+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem: silnik bierze olej  (Przeczytany 157573 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #60 - Poniedziałek, 17.03.2008, 21:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniałeś uszczelniacze zaworów bo jak nie to ssie olej zaworami i puszcza w kosmos ...
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #61 - Poniedziałek, 17.03.2008, 21:55:26 - NIEPRZECZYTANA »

O ubytkach oleju było gdzieś jak sprawdzić czy pierścienie do wymiany. Miezryło się ciśnienie sprężania. Raz na sucho , a do drugiego pomiaru leje sie olej do cylindrów. Co do wycie ku spod głowicy to zależy co rozumiesz przez minimalny. Jeśli jest tylko tłusty blok i nie płynie olej to bym się tym zbytnio nie przejmował. A olej, lej zgodny ze specyfikacją dla twojego silnika. 20W40 to już gęsty olej i możesz odczuć zimą przy rozruchach, rozrusznik ma ciężko, poza tym w niskich temperaturach ten olej będzie miał słabe właściwości smarujące. Jeśli już to na lato, a na jesieni zmiana.
Zapisane

ascobra
Gość



« Odpowiedz #62 - Wtorek, 18.03.2008, 10:00:28 - NIEPRZECZYTANA »

Kręcony do czerwonego pola.... Czyli zmienie producenta oleju a parametry pozostawie
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #63 - Wtorek, 18.03.2008, 10:30:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ascobra
Kręcony do czerwonego pola...
mimo to jakos za wiele wciaga :-\
1L-2max na 15tys dalo by sie jakos przebolec
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #64 - Sobota, 21.06.2008, 10:00:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mam Cordobe z 98r. z silnikiem 1.6 AEE + gaz II gen. Zrobiłem autem 25 tys w ciagu roku i widze ze bierze mi olej.
Wg poprzedniego właściciela auto jezdziło ma Mobil 1 5W-50, taki tez zalałem dwukrotnie. Tylko ze musiałem dolewac okolo 2L do wymiany. Ostatnio wlałem Mobila 10W-40 z nadzieją ze przestanie brac olej.
Niestety zrobiłem na tym leju 3 tys i dolałem juz pół litra wiec w perspektywie czasu wezmnie mniej wiecej tyle samo co syntetyka...
Wycieków nie mam (mialem jeden ale zlikwiodowałem). Rura czarna-okopcona, wczoraj przegazowałem auto na postoju do 5tys i okazuje sie ze kopci. Na benzynie jakby więcej (pewnie przez to ze wtryskiwacze sa zapieczone i zle sie benzyna spala) ale na gazie tez zdrowo kopci.

Na VAGu nie mam zadnych błedów. Autko ładnie chodzi i ładnie pali - 8L mieszany , ponizej 7L trasa. Płyn chlodzący czyściutki - zero oleju. Auto ma w tym momencie 174 tys przebegu. Autem jezdze spokojnie - zazwyczas do 3,5 tys (zazwyczaj ponizej 3tys) . Ogólnie dbam o auto. Olej wymieniam co 10 tys.

Teraz moje pytanko jak zdiagnozować czy to uszczelniacze czy pierścienie??  Czy na poczatek powinienem podjechac na pomiar ciśnienia w cylindrach?
Czy ktoś zna mechanika w Radomiu lub okolicach który portafi wymienić uczelniacze bez zdejmowania glowicy?

Za wszystkie podpowiedzi z góry dzieki
« Ostatnia zmiana: Sobota, 21.06.2008, 10:02:51 wysłane przez PWL » Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #65 - Sobota, 21.06.2008, 12:43:10 - NIEPRZECZYTANA »

To napewno uszczelniacze, bo gdyby kompresja siadała, czuł byś po samochodzie że szarpie, nierówno pracuje, słaby jest, nie chce zapalić za pierwszym razem.
Wymiana uszczelniaczy bez podnoszenia głowicy czasami jest problemem, mimo że ktoś to umie zrobić :(
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #66 - Poniedziałek, 23.06.2008, 11:09:07 - NIEPRZECZYTANA »

Rozmawiałem z mechanikiem, powiedzieli mi ze trzeba by zmienic nie tylko uszczelniacze ale i trzeci pierścień na tłoku - odpowiedzialny za zbieranie oleju.  Powiedzieli za robocizne 1500 zł i to chyba netto :/ Cena mnie przeraża

Ewentualnie zaproponował zmiane oleju na mineralny i dolanie to niego uszlachetniacza.
Mówił ze ma jakis tam dobry uszlachetniacz który "niby" pomoże.

Chciałem zapytać jaki olej proponujecie...
Zastanawiam sie nad:

MOBIL SUPER M 15W40
CASTROL GTX 15W/40
CASTROL MAGNATEC 15W/40

Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #67 - Poniedziałek, 23.06.2008, 11:42:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: PWL
Ewentualnie zaproponował zmiane oleju na mineralny i dolanie to niego uszlachetniacza.
Byłbym przeciw "uszlachetniaczom". No i przejście z 5W-50 na 10W-40 nie pomogło, więc nie tędy droga.
Cytat: PWL
powiedzieli mi ze trzeba by zmienic nie tylko uszczelniacze ale i trzeci pierścień na tłoku
Czyli sam nie jest pewien czy t o uszczelniacze, czy pierścienie. Koszt olbrzymi, ale to twoje auto, pieniądze i decyzja. Jeśli do tego dodać cenę części to taniej wyjdzie zmienić silnik, albo autko. Ewentualnie pokusić się o samodzielną wymianę uszczelniaczy.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #68 - Poniedziałek, 23.06.2008, 12:30:39 - NIEPRZECZYTANA »

To nie uszczlachetniacz tylko zagęszczacz ;)
Ja stosuje kosztuje 28 pln chyba stp kupiłem w NordAuto.
Zdecydowanie przestało mi dmuchać spalinami z odmy ;)
Po wakacjach wymiana silnika. Lezy i czeka  kupiony za 1000 z przebiegiem
4 kkmy :)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #69 - Poniedziałek, 23.06.2008, 14:18:00 - NIEPRZECZYTANA »

Jezeli chcesz przejsc na mineralny to jedyny pozytek bedzie , ze taniej bedzie kosztowac dolewanie.
Ale nie ma sie co spodziewac, ze silnik przestanie brac olej. Tak samo czy nalejesz mobila czy castrola, wszystko poleci w eter.
Uszlachetniacze typu motorlife raczej tez nie bardzo uszczelnia silnik.
A srodki zagestniajace moga cos pomoc , ale to raczej polsrodek.
Generalnie to czas myslec nad remontem/wymiana silnika.

Sam tez mam z tym problem - ulatuje przez wydech 0,4l/1000km (castrol 10w40).

Zapisane

lubie sobie pokierować
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #70 - Poniedziałek, 23.06.2008, 14:27:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ADRIANO
Jezeli chcesz przejsc na mineralny to jedyny pozytek bedzie , ze taniej bedzie kosztowac dolewanie.
Dokładnie
A co do zagęszczaczy to czy nie pogorszą właściwości smarnych oleju?
Zapisane

zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #71 - Poniedziałek, 23.06.2008, 16:07:14 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie dymi z odmu spalinami dosc mocno...zimą dolewałem olej -ale chyba tylko temu, że wypluwał mi odmą (biała maź)- teraz latem nie pluje i co dziwne od konca zimy nie dolalem grama oleju- tak sie zastanawiam- ma tak duże przedmuchy a nie bierze praktycznie oleju- co to moze byc :?:  Ale za to czuje troche mniejsza moc, szczegolnie na nizszych obrotachi przy ruszaniu. Spalanie gazu jak i Pb normalne.
Zapisane
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #72 - Wtorek, 24.06.2008, 18:56:15 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawa wyglada tak ze znalazłem mechanika który wymieni mi uszczelniacze bez zdejmowania głowicy za 150 zł plus koszt uszczelniaczy (okolo 2 PLN/szt.)

Teraz czekam na wolny termin... :)
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #73 - Poniedziałek, 30.06.2008, 10:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

Moze ktos sie orientuje i moze polecic jakiegos magika ktory wymienia uszczelniacze bez ruszania glowicy - w Warszawie.  Mam na mysli mechanika , nie "szewca" ...
Zapisane

lubie sobie pokierować
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #74 - Środa, 02.07.2008, 06:33:39 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz spróbować w Markach na ulicy Małej , ale gość jest tak obłożony,że trudno sie do niego dostać. Darek 501866o86. zapytaj
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem: silnik bierze olej
Skocz do: