Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wariujący licznik i spadek napięcia  (Przeczytany 19388 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Poniedziałek, 15.02.2010, 21:57:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kolegów...problemów ciąg dalszy tym razem z elektryką :-/ Już naświetlam sprawę, zapalam rano samochód a wskazówka od obrotomierza ani drgnie a od prędkości skacze do 10k/m cały czas bez względu na obroty...po jakimś czasie nawet nie wiem bo już nie zwracam uwagi liczniki zaskakują i działają ale rano znów akcja dzieje sie od nowa. Do tego dochodzi jeszcze spadek napięcia gdy np. włączam światła to deska rozdzielcza przygasa a jak chce otworzyć szybę (mam elektryczne) to cała deska gaśnie po prostu jest ciemno...po przekręceniu pokrętła świateł i włączaniu ich jeszcze raz działają. Czytałem trochę na ten temat ale każdy miał coś podobnego ale nie takie objawy jak u mnie więc bardzo proszę kogoś Życzliwego o kilka słów porady i z góry dzięki :-)
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 15.02.2010, 22:13:31 - NIEPRZECZYTANA »

Chyba musisz sprawdzić wszystkie połączanie dochodzące do licznika - objawy wskazują na to, że coś nie kontaktuje...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 18.02.2010, 11:14:49 - NIEPRZECZYTANA »

No zobaczymy...dziś jak wrócę styrany do domu to ostatkiem sił posprawdzam wszystko przy silniku i przy skrzynce z bezpiecznikami. Z tego co sie orientuję to na 99% wina styków ale nie jestem też elektrykiem tylko laikiem w tym temacie ale nie takie rzeczy sie robiło ;D Dzięki z rade kolego KYS

Napisano: Wtorek, 16.02.2010, 14:03:15


Posprawdzałem całą skrzynke z bezpiecznikami ale nic dziwnego nie zauważyłem opócz jakiegoś kabla który jest nawinięty na bezpiecznik i wsadzony w skrzynke ( tak chyba nie powinno być) wyciągnełem go na zapalonym silniku i nie zauważyłem niczego dziwnego wieć nie mam pojęcia od czego to jest. Co nie zmienia faktu że nadal jest problem z licznikiem i natężeniem prądu przy włączeniu np elektrycznych szyb bo w tej sytuacji najbardziej mi sie przyciemniają. Liczniki załączają sie zawsze podkręslam zawsze po jakimś czasie ale sie załączają. Co dziwne jak przekrec zapłon to wskazówka od prędkości troche poskacze i przestanie...nie mam pojęcia co to jest.
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 18.02.2010, 11:46:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawelcyk
Posprawdzałem całą skrzynke z bezpiecznikami ale nic dziwnego nie zauważyłem
Obawiam się, że może czekać Cię wyjęcie całego licznika i konieczność posprawdzania wtyczek podłączonych bezpośrednio do płytki licznika...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 18.02.2010, 11:48:32 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz wtyczke na czujniku predkosci, przy silniku, moze tam gdzies jest przetarcie.

moze sie powtarzam, ale gdzies o tym czytalem ;)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 18.02.2010, 12:26:24 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dziś sie ogarne z robotą to wczesniej wróce i sprawdze ten czujnik przy silniku ale gdzie on dokładnie jest bo jeszcze nie rozminiłem tego silnika gdzie i od czego ma wszystkie kabelki...a na wyjęcia licznika to pewnie trzeba około godzinki więc w sobote sie w to pobawie. Dzieki za pomoc, pozdrawiam
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 18.02.2010, 12:30:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawelcyk
i sprawdze ten czujnik przy silniku ale gdzie on dokładnie jest bo jeszcze nie rozminiłem tego silnika gdzie i od czego ma wszystkie kabelki...
O ile pamiętam to czujnik prędkości jest przy skrzyni biegów, a nie przy silniku...  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 18.02.2010, 12:59:46 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4027.msg208463#msg208463
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 18.02.2010, 13:00:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
O ile pamiętam to czujnik prędkości jest przy skrzyni biegów, a nie przy silniku...
chodzilo mi o to  zeby nie szukal w kabinie, przy liczniku czy gdzies  pod deską ;)
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 18.02.2010, 20:34:30 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie może ja jeszcze raz powiem o co chodzi po kolei i ze szczegółami bo to może ułatwi sprawe...Otóż w tym aucie jest padnięty moduł ABS-u i cały czas świeci sie kontrolka pomarańczowa ABS-u i czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, oprócz tego wyskakuje błąd N75 zwarcie do masy więc jest do wymiany, pozatym jak zaczełem leciec po wszystkich kablach to znalazło sie kilka które mają tylko zaizolowane końcówki i nie są nigdzie podłączone... W czasie jazdy włącza sie kontrolka świec żarowych ale doszedłem już ze padły mi dwie żarówki z tyłu od stopu więc to na 99% od tego sie świeci...Teraz tak wchodze rano do auta a wskazówka od prędkości pokazuje że samochód "jedzie" ok 4km/h a przecież jeszcze nawet nie włożyłem kluczyka do stacyjki...Jak przekręce kluczyk to ta sama wskazówka opadnie i po dwóch sekunach zaczyna skakać od 0 do 10 km/h i razem z obrotomierzem nie działają, ale w przeciwnieństwie do innych przypadków u mnie dobrze działają wskazówki od paliwa i temp. oleju...Dalej po kilku kilometrach ale zauważyłem ze nie chodzi o kilometry tylko o rozgrzanie silnika do jakichś 70` oba liczniką zaskakują i działają dobrze. Więc jestem już skołowany...Zaraz polece sprawdze wspomnianą wcześniej zaśniedziałą końcówke od czujnika prędkości...może to odziwo to. Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #10 - Piątek, 19.02.2010, 07:58:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawelcyk
W czasie jazdy włącza sie kontrolka świec żarowych ale doszedłem już ze padły mi dwie żarówki z tyłu od stopu więc to na 99% od tego sie świeci..
moim zdaniem nie ma tu żadnego związku.

mam jeszcze jeden pomysl choc malo realny,  wsiadz do auta i od razu tzn gdy :

Cytat: Pawelcyk
wskazówka od prędkości pokazuje że samochód "jedzie" ok 4km/h a przecież jeszcze nawet nie włożyłem kluczyka do stacyjki

sprobuj posluchac z jak najmniejszej odleglosci czy czasami ktorys przekaznik nie "syczy" w skrzyneczce moze zwiera sie na tyle slabo ze jakis pradzik przeskakuje  wskazowka reaguje, choc szczerze powiem, malo to realne, ale sprobowac nie zaszkodzi.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Pawelcyk Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: Seat Ibiza 6K 1,9 TDI 1999r

« Odpowiedz #11 - Piątek, 19.02.2010, 16:02:52 - NIEPRZECZYTANA »

Pogrzebałem troche wczoraj w garażu (ciemnym i zimnym ) przy bezpiecznikach i kostkach...i dziś odziwo zamykają sie już prawe drzwi od pasażera na centralnym bo do tej pory sie nie zamykały, ale dalej z tym licznikiem nic nie zdziałałem, próbowałem odpiąć tą kostke przy skrzyni ale zacholere sie dało się jej wyciągnąć i tylko sprawdziłem kable przy niej czy nie są przetarte a tak to nic nie zdziałałem tylko dzwi mi sie udało jakimś cudem naprawić. No cóż będe próbował różnymi sposobami...dzieki bardzo za pomoc Gizmo :ok:
Zapisane

Jeżeli zginę to w przekonaniu że robiłem to co naprawdę Kochałem...To jest Nasz czas...jedna krótka chwila zrobi swoje...Nigdy nie wiem czy do domu wrócę cało
Mateusz87 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 1998 AEE

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 11.10.2016, 14:09:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. U mnie jest taki problem, ze gdy chce odpalić rozrusznik zakręci zawiesi sie i gasną zegary. Po chwili rozrusznik zaczyna kręcić i odpala bez problemu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 11.10.2016, 14:39:09 - NIEPRZECZYTANA »

co sie dzieje z napiexiem w instalacji wtedy?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #14 - Środa, 12.10.2016, 08:17:45 - NIEPRZECZYTANA »

Albo akumulator padnięty, albo łożyska/tuleje w rozruszniku.

Raby, chyba w obu przypadkach spadek napięcia będzie duży? Ja przynajmniej tak miałem, że zdrowy aku pokazywał ogromne spadki właśnie przy wybitej tulei i zawieszającym się z tego powodu rozruszniku.
« Ostatnia zmiana: Środa, 12.10.2016, 08:23:10 wysłane przez tchopz » Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Wariujący licznik i spadek napięcia
Skocz do: