+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » podswietlanie regulacji nawiewu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: podswietlanie regulacji nawiewu  (Przeczytany 131644 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #60 - Poniedziałek, 21.08.2006, 18:01:23 - NIEPRZECZYTANA »

Ale ja nie mówie o jednej tylko do każdej. I nie wymieniłeś o jakie Ci łączeni chodziło. :mrgreen:  ;-)
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #61 - Poniedziałek, 21.08.2006, 18:08:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SMERU"
... kupilem diody swiecace, polaczylem je szeregowo aby uzyskac 12V i ulozylem ...


a o jakim tu do tej pory łaczeniu była mowa ... :hmm:  ... poza tym przy łączeniu równoległym diód (1,8-2,2 V) wystarczy jeden rezystor odpowiednio dobrany do całego zestawu ... zamiast oddzielnego opornika dla każdej diody (oszczedność miejsca )...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #62 - Poniedziałek, 21.08.2006, 18:25:12 - NIEPRZECZYTANA »

Ale niekoniecznie diód - przejarałem już mnóstwo ( 4 drogie postojówki ), które były łączone w 4 diody równolegle na jednym oporniku, gdyby miały 4 oporniki ( po jednym na diodę ) - to padła by conajmniej najsłabsza w grupie.

Koniec tematu z elektroniki - zachęcam postudiowanie forum elektroda.pl .... :czytaj:

P.S.: Z wykształcenia jestem Technikiem Elektronikiem ( to tak w nawiasie ) :chytry:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #63 - Poniedziałek, 21.08.2006, 18:39:49 - NIEPRZECZYTANA »

pamietaj o tym kolego że w kwestii rezystorów nie tylko opór jest ważnym parametrem ale też moc jaką ten opornik wytrzyma  ... im więcej odbiorników (diodek) tym więcej prądu trzeba ... a im więcej pradu tym więcej mocy (P=U*I   - pamietasz to z technikum  :?: ) ... standardowy rezystorek wytrzyma tylko 0,125 W ... wiec jeden raczej na pewno się zfajczy ale jak dasz o wiekszej mocy to bedzie cool ... i wcle nie musi ich być  wówczas tyle co diód LED w układzie  ... itd ... temat rzeka  ...

[ Dodano: 2006-08-21, 19:41 ]
Cytat: "punchoo"
... P.S.: Z wykształcenia jestem Technikiem Elektronikiem ( to tak w nawiasie ) :chytry:



witam kolegę po fachu ...  :hmm:  ;-)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
SMERU
Gość



« Odpowiedz #64 - Wtorek, 22.08.2006, 07:07:23 - NIEPRZECZYTANA »

o ja tez skonczylem technikum elektroniczne... ale to bylo dawno... pozdrawiam elektronikow seaciarzy   :papa:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #65 - Wtorek, 22.08.2006, 08:45:40 - NIEPRZECZYTANA »

A co  powiecie na połączenie 10 - 12 diod czerwonych czyli o napięciu swiecenia 1,2 volta
w szereg.
Właściwe należy dobrać prąd w obwodzie tak aby był ok 10 mA -15mA bo przy takim pradzie diody juz dobrze dają ,a wiekszy moze je uszkodzić .
A jesli któraś padnie i ten "łąńcuszek" przestanie swiecić to usterke wykryjemy zwierająć
pojedyńczo poszczególne diody .
Do łancuszka mozemy dodać jeszcze w szereg 1N4001 tak dla bezpieczeństwa , jakby sie komuś kierunki podłączenia pomyliły.
Pojedyńcza diodę swiecącą w szereg z opornikiem mozemy zabezpieczyc przed przepaleniem w przypadku odwrotnego podania napięcia zwykłą dioda połączona w kierunku przeciwnym równolegle do diody świecącej  :hmm:

Są diody zintegrowane z opornikami na napięcie 12 - 14 voltów.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #66 - Wtorek, 22.08.2006, 11:30:04 - NIEPRZECZYTANA »

ciężko bedzie tam 10 - 12 diód upchnąć  :niewiem:  ... jezeli juz to tez jestem tego zdania ze trzeba isc na łatwiznę i kupowac diody zintegrowane 12 - voltowe  :ok:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #67 - Wtorek, 22.08.2006, 12:19:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
pojedyńcza diodę swiecącą w szereg z opornikiem mozemy zabezpieczyc przed przepaleniem w przypadku odwrotnego podania napięcia zwykłą dioda połączona w kierunku przeciwnym równolegle do diody świecącej :hmm:


Ehehe... Dobre... Sorry, ale o co Ci w tym chodzi? Dioda prostownicza rownolegle
jest zupelnie bez sensu! Bo co ma robic? Bocznikowac prąd zaporowy LEDa?  :ok:  :ok:

DIODY, JAK TO DIODY, SA ODPORNE NA ODWROTNE WPIECIE, BO PRZEWODZA TYLKO
W JEDNA STRONE I PRZY ODWROTNYM WPIECIU PO PROSTU NIE POPLYNIE PRZEZ NIE
PRAD! A DIODA LED TO TEZ DIODA, TYLKO SWIECACA!

Poza tym, prad optymalny diody w kierunku przewodzenia (w zasadzie kazdej) to 20mA,
a wiekszosc moze swieci przy wiekszym o 50% przy spadku zywotnosci nie wiekszym
niz 75% (czyli jakies 5000h)...

A co do tego, ze ciezko upchnac 10... Mozna kupic diody Φ 3mm, albo jak ktos lubi
zabawe, SMD...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #68 - Wtorek, 22.08.2006, 13:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

I tu się włąśnie Kolego mylisz ,bo diody święcące to nie diody prostownicze i mają małą odporność na napięcie w kierunku zaporowym.
Dlatego bocznikując ja diodą prostowniczą na której spadek napięcia jest ok 0,7 V
w kierunku zaporowym zabezpieczamy ją przed zniszczeniem.
Reszta napięcia odkłada sie na oporniku.

To co wykrzyczałes to bzdura. !!!
Zajzyj do katalogu  :hmm:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #69 - Wtorek, 22.08.2006, 13:13:44 - NIEPRZECZYTANA »

Na oporniku odklada sie tyle samo niezaleznie od kierunku, a LED wytrzyma napiecie pracy
podane w kierunku zaporowym... Gdyby bylo inaczej, spalilbym juz setki diod (czasami wsadzam specjalnie LEDy zaporowo jako kontrolke pt. "Odwrotnie podlaczone zasilanie)...
Zgadzam sie, ze nie przezyje 12V, ale w kierunku przewodzenia tez nie...  ;-)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #70 - Wtorek, 22.08.2006, 13:24:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "the_ozyrys"
Na oporniku odklada sie tyle samo niezaleznie od kierunku

No to sobie zapnij woltomierz na oporniku i podłacz układ w kierunku zaporowym.
Jesli dioda nie będzie miała upływności to napięcie na R będzie ZERO !!! bo prądu w obwodzie nie będzie  :mrgreen:
 natomiast jesli bedzie dioda bocznikująca to napięcie na oporniku Ur = Ucc - 0,7V ;)
Miałeś dużo szczęscia, bo diody swiecące wytrzymuja tak od 10V do 20V w kierunku
zaporowym w zależności od wykonania i czasu przyłożenia napięcia. :mrgreen:

dobrze że nie chodziłes do mojej budy bo by Cię Psor z dzwi wywalił za takie
"odkrywcze" teorie  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #71 - Wtorek, 22.08.2006, 13:36:07 - NIEPRZECZYTANA »

W kazdej diodzie poplynie jakis prad zaporowy... A ze bedzie znikomy...
LEDy maja wiekszy, ale i nie spalisz je podajac napiecie pracy w polaryzacji
zaporowej... 12V spokojnie wytrzymuja, a przeciez nikt ich takim zasilac
nie bedzie...
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #72 - Wtorek, 22.08.2006, 14:47:53 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czy wiesz ale w instalacji samochodowej pojawiaja sie przepiecia ,
i przy zbiegu niekorzystnych warunków, brudne klemy aku,
urwany przewód masowy silnika,uszkodzony mostek alternatora ich biegunowośc moze byc zaskakująco różna..... :hmm:  :hmm:
a amplituda tak cos około 400 -600V
Jest taka książka "Elektronika w technice motoryzacyjnej"...

zaiste Ozyrysie ciekawe rzeczy tam pisza i to nie bogowie.......

Jako ciekawostke przytoczę fakt ,że warunki pracy elektroniki i przeciązenia na jakie jest narażona porównywalne są z warunkami pracy elektroniki w lotach kosmicznych.
Wystarczy przypomnieć ,że w zimie mieliśmy ok -30 a w lecie ostatnio +30 a w słońcu jeszcze więcej ;-)  temp panująca czasem w kokpicie to ok 60 -70 stopni.....
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #73 - Wtorek, 22.08.2006, 19:08:05 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawe, oczywiscie ze nie wiedzialem, bo motoryzacja interesuje sie od czasu kiedy
mam autko, czyli od marca... Swoja drogą ciekawe jak to wszystko tam zyje jak jest
częstowane igłami 600V...Bo temperatury to raczej nic, chociaz akurat LEDy temp. nie lubia
to reszta jest dosc odporna...

Niestety bardziej odporna niz sygnalizacja swietlna w Kraku, bo padala ostatnio jak muchy...
Co prawda mówia ze w obudowie sygnalizacji temp. dochodzi do 120*C... :chytry:
Zapisane
corass
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Toledo II, 2000, ASV

« Odpowiedz #74 - Sobota, 09.09.2006, 11:33:54 - NIEPRZECZYTANA »

jezu panowie :pala:  spokojnie, opanujcie sie, przecietny czlowiek (np ja) nie wie wogule o czym wy gadacie :) napiszcie jednego posta a nie prowadzcie dystkusje kto ma wiekszy opor a kto ma sprzezenie zwrotne  :zakrecony: :test:
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » podswietlanie regulacji nawiewu
Skocz do: