+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wymiana przewodów z klapy bagażnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana przewodów z klapy bagażnika  (Przeczytany 40584 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 10.01.2010, 15:35:51 - NIEPRZECZYTANA »

Takie że nie wcisniesz kabli w gumę. Czy o tym to nie było tematów?!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 10.01.2010, 17:11:01 - NIEPRZECZYTANA »

Wiem, że pytanie było Vario - Ale jakby ktoś do sedana potrzebował to :

Cytuj
było pytanie o ilość żył a więc w tym przewodzie są 4:
-brązowa - masa
-czarno-czerwona - powrót z czujnika zamknięcia klapy do światełka w bagazniku (sterowanie masą)
-2x zielono-biala - jedna od oswietlenia rejestracji a druga od przeciwmglowych
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 10.01.2010, 18:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Takie że nie wcisniesz kabli w gumę. Czy o tym to nie było tematów?!
był i kiedyś też dałem cytat z forum vw golf gdzie wystepuje podobny problem :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138612
Zapisane

:google:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 11.01.2010, 08:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Zdjąłem wczoraj osłonę klapy bagażnika w poszukiwaniu przewodów do wymiany i zobaczyłem to co na zdjęciu.



Myślałem ze znajdę tam odpowiedź na pytanie o liczbę żył. Widzę 3 a w tej czarnej izolacji nie wiem ile jest? Ktoś pomoże?
Z tego wątku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138612 wynika, że jest nawet 6 żył. Poza tym to wygląda inaczej niż u mnie.

A od strony auta to muszę chyba tą plastikową osłonę zdjąć, na której są głośniki. Czy ktoś może to potwierdzić?

Laik woła pomocy
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.01.2010, 08:28:25 wysłane przez wolewniczak » Zapisane
taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 11.01.2010, 17:34:50 - NIEPRZECZYTANA »

To jest golf variant także inna bajka

Witam

Zdjąłem wczoraj osłonę klapy bagażnika w poszukiwaniu przewodów do wymiany i zobaczyłem to co na zdjęciu.



Myślałem ze znajdę tam odpowiedź na pytanie o liczbę żył. Widzę 3 a w tej czarnej izolacji nie wiem ile jest? Ktoś pomoże?
Z tego wątku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138612 wynika, że jest nawet 6 żył. Poza tym to wygląda inaczej niż u mnie.

A od strony auta to muszę chyba tą plastikową osłonę zdjąć, na której są głośniki. Czy ktoś może to potwierdzić?

Laik woła pomocy
Kolego na 100% trzy nie będą.
1 - dodatkowy stop
2 - ogrzewanie szyby
3 - oświetlenie rejstracji
4 - światła przeciwmgielne
5 - wycieraczki
6 - wspolny

nie pamietam wlasnie czy wszystkie idą jedną stroną czy też nie. najlepszym sposobem wg mnie będzie zrobienie tak jak ja zrobilem
przecielem przewody idące przez gumową przelotkę
wyciągnęłem je do bagażnika i lutowałem
Zapisane

:google:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 19.01.2010, 15:02:05 - NIEPRZECZYTANA »

Zdjąłem wczoraj gumę i rozdarłem izolację. Pod nią były przewody takie jak na zdjęciu zamieściłem plus dodatkowo jeszcze cienki przewodzik w kolorze czarnym. Więc razem jest 5 żył.
Nie wiem co z tym czarnym grubym (widać na zdjęciu) przewodem. on chyba jest do centralnego zamka wpięty.
Z moich obserwacji wynika ze do wymiany są 4 przewody ( 3 widoczne na zdjęciu. prócz grubego czarnego bo ten jest cały )
Pytanie jest takie. Czy mam przeciąć w gumie wszystkie przewody (nawet ten gruby czarny) czy przeciągnąć tylko 4 uszkodzone?

Co będzie wygodniejsze i prostsze (z punktu widzenia laika) do zrobienia?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 19.01.2010, 15:18:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: wolewniczak
Co będzie wygodniejsze i prostsze (z punktu widzenia laika) do zrobienia?
Jak te nieuszkodzone wyglądają dobrze, to lepiej ich nie ruszać...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 05.11.2012, 21:12:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Odgrzewam temat bo przetarły się teraz przewody po drugiej stronie klapy (po lewej patrząc na bagażnik). Tam sprawa jest trudniejsza bo w wiązce kabli jest jeszcze wężyk do spryskiwaczy. Do tej pory myślałem, że sposób postępowania będzie taki:
1. Obcinam kable w wiązce, które znajdują się w gumie (przejście między klapą a kabiną auta)
2. Podłączam nowy przewód (zgodnie z radami wyżej OW 5x1,5) do obu końców przeciętych kabli z wiązki
3. Ciągnę stary przewód od strony klapy tak długo aż wyciągnę nowy i będę mógł lutować
4. Ta samo postępuje z kablami w kierunku auta tzn ciągnę na stary przewód który przechodzi przy tylnich światłach tak długo aż zobaczę nowy.
5. Na koniec lutuję końcówki które wyszły w kabinie i w klapie.

Czy tak to ma wyglądać?
Gzie mogę mieć problemy?
Ten scenariusz jednak nie jest dobry bo z lewej strony jest wspomniany wcześniej wężyk po tylnich spryskiwacz. Pomyślałem, że można przeciągnąć nową wiązkę z kierunku auta bez cięcia starych przewodów. Jakimś cudem przeciągnąć nową wiązkę od strony klapy to środka auta przy tylnich światłach. Tam rozerwać izolację starej związki i wykonać lutowanie wszystkich przewód. Tak samo postąpićz wiązką idącą do klapy.
Czy macie jakiś pomysł jak przeciągnąć nowe przewody od klapy do tylnich świateł bez rozcinania starych przewodów?
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 06.11.2012, 18:45:00 - NIEPRZECZYTANA »

 zrób tak:
przetnij przewody, połącz je końcówkami lut-kurcz, lub wstaw poprostu kostke elektryczną, zobrze zaizoluj cały wystający odcinek i będzie hulać.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 06.11.2012, 19:27:07 wysłane przez Gizmo » Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 06.11.2012, 18:48:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Cordoba Vario '98, 1.6 ALM
PS w IBI tylko izolowalem bez wymiany i zapomnialem o problemie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
wolewniczak Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario '98, 1.6 ALM

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 06.11.2012, 19:30:38 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie w Vario SXE jest spryskiwać tylniej szyby wstawiony w podstawę tylniej wycieraczki. Jak na razie tylko zaizolowałem, ale kwestią czasu jest ponowne ich przetarcie.
Gizmo przewody w przeplotce są mocno naciągnięte i  przetarte np w 2 miejscach. Wstawienie kostki elektrycznej też nie wchodzi w grę bo się nie zmieści później w gumę.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 06.11.2012, 19:51:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: wolewniczak
Gizmo przewody w przeplotce są mocno naciągnięte i  przetarte np w 2 miejscach

wstaw dłuższe odcinki przewodów, najszybsze rozwiązanie, i bezproblemowe.
 u mnie w sedanie wstawiłem kostkę i była w miejscu między klapą a budą, zaizolowana wiec nie rzucała sie w oczy. przetarcie miałem w jednym miejscu.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #27 - Środa, 25.11.2015, 18:44:23 - NIEPRZECZYTANA »

piszę w wątku najbardziej zbliżonym.
zachciało mi się naprawy światełka w bagażniku, które nie działało  :huh: winę zwaliłem na mikrostyk w zamku bagażnika.

kupiłem za groszę ze szrotu zmek klapy bagażnika wraz z tym mikrostykiem od lampki. Podłączyłem go i ... nic. Czyli pewnie przewód jest gdzieś walnięty po drodze do lampki. Sprawdziłem , ale do lampki dochodzi prąd. Stwierdziłem, że pewnie przewód jest urwany przy klapie bagażnika który idzie do zamka. Noo i faktycznie. Kabelek czerwono-niebieski był niepodłączony. Niepodłączony, bo wszystkie przewody z klapy były łączone, czyli poprzedni właściciel jak wymieniał klapę (auto było walone od tyłu) to urżnął przewody i podłączył na skrętkę izolując tylko taśmą. Jak zdjąłem taśmę z wszystkich przewodów okazało się że były zaśniedziała, więc chciałem je wyczyścić i porządnie podłączyć i zabezpieczyć...
Po oczyszczeniu wszystkich przewodów i podłączeniu ich na krótko okazało się że nie mam ŻĄDNEGO oświetlenia, które jest w klapie , czyli podświetlenia tablicy i przeciwmgielnych... ale za to żaróweczka w bagażniku się pali !   :o
Wziąłem probówkę i sprawdziłem czy wszędzie dochodził prąd. Był w każdym gnieździe. Przy sprawdzaniu kabli okazał się, że prąd jest także na powrocie z bagażnika masy (kabel brązowy). Piszę powrót bo brązowy kabel był nie był podłączony to wiązki która szła od auta a do wtyczek do żarówek w klapie... Myślę sobie, pewnie przewód w klapie ma gdzieś zwarcie (też był izolatką potraktowany). Dziś ze szrotu przywiozłem inny przewód. Okazuje się, że to nie przewód ma winę.. Dalej jest to samo. Nie świeci się żadna żarówka z klapy, a przy podłączeniu wszystkich przewodów oprócz masy , masa z klapy ma prąd...

za siedzeniami i pod tylną półką idzie wiązka z kostką, która prowadzi właśnie prąd do klapy. Odłączyłem kostkę i sprawdziłem prądy które idą do niej. Są tam 4 piny. Masa, przeciwmgielne, podświetlenie tablicy i coś jeszcze... Okazuje się, że w kostce jest wszystko ok, tzn gdy włączę przeciwmgielne to odpowiedni pin dostaje prąd. Masa jest bez prądu...

w dodatku przy wyciąganiu kabla i odpinaniu go od tej kostki, przestało mi działać 3 światło stopu   :-X

Panowie, pomóżcie. Boję się cokolwiek ruszyć dalej, żeby znowu czegoś szlak nie trafił. Co może być przyczyną braku światła w klapie ?
dodam, że prądy dochodzą do żarówek, żarówki są całe, bezpieczniki też, i dodatkowo zapala się kontrolka na desce przeciwmgielnych , chociaż ich nie mam włączone -prawdopodobnie przez jakieś zwarcie...
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.11.2015, 18:45:27 wysłane przez Antonio » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Środa, 25.11.2015, 20:06:18 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdź masę w klapie bo raczej jej nie masz
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Antonio Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lipusz (GKS)
Samochód: Cordoba, 1998, 1,9 TDi

« Odpowiedz #29 - Sobota, 28.11.2015, 21:38:05 - NIEPRZECZYTANA »

czyli do klapy musi być podłączona masa ?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Wymiana przewodów z klapy bagażnika
Skocz do: