Witam,
rozejrzałem się w postach n/t centralnego, część porad zastosowałem (zakumałem jak działa ten central) natomiast nie przyniosły one oczekiwanego efektu. Teraz po kolei.
Ibiza 1995, 1.4 benz+gaz, centralny pneumatyczny, zaciąg z niemiec od prawie 2 lat nim jeżdżę.
Kilka dni temu na postoju pod marketem po powrocie okazało się ze drzwi nie zostały zamknięte, zamknęły się tylko te od kierowcy które zamykam z zamka (teoretycznie kluczyk ma pilota ale nigdy nie zadziałał u mnie).
Odnalazłem pompkę pneumatyczną i zacząłem testy.
Przy zamykaniu wszystkie drzwi zostają prawidłowo zablokowane i pompka się wyłącza. Natomiast próba otwarcia drzwi powoduje że też się otwierają, ale pompa się nie wyłącza, działa aż do zadziałania wyłącznika czasowego.
Zacząłem więc szukać nieszczelności.
Nie mam zamykania centralnym klapki wlewu paliwa, zdaje się ze kiedyś była ale ktoś to wymontował.
Sprawdziłem łączenia we wszystkich drzwiach po odciągnięciu węża gumowego, w następujący sposób: po zamknięciu zamków, odłączyłem rurkę biegnącą do zamka drzwi i zatkałem ją palcem - niestety pomimo tak sprytnego zabiegu na żadnych drzwiach nie stwierdziłem załatwienia problemu, nadal po otwarciu zamków nie wyłączała się pompka.
Dodam że pompka działa prawidłowo co sprawdziłem odłączając przewody pneumatyczne bezpośrednio przy niej i zatykając palcem koniec rurki, pompa się wyłączała za każdym razem.
Wszystkie części gumowe jak i rurki są wizualnie w znakomitym stanie, żadnych spękań itp.
W ostatnim okresie nie miały miejsce żadne naprawy drzwi po wypadku czy ich demontaż, normalne pier***cie i zamknięcie jak co dzień.
Nie wiem też czy ma znaczenie fakt że prawdopodobnie wraz z awarią c.z. zbiegł się brak zasilania z akumulatora, bo okazało się że stacje w radiu są rozprogramowane a licznik km też się zresetował (akumulator Varta, nowiutki kupiony w styczniu).
Bezpiecznik od c.z. ma 30 amper(zielony) największy, ze wszystkich w skrzynce, sprawny nie przepalił się.
Więc powstaje pytanie jak to jest że zamki się zamykają, otwierają a pomimo tego pompa się nie wyłącza, podejrzewam że pomimo otwarcia zamków układ pneumatyczny nie jest zamykany, pompa tłoczy powietrze aż do zadziałania czasówki.
Jeśli nie mieliście podobnego problemu albo nie macie pomysłu co jeszcze z tym zrobić, powiedzcie chociaż do kogo ze specjalistów się zgłosić w tej sprawie, elektryka? Bo chyba raczej nie ma kogoś takiego jak pneumatyk w branży sam
Jestem z Wrocławia więc może konkretny zakład w mieście bądź okolicy.
Pozdrawiam, w razie pytań naprowadzających też dopiszę co trzeba.
Jutro podepnę go pod VAGa może doznamy olśnienia?
-Ranger-