+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba o ocenę logów
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba o ocenę logów  (Przeczytany 201083 razy)
0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #210 - Poniedziałek, 29.04.2013, 12:11:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ale wiesz, że jeśli chodzi o wskazania przepływomierza to te kratki mają znaczenie dążące do zera? Liczy się drucik oporowy...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #211 - Poniedziałek, 29.04.2013, 12:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym raczej stawiał na źle ustawioną gruchę od turbo... ale ilość powietrza dostarczonego od filtra też  się liczy więc kolektor dolotowy i cały egr warto na pewno zdjąć i dokładnie wyczyścić.

w przeplywce oprócz siatki powinieneś zając się przede wszystkim wkładem... i małym drucikiem który jest w środku
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 29.04.2013, 12:20:03 wysłane przez kacperix » Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #212 - Wtorek, 30.04.2013, 08:42:41 - NIEPRZECZYTANA »

W środku też czyściłem wszystko i sądzę że udało pozbyć mi się tego syfu.
Postaram się zrobić jeszcze raz logi.

Auto ogólnie ma iść do mechanika to pewnie on się dokładnie zajmie tymi sprawami jak mu powiem o co chodzi a najlepiej jak się sam przejedzie.

Jest czuć że auto po 3200obr/min traci moc i za chwile jakby znowu ja dostaje, ale wydaje mi się że rozpędzanie też nie jest takie jak powinno być.

A sądzicie czy może coś być z zaworem n75?
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #213 - Wtorek, 30.04.2013, 09:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

zawór n75 możesz podmienić z n18 na próbę,  ale wg mnie działa poprawnie
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #214 - Środa, 01.05.2013, 16:30:32 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu. od około 1500 do 4500 obr/min.

Log (0 - 008)
Log (1 - 011)
Log (2 - 003)

Są to wyniki po przeczyszczeniu przepływomierza powietrza.
Jeszcze mam zamiar rozebrać układ dolotowy i przeczyścić go całego.

Prosiłbym o weryfikacje logów.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #215 - Środa, 01.05.2013, 22:12:45 - NIEPRZECZYTANA »

tak jak na pw :)
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #216 - Wtorek, 04.06.2013, 22:21:44 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj jeszcze zrobiłem logi Basic Settings 04 grupa 011.
http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_129679.html

Prosiłbym o weryfikację czy jest ok? Bo podobno po tym można orzec czy jest grucha źle ustawiona czy turbo do czyszczenia.
Zapisane
p10005 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: LEON, 2001, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #217 - Środa, 12.06.2013, 11:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum i przepraszam jeżeli czegoś nie dopełniłem.

Jestem szczęśliwym posiadaczem  Leona 1.9 ASV 2001r z jednym małym problemem , przy stałej prędkości obojętne na jakim biegu czuć przerwy w gazie.

taką usterkę zauważyłem jak odebrałem auto od mechanika po wymianie pierścieni i korbowodów, Mechanik stwierdził że niema komputera do tego auta i nic więcej nie może zrobić.

pojechałem do kilku elektromechaników i każdy mówi coś innego a koszta rosną.

Na kompie o Błędów.
wymieniłem filtr paliwa regenerowałem turbinę podmieniłem zawór N75 ( tylko miałem od 130KM )
wymieniłem wszystkie przewody ciśnieniowe, wymieniłem gruszkę przy zaworze EGRu

sprawdziłem:
wtryski sprawdzone i są ok.
kąt wtrusku 53
N75 - 17 ohm
N18 - 17 ohm
N239 - 39 ohm
Sztanga przy turbinie pracuje jakieś 2 cm
Czujnik temperatury sprawny w 01 - 08 - 001 temperatura taka sama jak w 17 - 08 - 003 i na zegarach
Sprawdziłem przepływomierz w kanale 01 - 08 - 03
1- 903 obr/min 2- 280 mg/h 3- 420 mg/h 4- 79.69%
Sprawdziłem również kanał 01 - 08 - 011
i mam takie parametry na biegu jałowym
1- 903 obr/min 2- 1122 mbar 3- 989.40 mbar 4- 19.92%
1- 2247 obr/min 2- 1213.80 mbar 3- 1203.60 mbar 4- 49.41%
1- 3339 obr/min 2- 1825.80 mbar 3- 2407.20 mbar 4- 92.84%
w czasie jazdy na  3 biegu:
1- 2352 obr/min 2- 2142 mbar 3- 2570 mbar 4- 83.67 %
1- 3255 obr/min 2- 1285 mbar 3 2254.20 mbar 4- 94.43

w kanale 10 jest tak:
1- 425.00 mg/h 2- 979.20 mbar 3- 1203.60 mbar 4- 18.04% 

 01 08 013 na wolnych obrotach
1. 0,92mg/H
2. -1,36mg/H
3. -0,42mg/H
4. 0.89mg/H
01 04 013 na wolnych obrotach BS
1. 0,75mg/H
2. -1,65mg/H
3. -0,02mg/H
4. 0.92mg/H
01 08 013 na 3 biegu i pedał w podłodze
1. 1,55mg/H
2. -1,88mg/H
3. -1,13mg/H
4. 1,88mg/H

i jeszcze kanał 000 - na 3 biegu pedał w podłodze obroty ok 3000
1. 149
2. 162
3. 255
4. 100
5. 112
6. 200
7. 69
8. 151
9. 143
10. 142

proszę o pomoc w naprawie mojego samochodu bo już nie wiem co robić,
może coś źle sprawdzam lub czegoś jeszcze nie sprawdziłem

z góry dziękuję za jakiekolwiek porady co mam sprawdzić. 
 Złamanie punktu nr 5 regulaminu forum!
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #218 - Środa, 12.06.2013, 12:30:15 - NIEPRZECZYTANA »

logi dynamiczne z pedałem w podłodze do tego logi dynamiczne w momencie szarpania czyli przy stałej prędkości jadąc, wklejamy w czytelnej formie najlepiej  skorzystać z thttp://vaglog.rtnet.pl/ i wtedy pomożemy w diagnostyce
Zapisane
p10005 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: LEON, 2001, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #219 - Środa, 12.06.2013, 15:51:30 - NIEPRZECZYTANA »

Tak zrobiłem tylko nie mam VAGA tylko mam dostęp do  launch x431

te parametry są prawie takie same niewiele się zmieniają -

01 08 013 na wolnych obrotach
1. 0,92mg/H
2. -1,36mg/H
3. -0,42mg/H
4. 0.89mg/H
01 04 013 na wolnych obrotach BS ( tu jest pomyłka nie BS tylko przy stałej prętkości podczas szarpania - nie widać żadnego wzrostu ani spadku delikatnie się tylko zmienia )
1. 0,75mg/H
2. -1,65mg/H
3. -0,02mg/H
4. 0.92mg/H
01 08 013 na 3 biegu i pedał w podłodze
1. 1,55mg/H
2. -1,88mg/H
3. -1,13mg/H
4. 1,88mg/H
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #220 - Środa, 12.06.2013, 16:02:14 - NIEPRZECZYTANA »

Nie pomożemy Ci. Własnie na zmianie tych parametrów polega głównie ocena logów. Jak się zmieniają itd itp.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #221 - Poniedziałek, 17.06.2013, 17:02:08 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj byłem u mechanika i miałem okazję poprzemieniać trochę części bo miał golfa 3 afn na rozbiórkę czy tam na sprzedaży.
Najpierw przełożyłem przepływomierz powietrza i w drogę - bez różnicy najmniejszej - tak jak było na mojej.
Następnie przełożyłem zawór n75 z golfa i co się okazało auto zaczęło lepiej jechać - zaczęła ciągnąć od niskich obrotów ale jeszcze nie do końca wydaje mi się że nie jest to co powinno.
Przełożyłem jeszcze na swój przepływomierz i auto zachowywało się tak jak wcześniej czyli szła od dołu.
Nie wystąpił efekt tego że około 2200-2300obr/min. było czuć charakterystyczny obudzenie się turbiny jak to było wcześniej.

Niestety nie robiłem logów bo nie zabrałem swojego kompa.

Przetestowałem również ciśnienie na zaworze i tak na moim było 15Hg to jest jakieś 0.507bara (jeśli się nie myle):


Przetestowałem również ciśnienie na zaworze od golfa i było 18Hg czyli jakieś 0.6bara:


Czyli wychodzi na to że u mnie zawór n75 zmęczył się już życiem i nie domaga?

Co najdziwniejsze to pod każdą postacią czy na różnym zaworze czy przepływomierzu, przewód idący do intercolera po dodaniu gazu nie robił się twardy było wyczuwalne lekkie ciśnienie (czerwona strzałka), nawet po podłączeniu bezpośrednio przewodu od zaworu vacum do sztangi.

Czy tak powinna zachowywać się ta "rura" czy jest coś nie tak u mnie?


Mechanik po oględzinach sprawdził że turbo trzeba przeczyścić oraz cały układ dolotowy bo osad jest koszmarny. Jeszcze powiedział że przy takim przebiegu katalizator na pewno nie spełnia już swojej roli i należało by go wymienić albo wykuć i wstawić rurkę.
Zapisane
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #222 - Piątek, 21.06.2013, 09:52:15 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program.
Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca.

Tutaj jest log tej oto grupy: http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124482.html

Wykonałem dodatkowo logi statyczne:
BS grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130328.html
BS grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130329.html
BS grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130327.html
BS grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/eflasza15_130325.html

Wówczas zabrałem się za wymianę przewodów od podciśnienia na nowe jedynie nie udało mi się wymienić przewodu który łączy zawór n18 i n75 i idzie w nadkole - ponieważ nie wiedziałem w jaki sposób i jak jest on zamontowany.

Następnym krokiem było wyczyszczenie całego dolotu, zaworu EGR oraz wyczyszczanie turbo. Dodatkowo również został usunięty katalizator. Po tym zabiegu jakby auto troszkę odżyło.

Sprawdziłem również zawór n75 podpinając go pod vacumetr i pokazał on 15Hg ~ 0.5bar, miałem okazję również podmienić ten zawór od golfa 3 afn i również pokazał 15Hg - vacumetr podpiąłem pod miejsce gdzie wchodzi przewód od gruszki. Niestety nie wiem jakie powinno być ciśnienie na zaworze n75.

Sprawdziłem również ciśnienie pompy vacum i ukazało 27-28Hg ~ 0.9bar. a przed zaworem n18 - 27Hg.

Numer zaworu n75 - 1H0 906 627 A
Numer zaworu n18 - 1Ho 906 627

Podpinając gruszkę od turbo bezpośrednio pod pompę vacum czuć od razu różnice w aucie i zaczyna ciągnąć od dołu.

Pod Vagiem pojawił się taki błąd:
65535 - Internal Control Module Memory Error
            37-10 - Faulty - Intermittent
Wymieniłem również przewód w komputerze ale nie wiem jak wygląda sprawa czarnego zbiorniczka do którego idzie ten przewód - czy jego się czyści czy jest możliwosć aby go rozebrać, czy można przedmuchać powietrzem. Na pewno są tam ślady oleju bo stary przewód zawierał na ściankach olej.

Zastanawia mnie czemu auto po podłączeniu na krótko idzie od dołu a po podłączeniu tak jak powinno być budzi się dopiero po przekroczeniu 2200obr/min.

Nie wiem czy to coś pomoże ale Ibiza miała problem z odpalaniem na ciepłym silniku i wgrane zostały nowe mapy.

W turbo była czyszczona geometria.
Zapisane
luk_20_89 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Płońsk
Samochód: Seat Leon, 2003, 1.9tdi

« Odpowiedz #223 - Czwartek, 29.08.2013, 11:23:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Panowie wczesniej pisalem o swoich logach i stwierdziliscie ze ktos kiepsko kombinowal z programem bo zwiekszyl dawke paliwa nie ruszajac dawki powietrza.Moje pytanie brzmi czy dalbym rade zmienic dawke albo troche to do ladu doprowadzic za pomoca funkcji adaptacji bo tam chyba jest cos takiego. Patrzylem ze w adaptacji w kanale 1 mam 4.2mg/R a w piatym 23,6 mg/R. I jakie wartosci fabryczne i dawki ASV powinien miec? Na mocy nie chcialbym stracic ale na spalaniu tak, bo przy dynamicznej jezdzie to lubi pociagnac i od turbiny po egr i kolektor ssacy to jest sporo czarnej sadzy to chyba cos nietak
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #224 - Czwartek, 29.08.2013, 20:07:36 - NIEPRZECZYTANA »

luk_20_89, nie baw się w to. Za parę groszy Rogal wgra Ci ori oprogramowanie.
Zapisane
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba o ocenę logów
Skocz do: