Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Schemat podlaczenia swiatel dziennych  (Przeczytany 19117 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Niedziela, 28.06.2009, 14:54:00 - NIEPRZECZYTANA »

Pytanie do jakis elektrykow i elektronikow ;)

Czy moze ktos opisac uklad podlaczenia swiatel dziennych taki, ze:

Wlaczamy pozycyjne i zapajala nam sie tez swiatla do jazdy dziennej, a po przekreceniu w pozycje swiatel mijania dzienne gasna i zostaja tylko mijania + pozycyjne.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 29.06.2009, 00:56:53 - NIEPRZECZYTANA »

Bardzo prosta sprawa. Potrzebny tylko 1 przekaznik.
Cewka ma być zasilana z mijania a dzienne tak podłączone aby po podaniu napięcia rozlaczalo obwód.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 29.06.2009, 21:44:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
dzienne tak podłączone aby...

mozesz jakis schemat rozrysowac ? ;)
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Altea XL '08 1.4 TSI, Punto II '00 1.2 8v, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 30.06.2009, 10:30:14 - NIEPRZECZYTANA »

Może być  :?:  ;D



1 - pozycja
2 - dzienne
3 - mijania
4 przekaźnik zamykający obwód po podaniu napięcia
Zapisane

--->Moja Altea XL
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 30.06.2009, 21:15:29 - NIEPRZECZYTANA »

ok, dzieki, a mam jeszcze pytanie, czy jest jakis przekaznik ktory np daje o polowe mniejsze napiecie ? tzn chodzi mi o to, ze po wlaczeniu swiatel mijania dzienne swiecily slabiej i robily za pozycyjne, zastanawiam sie nad listwa led do jazdy dziennej, stad moje pytanie.
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #5 - Środa, 01.07.2009, 08:22:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
czy jest jakis przekaznik ktory np daje o polowe mniejsze napiecie ?

nie ma.

- żeby obniżyć napięcie musiałbyś je gdzieś "wytracić" więc np abo na dodatkowej żarówce włączonej szeregowo z tą o którą ci chodzi, albo dołączyć potężny opornik - i jedno i drugie nagrzewałoby ci się jak 150 - a efekt zmniejszonego zasilania, byłby taki, że żarówka by ci świeciła coraz bardziej "żarowo" czyli pomarańczowo - czerwono

wg mie jak już listwa LED to bez "normalnych" dziennych - tylko nie wiem co na to  :police:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Odpowiedz #6 - Środa, 01.07.2009, 09:38:18 - NIEPRZECZYTANA »

Znalazlem Led'y z homolagacja polska ;)
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ®
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Środa, 01.07.2009, 10:55:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
czy jest jakis przekaznik ktory np daje o polowe mniejsze napiecie ?
Cytat: Kozak
Znalazlem Led'y z homolagacja polska

I to te LED'y chcesz zasilać "połowe mniejszym napięciem" :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Odpowiedz #8 - Środa, 01.07.2009, 11:24:27 - NIEPRZECZYTANA »

Chodzilo mi o to, zeby po wlaczeniu mijania te ledy robily za pozycyjne, a w mysl naszego prawa swiatla dzienne nie moga byc zapalone ze swiatlami mijania, dlatego chcialem obniyzc na nich napiecie po wlaczeniu mijania.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ®
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Środa, 01.07.2009, 11:28:50 - NIEPRZECZYTANA »

Chodzilo mi o to, zeby po wlaczeniu mijania te ledy robily za pozycyjne, a w mysl naszego prawa swiatla dzienne nie moga byc zapalone ze swiatlami mijania, dlatego chcialem obniyzc na nich napiecie po wlaczeniu mijania.
Ale zdajesz sobie sprawę, że diody to półprzewodniki i inaczej działa na nie obniżanie napiecia zasilania niż na tradycyjne żarówki :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi

« Odpowiedz #10 - Środa, 01.07.2009, 11:30:41 - NIEPRZECZYTANA »

No nie jestem elektrykiem, dlatego zapytalem czy to mozliwe :) Czyli pozostaje wylaczanie ich.
Zapisane
poandy Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Nad morzem
Samochód: Cordoba GLX,1996,1.8 i 66 kW,monowtrysk,elektryka,ABS,poduszki*2

« Odpowiedz #11 - Sobota, 04.07.2009, 17:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli się nie mylę ukazała się nowelizacja ustawy o "światłach".
Zapisane

cordoba 1.8i,66 kW,ADZ,1996 automatic +LPG
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 01.06.2010, 16:08:16 - NIEPRZECZYTANA »

A kto może mi podpowiedzieć jak zrobić taką prostą instalacje do świateł dziennych, żeby napięcie podawało 12V na te dzienne?
Chętnie zobaczę instrukcję krok po kroku. Jaki przekaźnik, gdzie go wczepić, itp....

Dodam, że nie jestem elektrykiem  :)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 08.06.2010, 00:34:07 - NIEPRZECZYTANA »

Potrzebny ci zwykly przekaznik samochodowy, zazwyczaj ma on styki o nr 85,86, 87, 87a i zdaje sie 30, koszt ok 6zl, do tego przelacznik, obojetnie jaki, byle na 12v. Pod styk 85 podlaczasz np +12v po stacyjce, pod styk 86 podlaczasz przewod ktory idzie do przelacznika, a z przelacznika do masy. Na styk 30 podajesz +12 stale przez bezpiecznik jakis najlepiej, a pod 87a (albo 87) podlaczasz kabel ktory pociagniesz do swiatel dziennych. Mase do swiatel dziennych ciagniesz kablem np z karoserii. Dziala to tak ze w momencie wlaczenia przycisku, przekaznik przeskoczy z pozycji w ktorej sie normalnie znajduje (czyli 87, badz 87a), na te druga i 12 v ktore podales na styk 30 poplynie do twoich swiatel dziennych. Ogolnie nie jest to trudne, ale troche pojecia trza miec ;)
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 08.06.2010, 00:38:36 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet, niezle to opisales :P nie wiem kto zalapie po 1 czytaniu, mi zeszlo 3 :-[
zapomniales o podlaczeniu do swiatel mijania aby dzienne gasly po ich wlaczeniu
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Schemat podlaczenia swiatel dziennych
Skocz do: