+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Cordoba i słabo kręcący rozrusznik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cordoba i słabo kręcący rozrusznik  (Przeczytany 6605 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
marcinos
Gość



« Piątek, 20.01.2006, 08:07:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Pojawiły się mrozy i pojawiły się dziwne zachowania auta.
Jak samochód zimny i próbuję go odpalić rozrusznik kręci bardzo powoli i ciężko.
Po paru chwilach silnik odpala ale bardzo mnie irytuje takie działanie rozrusznika.
Jak samochód rozgrzany to wszystko ok. Nawet po odpaleniu (kłopotliwym) i zgaszeniu silnika kolejne odpalenie jest już bliskie normalnemu.
Co może być przyczyną? Co sprawdzić? Akumulator nowy, świece, kopułka i palec też.
Jakieś pomysły?
Zapisane
MlodY01
Gość



« Odpowiedz #1 - Piątek, 20.01.2006, 09:44:18 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie poradzilo ładowanie akumlatora. Sproboj to samo u Ciebie, zacznij od najprostszych mozliwosci i najmniej kosztownych :)
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Piątek, 20.01.2006, 12:36:48 - NIEPRZECZYTANA »

(...) cytat z motofakty.pl

Zwykle łatwo stwierdzić rozładowanie akumulatora. Jeśli przy uruchamianiu samochodu rozrusznik obraca silnik wolniej niż normalnie czy słabo świecą reflektory, to jasny znak, że akumulator nie jest w porządku. W skrajnych przypadkach rozrusznik w ogóle nie może obrócić silnika, a elektromagnes zacznie wydawać charakterystyczny klekoczący dźwięk.
Jeśli jednak pomiary akumulatora dają prawidłowe wyniki, a mimo to nie sprawuje się on dobrze w eksploatacji, można spróbować zdiagnozować problem.
Oto niektóre z problemów, które mogą powodować "brak prądu":
 :arrow: Mogą występować usterki układu ładowania, takie jak poślizg paska alternatora, zbyt duża oporność kabli, uszkodzony alternator albo regulator napięcia.
 :arrow: Obciążenie prądowe pochodzące od podzespołów i systemów pojazdu przekracza wydajność alternatora z powodu włączonych dodatkowych odbiorników energii elektrycznej.
 :arrow: Zwarcia lub inne usterki w układzie elektrycznym pojazdu.
 :arrow: Długie okresy jazdy z małą prędkością z włączonymi wieloma lub wszystkimi urządzeniami samochodu, bądź częste jazdy na krótkich odcinkach (poniżej 5 km).
 :arrow: Obluzowane lub w inny sposób uszkodzone (np. skorodowane) końcówki kabli podłączeniowych akumulatora - klem.
 :arrow: Nieprawidłowe (niepełne) naładowanie akumulatora, który się uprzednio rozładował.
 :arrow: Duża rezystancja połączeń lub inne usterki układu rozruchowego silnika.
 :arrow: Długie okresy postoju pojazdu bez odłączenia akumulatora lub akumulatorów.
 :arrow: Niewielkie prądy upływu, niekoniecznie zauważalne podczas częstej eksploatacji pojazdu, w długich okresach czasu mogą spowodować całkowite rozładowanie akumulatora. Akumulatory pozostawione w tym stanie łatwo zamarzają i trudno je naładować.
 :arrow: Parametry akumulatora mogą pogorszyć się wskutek procesów starzenia, nieprawidłowej konserwacji lub wysokich temperatur. Wysokie letnie temperatury często powodują odparowanie elektrolitu i degradację (opad) masy czynnej w akumulatorze.
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 20.01.2006, 13:50:40 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam roczny akumulator i też pierwsze odpalenie jest takie "wołowate"
Wynika to ze spadku pojemności akumulatora w wyniku działania bardzo ujemnej temperatury, (dziś w Wawie -22), ale już rozruch  powoduje podgrzanie elektrolitu, a co za tym idzie wzrost pojemności i sprawniejsze dzałanie  aku.
Kiedyś doradzali zeby przy słabych aku włączyć na chwilę swiatła mijania ,zeby obudzić zamarznięty akumulator :wink:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Piątek, 20.01.2006, 19:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Kiedyś doradzali zeby przy słabych aku włączyć na chwilę swiatła mijania ,zeby obudzić zamarznięty akumulator

BZDURA to dodatkowa strata cennych Ah. A swoja droga to chyba opinia zaciagnieta ze starych testow na prawko. Za moich czasow wlasnie taka byla jedna z blednych odpowiedzi z dzialu budowa.
Co do rozrusznika to moze umieraja tulejki ?
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #5 - Piątek, 20.01.2006, 19:52:26 - NIEPRZECZYTANA »

Jest to wina słabego aku... jakbyś autko wstawił do ciepła byloby wszystko ok przy pierwszych odpaleniach. im mniejsza temp tym mniejsza wydajność aku. jak już raz odpali będzie ok... ale ten raz jest najgorszy bo czasami może dobić aku i trzeba ładować.
Zapisane
S09 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: PL
Samochód: Cordoba '99, 1.4

« Odpowiedz #6 - Piątek, 09.01.2009, 14:21:37 - NIEPRZECZYTANA »

Przyłącze się do tematu, mam taki problem z autem, ze gdy jest troche zimniej nie chce odpalić, rozrusznik kręci i nie chce zaskoczyć, akumulator jest dobry. W poszukiwaniu przyczyny zmienilem w kopułce palec i o dziwo odpalil. Sytuacja powtorzyla sie ponownie i wlozylem tamten stary palec do kopułki i odpala. Co jest tego przyczyną?
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #7 - Piątek, 09.01.2009, 14:24:16 - NIEPRZECZYTANA »

moze ktoras swieczka slabiej podaje iskre, a moze woda w paliwie przymarzla , przebicie na kabelkach, przyczyn moze byc wiele.
wstaw auto do garazu odpal, odnies maske, zgas swiatlo i psik psikiem do okiem zraszaj okolice przewodow WN zobaczysz czy prad nie ucieka, znaczy czy iskry nie biegaja po silniku, jesli nie, to kable ok,
moze pompa paliwa podaje wolniej.... hmmm
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Cordoba i słabo kręcący rozrusznik
Skocz do: