+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 86814 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mariego Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 1.2 12V 2003r

« Odpowiedz #135 - Wtorek, 15.07.2014, 21:09:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, jest to mój pierwszy post, więc przy okazji przywitam się.  Posiadam Ibize 6l  z silnikiem 1.2 12V, mam go od grudnia i wówczas zrobiłem porządny serwis, oleje, wszystkie filtry, świece, kpl hamulców itp. Z samochodem nie mam większych problemow, nie mówiac o kontrolce silnika, standard (błąd sondy lambda), ale co mnie denerwuje to ilość oleju jaką bierze :/ na poczatku miałem zalany 5w30, ale po przejechaniu jakichś 800km musiałem dolać ponad 1 litr!!!! Suma sumarum, po dystansie ok 5000 km wlalem w silnik 6 l !!! Dodam, że silnik jest czysty, nie ma jakichkolwiek wycieków, nie kopci z rury. Po dłuższym postoju równiez jest wszystko ok, spaliny są czyste, nie śmierdzi palonym olejem, a mimo to olej ubywa w zastraszającym tempie... Myslałem, że wezmę się na sposób, więc kupiłem olej shella 10w60 polecany do samochodów o dużej mocy, pełen syntetyk, piekna cena :/ itp itd, no ale cóż, musiałem sprawdzić. Obecnie jest troche lepiej, nie musze dolewać aż tak dużo, aczkolwiek nadal jest przymus dolewek. Spotkaliście się z czymś takim??? Wiecie jaką normę palenia oleju ma seat z silnikiem 1.2 12V 64KM??? Pozdrawiam
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #136 - Wtorek, 15.07.2014, 21:19:12 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko to kwestia przypadku. VW dopuszcza w normie nawet!! 1L/1000km... (Co dla mnie jest chore)... Ale znam zdrowe auto, z udokumentowanym przebiegiem z silnikiem 1.4 16V AXP które potrafiło łyknąć nawet 1L/3000km... Dla mnie to było dużo.
Wg mnie powinieneś szukać usterki - płyn chłodniczy masz czysty?
Zapisane
mariego Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 6l 1.2 12V 2003r

« Odpowiedz #137 - Wtorek, 15.07.2014, 21:29:47 - NIEPRZECZYTANA »

Dla 1.4 16V to standard, wadliwe uszczelniacze zaworowe, wcześniej miałem passata 1.9 tdi 110KM, owszem, bral olej, ale na 10 000 musiałem dolać max 1 l. ale Ibiza pobiła wszystko... Płym chłodniczy jest czysty, też myślaelm, że to uszczelka pod głowicą, ale jedno mnie zastanawia, wskazówka temperatury silnika jest po rozgrzaniu poniżej 90, miałem tak w passacie i lupo 1.4 8V, w obu przypadkach była to uszczelka pod głowicą. Po wymianie wszystko grało, ale w obu autach uszkodzona uszczelka powodowała, ze nie działało ogrzewanie, w seacie jest jest wszystko ok, ogrzewanie działa jak trzeba, nie czuć płynu chłodniczego, oraz nie ubywa go. Chyba bede musiał w któryś weekend rozebrać wszystko do cna i szukac na oslep :/ no ale nie ma co :) sama przyjemność :D
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 15.07.2014, 21:41:09 wysłane przez mariego » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #138 - Wtorek, 15.07.2014, 21:53:02 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie to wiesz, ale ... możesz jeszcze szukać rozwiązania na forum fabii i polo. Miały montowane te same silniki 1.2
Zapisane
zdeba277 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 1999r 1.6 SR AKL

« Odpowiedz #139 - Wtorek, 26.08.2014, 20:37:48 - NIEPRZECZYTANA »

jak w temacie silnik byl przegrzany wina pompa wody zjechana do zera... zrobiona byla uszczelka pod glowicą wraz z planowanie... dodatkowo wymienilem uszczelniacze i czujnik temperatury bo szwankowal oraz termostat... wraz z rozrzadem calym... sprawdzalem cisnienie sprezania (bez proby olejowej) i jest ok na 3baniakach po 12 bar i na jednym 12.5bar... lecz nie wiem czego moze byc wina duzego kopcenia(najwieksze gdy silnik sie nagrzeje tak do 90 stopni) za mna bialo...  czy to wina pierscieni zgarniajacych czy jak ? licze na wasza pomoc
Olej to polsyntetyk 10w40

EDIT: Piszemy w istniejacych tematach.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 26.08.2014, 22:34:36 wysłane przez raby » Zapisane
xlukasz12345x Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza 2003, 1,4

« Odpowiedz #140 - Czwartek, 15.11.2018, 18:32:10 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam seata ibize 20031,416v 75km bby przejechane 115 tys km, silnik wziłął mi 1 litr oleju po przejechaniu 6 tys km, co może byc przyczyną?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #141 - Czwartek, 15.11.2018, 18:51:53 - NIEPRZECZYTANA »

Licznik cofnięty 200-300 tys 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
xlukasz12345x Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza 2003, 1,4

« Odpowiedz #142 - Piątek, 16.11.2018, 17:51:41 - NIEPRZECZYTANA »

licznik nie cofnięty kupiony od 1 właściciela, z książka serwisową (serwisowany do 2013r) sprawdzony w serwisie

Napisano: Czwartek, 15.11.2018, 22:22:19


leje olej 5w 40 może spróbować zalać gęstszym?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon 1.9 ASV IbizaIV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #143 - Piątek, 16.11.2018, 18:30:38 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz swiece. W cylindrze w którym palony jest olej swieca jest brudniejsza niz w innych. Możliwe że  pierścień uszczelniający przepuszcza w jednym bądz wszyskich. Miałem tak w jednym cylindrze w blizniaczym 1,2 AZQ.
Ale litr na 6 tyś to nie jest chyba tragedia ?  :-X
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV+  138KM , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
xlukasz12345x Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza 2003, 1,4

« Odpowiedz #144 - Piątek, 11.01.2019, 17:02:59 - NIEPRZECZYTANA »

świece sprawdze, bo sam to ogarne, ale pierścieni nie da się za bardzo sprawdzić tanim kosztem, trzeba by silnik rozbierać, no nie jest najgorzej, ale denerwuje mnie to dolewanie oleju

Napisano: Piątek, 16.11.2018, 21:31:00


wymieniałem świece, każda świeca była jednakowego koloru i żadna nie była brudna od oleju

Napisano: Czwartek, 13.12.2018, 17:20:33


dolałem oleju do prawie maksimum i po przejechaniu 1500km oleju jest poniżej połowie na kresce do miary oleju, co z tym fantem zrobić?
Zapisane
havran Mężczyzna
???????
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Swarzędz - Zalasewo
Samochód: VW Passat B5 FL 1.8T AWT, 2001

« Odpowiedz #145 - Sobota, 12.01.2019, 21:37:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: xlukasz12345x
dolałem oleju do prawie maksimum i po przejechaniu 1500km oleju jest poniżej połowie na kresce do miary oleju, co z tym fantem zrobić?
z tym już nic nie zrobisz jak tylko albo remont silnika albo kupisz inny silnik
Zapisane

... a po dodaniu gazu zmysłowy pomruk zamienia się w rasowy ryk!!!
Strony: 1 ... 8 9 [10]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: