+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 157540 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
krystian_net
Gość



« Odpowiedz #30 - Wtorek, 31.07.2007, 16:33:48 - NIEPRZECZYTANA »

A moja Cordoba 1,6 benzynka z 2000r. bierze mi ok, 1 litra na 3-4tys. km. Kupiłem ja nie tak dawno i teraz wiem dlaczego ten ktos chcial ja sprzedac ;(((

Prosze o pomoc  gdzie szukac rozwiazania.

Sprawdziłem już cisnienie w zaworach i okazalo sie, ze wszystkie sa w granicach 13 na wykresie. swiece sa czyste. i mechanik powiedzial, ze wina uszczelniaczy to nie moze byc.
Za samo zmierzenie cisnienia skasowali mnie na 50zl, wiec nie chcialbym juz zgadywac :)

Uzywam oleju Castrol EDGE 5W30.

Co mechanik to spekujacja....juz sam nie wiem....
nie widac, zeby silnik chlapał olej, a wiec raczej go spala ...tak mysle.

Czy to bedzie wina pierscieni?
We Wrocku w ASO jeden z mechanikow powiedzial, ze trzeba byloby odpowietrzyc komore korbowa...czy to moze byc przyczyna?
 
Jesli tak to poradzcie jak mozna naprawic, jeden z moich znajomych mechanikow powiedzial, ze najlepiej bedzie jesli sie zdejmie glowice i wtedy zobaczy stan jej w srodku, czy sie pomylil? Troszke kosztowna sprawa i nie chce na darmo kasy wkładać.

bardzo podoba mi sie ten samochod, na trasie B-stok - Wroclaw - B-stok, nawet nie odczulem zmeczenia (jest po prostu super) idzie jak zyleta.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 31.07.2007, 19:51:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "krystian_net"
idzie jak zyleta.

Może zbyt ostro jeździsz.
Ewentualnie spróbuj zmienić olej na innego producenta.
Zapisane

krystian_net
Gość



« Odpowiedz #32 - Środa, 01.08.2007, 17:23:28 - NIEPRZECZYTANA »

wydaje mi sie, że nie jeżdze ostro....w cytowanym przez Ciebie zdaniu miałem na myśli to, że gdy trzeba przyśpieszyć to silnik bardzo szybko się zbiera.

Co do oleju natomiast to wydaje mi się, że Castrole nie jest złym olejem.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #33 - Środa, 01.08.2007, 17:24:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "krystian_net"
Co do oleju natomiast to wydaje mi się, że Castrole nie jest złym olejem.

Spróbuj wymienić olej na taki o większej gęstości np. półsyntetyczny...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #34 - Środa, 01.08.2007, 19:22:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "krystian_net"
Co do oleju natomiast to wydaje mi się, że Castrole nie jest złym olejem

Niektórzy go niezbyt chwalą. Ale jak chcesz to pozostań przy Castrolu, ale użyj oleju o mniejszej ilości środków czyszczących silnik. Czyli reasumując to co napisał KYS, Przejdź no półsyntetyk, lub ostatecznie minerał.
Obejrzyj dokładnie świece, czy nie są zaolejone.
Cytat: "krystian_net"
1 litra na 3-4tys. km.
to bardzo dużo, szczególnie na tak młody silnik. Olej jeśli nie wycieka to może dostawać sięchyba tylko do cylindrów, przez uszczelniacze na zaworach, bo gdyby przez uszczelkę pod głowicą to pewnie by było niskie ciśnienie na cylindrach i spadek mocy. Na razie myślę, ze tańszym rozwiązaniem będzie zmiana oleju, a jak to nie pomoże to jednak sprawdzenie uszczelniaczy
Zapisane

spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #35 - Środa, 01.08.2007, 23:17:03 - NIEPRZECZYTANA »

Kotlet ale co tam, juz odgrzany ;)

1. Olej po roku czasu lub z uplywem przejechanych na nim kilometrow traci swoje wlasciwosci, normalna rzecza jest wiekszy pobor oleju im blizej do jego wymiany (sprawdzone empirycznie).
2. Pobor oleju zalezy w duzej mierze od stylu jazdy, jezeli sie fure meczy nie ma bata zeby nie trzeba bylo dolewac.
3. To ze auto bierze jakas tam ilosc oleju jest rzecza calkiem normalna, o ile nie jest to 1l na 1000km (choc to rowniez wartosc dopuszczalna przez niektorych producentow), a np. 1l na 10000, nie ma sie czym przejmowac tylko dolewac i jezdzic.
4. Jezeli zuzycie jest naprawde duze mozna zmienic olej na bardziej gesty np. z 5w40 na 10/15w40, po takim zabiegu powinno sie zmiejszyc, jezeli nie to wiadomo co trzeba zrobic ;)
5. W silnikach doladowanych olej pobierac moze rowniez turbo, co prawda nie jest to duza ilosc ale po np 10kkm mozna ja zauwazyc na bagnecie.
7. Dolewanie oleju na max. rowniez powoduje wieksze (szybsze) jego zuzycie.

Generalnie jezeli od wymiany do wymiany nie dolewamy kilku litrow oleju to nie ma sie czym przejmowac, dolewac i jezdzic, nie ma co szukac dziury w calym i zastanawiac sie czy auto przypadkiem nie nadaje sie do wymiany...
Zapisane

krystian_net
Gość



« Odpowiedz #36 - Czwartek, 02.08.2007, 16:19:45 - NIEPRZECZYTANA »

Gdy sprawdzałem ciśnienie to wszystkie świece były suche, w sobote wyjeżdzam nad morze więc jeśli odpowietrzenie komory korbowej mogłoby pomóc to pojade jutro i to zrobie, tylko jeśli mówicie, że raczej to nie to, to wole te 50zl przeznaczyc na olej ;)

a moze jest ktoś z Białegostoku, kto nie zgarnie 1500zl za robote i czesci? :)))

[ Dodano: 2007-08-02, 17:20 ]
a czy teraz gdy mam na min. olej na bagnecie to mogę wlac półsyntetyk czy musze zmienić cały olej ?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 02.08.2007, 16:34:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "krystian_net"
a czy teraz gdy mam na min. olej na bagnecie to mogę wlac półsyntetyk czy musze zmienić cały olej ?

Przy każdej wymianie, czy też uzupełnianiu braków oleju należy pamiętać o następujących zaleceniach:

- nie należy mieszać olejów różnych gatunków
- zaleca się mieszanie tylko olejów o tej samej klasie lepkości
- wraz ze zwiększającym się przebiegiem samochodu możemy zmienić rodzaj oleju, przy czym zaleca się wymianę na oleje niższej klasy (kolejność stosowania: syntetyczny, półsyntetyczny, mineralny).
- zastosowanie oleju wyższej klasy jakościowej, zwłaszcza w wyeksploatowanych silnikach może doprowadzić do wypłukania istniejących osadów a w rezultacie do rozszczelnienia silnika
- wymieniając olej należy również wymienić filtr oleju
- można stosować oleje różnych producentów, ale z zachowaniem wymogów producenta silnika
- zaleca się czyszczenie silnika przed każda wymianą oleju. Płukanka usuwa szkodliwe osady z silnika, czyści jego wewnętrzne części oraz zapewnia prawidłowy dopływ oleju.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
marcinb Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BYTOM
Samochód: Cordoba 97 AEX 1.4

« Odpowiedz #38 - Sobota, 04.08.2007, 16:31:40 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio słyszałem że spalanie oleju to sprawa oczywista, (małe ilości) ponieważ przy spalaniu paliwa spala się również olej który zostaje na ściankach, jeśli nie widać delikatnych ubytków na bagnecie to wtedy olej podczas spalania miesza się z paliwem i stan na bagnecie jest cały czas ten sam, a w misce olejowej mamy śladowe ilości paliwa przez co olej też traci swoje właściwości. Jak myślicie czy coś w tym jest odrobiny prawdy ?
Zapisane

marcin
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #39 - Sobota, 04.08.2007, 18:57:08 - NIEPRZECZYTANA »

Jest, jest. Wystarczy powąchać olej przy spuszczaniu. Czuć trochę benzynką. Jak jest jej za dużo w oleju to olej gorzej smaruje. Choć z rozgrzanego oleju sporo benzyny paruje z racji niższej temp. wrzenia. A co do stamu na bagnecie to różnie bywa.
Zapisane

Misiek_81
Gość



« Odpowiedz #40 - Czwartek, 30.08.2007, 13:01:31 - NIEPRZECZYTANA »

Czesc wszystkim
Ja tez mam taki problem w swoim Seacie Toledo II 1.6 8V z 1999r
A mianowicie n 4 tys.km bierze mi jakis litr oleju-zaznaczam ze nie cieknie nie kopci ani nie dostaje sie do plynu chlodzacego
Silnik zalany jest olejem Castrol 10W40
Ma ktos jakis pomysl?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #41 - Czwartek, 30.08.2007, 13:17:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Misiek_81"
Silnik zalany jest olejem Castrol 10W40
Ma ktos jakis pomysl?
zmienic olej np na mobil
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 30.08.2007, 13:56:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Misiek_81"
Czesc wszystkim
Ja tez mam taki problem w swoim Seacie Toledo II 1.6 8V z 1999r
A mianowicie n 4 tys.km bierze mi jakis litr oleju-zaznaczam ze nie cieknie nie kopci ani nie dostaje sie do plynu chlodzacego
Silnik zalany jest olejem Castrol 10W40
Ma ktos jakis pomysl?


Uszczelniacze popychaczy robił ???
Jaki przebieg ???
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Misiek_81
Gość



« Odpowiedz #43 - Piątek, 31.08.2007, 09:39:32 - NIEPRZECZYTANA »

Odnosnie zmiany oleju-myslalem o mineralnym(nie koniecznie Castrol bo podobno nie jest rewelacyjny)
A uszczelniaczy nie robilem-ale gdyby byly zuzyte to czy nie powinien puszcac dymka z rury wydechowej-chociazby przy odpalaniu?
A przebieg to 197tys. Silnik mozna powiedziec igielka-zadnych wyciekow, zero szarpania, ladnie wchodzi na obroty
W czerwcu zalozylem gaz z gornej polki i tez chodzi idealnie-praktycznie zero roznicy czy jedzie sie na gazie czy na benzynie
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Piątek, 31.08.2007, 10:25:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Misiek_81"
A przebieg to 197tys.
ja bym zalal 10W40 Mobil a jezeli nic sie nie zmieni to mineral
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: