Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Promień skrętu jednego koła inny - po zbieżności  (Przeczytany 13208 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Wtorek, 08.12.2009, 23:56:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Miałem ustawianą zbieżność i kąty ... po tym zabiegu skręt w lewo jest ok - kręce kierownicą i naglę czuje zdecydowany opór - taki odbojnik jakby. Krećac w prawo mam o ćwierć obrotu kierownica mniej a koniec skretu jest taki gumowaty jak cos blokowalo i wspomaganie zaczyna hałasować.
Na mój rozum to trzeba jeden drążej wykrecic drugi wkrecic i bedzie git? Oczywiście poza kierownica która sie skrzywi i jedyne wyjscie by ja naprostowac bedzie przełożenie na wieloklinie... czy mam racje? No ale pytanie dlaczego się tak stało? Wcześniej zbieżność nie było bardzo rozjechana a było ok a tu nagle gość poręcił - zbieżność jest ok no ale coś się z promieniami porobiło...
Ibi 94r + wspomaganie

Pozdrawiam
Starfire
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Środa, 09.12.2009, 09:04:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
Na mój rozum to trzeba jeden drążej wykrecic drugi wkrecic i bedzie git? Oczywiście poza kierownica która sie skrzywi i jedyne wyjscie by ja naprostowac bedzie przełożenie na wieloklinie... czy mam racje?
tak
a nie byla zdejmowana kierownica wczesniej?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #2 - Środa, 09.12.2009, 10:08:08 - NIEPRZECZYTANA »

moze kiedys... ja mam go 3 latka to ustawialem 3x zbieżność i kiera nie była ruszana ...
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #3 - Środa, 09.12.2009, 11:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Zbieżność powinni ustawić tak, że i kierownica prosto i koła poprawnie ustawione.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #4 - Środa, 09.12.2009, 11:45:14 - NIEPRZECZYTANA »

No to tak ustawili... tylko ze w jedna strone nie moge skrecic kierownica do konca. Gosc mi tlumaczyl ze on ustawil dobrze tzn.
prawym drazkiem ustawil zbieznosc a lewym wyrownal kierownice.. super no ale co ja mam teraz zrobic? bo gosc nie poczuwa sie...
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raszjan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KOŁO wlkp.
Samochód: seat cordoba sx 3.2 vr6 r32

« Odpowiedz #5 - Środa, 09.12.2009, 13:32:06 - NIEPRZECZYTANA »

Mógł diagnosta skręcić gumę na maglownicy, i ona blokuje skręt.
Po prostu jak kręcił drążkiem nie poluzowal gumy osłaniającej na maglownicy, i ją skręcił.
Sprawdź to!!!
Zapisane

Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da i on właśnie to coś robi.
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #6 - Środa, 09.12.2009, 15:08:23 - NIEPRZECZYTANA »

Mógł diagnosta skręcić gumę na maglownicy, i ona blokuje skręt.
Po prostu jak kręcił drążkiem nie poluzowal gumy osłaniającej na maglownicy, i ją skręcił.
Sprawdź to!!!
Niech diagnosta jeszcze raz od początku ustawi całą zbieżność, choć twierdzi, że jest ok i wynik wskazuje poprawnie.
Zapisane
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #7 - Środa, 09.12.2009, 15:19:41 - NIEPRZECZYTANA »

to nie diagnosta to zwykly lepek od zbieznosci i katow to jedyne na czym sie zna.. a co to za guma??? jak sie ja wykreca? do czego sluzy ? On twierdzi ze nic nie ruszal ... ale moze wczesniej ktos nia krecil ?
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raszjan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KOŁO wlkp.
Samochód: seat cordoba sx 3.2 vr6 r32

« Odpowiedz #8 - Środa, 09.12.2009, 20:22:17 - NIEPRZECZYTANA »

Zbieżność będzie dobra, tylko skręcona guma(osłona na maglownicy) nie pozwoli dalej skręcić kierownicą.
Musisz zajrzeć z tylu silnika na maglownicę i jak wychodzą z niej drążki są takie gumowe osłony, jestem pewien, że masz skręconą (wykręconą jak pranie) tą właśnie gumę...
Zapisane

Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da i on właśnie to coś robi.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #9 - Środa, 09.12.2009, 23:25:01 - NIEPRZECZYTANA »

hmm czyli trzeba prawa troche wkrecic???

NO ALE CZY TO NIE BEZ SENSU? Jesli bylo ok pojechalem na zbieznosc on nie ruszal tych gum i co nagle sie przestawily same ??
« Ostatnia zmiana: Środa, 09.12.2009, 23:37:15 wysłane przez starfire » Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Środa, 09.12.2009, 23:29:59 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz te gumy najpierw
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
raszjan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: KOŁO wlkp.
Samochód: seat cordoba sx 3.2 vr6 r32

« Odpowiedz #11 - Środa, 09.12.2009, 23:50:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
Jesli bylo ok pojechalem na zbieznosc on nie ruszal tych gum i co nagle sie przestawily same ??

te gumy sa na maglownicy i drążkach, więc jak krecił drążkiem żeby przestawić zbieżność to je skręcił..
zobacz sobie, gołym okiem to widać..
Zapisane

Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da i on właśnie to coś robi.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 10.12.2009, 07:49:04 - NIEPRZECZYTANA »

No więc mimo twierdzenia goscia od zbiezności że "to nie jego wina" "maglownica padła" "on niczego nie ruszał" etc. przyczyna problemów okazała się GUMA :) osłona gumowa na maglownicy która została juz zmielona ... uważajcie, dobry fachowiec bo ustawia dobrze kąty i zbiezność (łódź, suwalska na końcu visavi urzędu stat) ale trzeba patrzeć mu na ręce.
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 10.12.2009, 08:43:48 - NIEPRZECZYTANA »

Ile jeździłeś od ustawiania?
Poszedł płyn z maglownicy?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 10.12.2009, 09:33:42 - NIEPRZECZYTANA »

hmm od piatku hmm plyn chyba nie sucho raczej bylo
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Promień skrętu jednego koła inny - po zbieżności
Skocz do: