytat: kamilbd Sobota, 04.12.2010, 16:36:02
Cytat: mac456x9
Masz mieć zakryte płytki w celach
tzn?
Tylko nie za dużo. Na zewnątrz jest oznakowanie max min. Wystarczy zmierzyć ile poniżej korka jest poziom max i min na obudowie i włożyć jakiś plastikowy patyk do aku, i porównać pomiaty
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #206 -
Sobota, 04.12.2010, 22:22:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
KKKKris ok, ale większość starszych nieelektronicznych np. tyrystorowych prostowników przy podkręceniu prądu potrafiła wywalić napięciem większym niż 14,4V, dokładniej to 14,6-8 to największa granica. Dlatego przy ładowaniu takim prostownikiem trzeba pilnować aku. Nie chce mi się przytaczać zasad działania takich prostowników. Zresztą te polskie nowe też są tak wykonane że bez nadzoru to zostawiać strach...
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #207 -
Wtorek, 07.12.2010, 09:34:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
to ja sie dopytam zanim zrobie żebym nie zepsuł czegoś,
jak to mówią wykrakałem...
ale powiem tak potencjalne zepsucie być może pomogło zlokalizować prawdziwą przyczynę ostatniego ciężkiego rozruchu na zimnym
Po uzupełnieniu wodą demineralizowaną aku (w 2 celach łacznie moze z 40mln dolałem) i naładowaniu 24h najmniejszym prądem (przed ładowaniem aku wskazywał 12,3) więc nie wiem czy był sens go ładować ale przezornie to zrobiłem, podłaczyłem do auta przekrecam kluczyk i..... cisza, no to sobie pomyślałem wiedziałem k... wiedziałem żeby nic nie dotykać jak działa (stara zasada jak działa to nie ruszaj), skoro rozrusznik nie kręci to pewnie nie dostaję prądu sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są ok, zaglądam pod maske, no tak, tak majstrowałem z tymi kablami że uwaliłem kabel + od rozrusznika (dla tych co nie wiedzą przekrój o grubości małego palca) więc pewnei juz był tam nieźle nadgryziony ułamany i nie bylo dobrego styku, wczoraj na lekkim mrozie obciąłem nadjaraną końcówkę, załozyłem nowy styk, zaizolowałem i ide do auta, odpalił od strzała, nie wiem na ile pomogło ładowanie aku a na ile był slaby styk przy rozruszniku, wcześniej ledwo kręcił na zimnym przy -15* 3-4 obroty wałem i albo odpalił albo nie, teraz kręci jak oszalały cyk i już auto odpala
Zapisane
punchoo
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #208 -
Wtorek, 07.12.2010, 15:10:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ewidentna wina przewodu. A ten przewód - linka - to wg mnie miałeś 25mm2 - wydaje mi się, ze za gruby jeżeli to była 25. Dość często u Nas w hurtowni biorą 16mm2
Zapisane
Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać
- SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX
- HONDA Civic IX 1.8 '14
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator - i to co z nim zwiazane
«
Odpowiedz #209 -
Wtorek, 07.12.2010, 18:34:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
jeszcze nie slyszalem aby kabel byl za gruby
sa za cienkie, w sam raz, lub z zapasem
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
15
16
...
21
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator - i to co z nim zwiazane
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...