+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik  (Przeczytany 13185 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
DominuS Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Seat Vario '99 1.4MPI (AKK)

« Piątek, 19.11.2010, 02:46:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie,

zaczęło się od tego, że pewnego dnia z nie mogłem go poprostu odpalić (rozrusznik kręcił, ale zero reakcji). Po kilku próbach udało się, ale od tego czasu silnik częściej bądź rzadziej gaśnie w czasie jazdy (w dowolnych momentach: przyspieszanie, stałe obroty czy na biegu jałowym). Ponowne odpalenie albo udaje się natychmiastowo (w czasie jazdy silnik czasami potrafi się obudzić sam) lub też znowu po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem. W serwisie po podpięciu do diagnostyki stwierdzili, że występuje błąd czujnika wskaźnika temperatury płynu chłodzącego i być może to jest przyczyną. Cytuję wydruk z diagnozy:


-----------------------------
25 - Immobilisier
6K0920850
6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0

1 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

0139  030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia


17 - Zestaw wskaźników tablicy przyrządów
6K0920850
6K-KOMBIINSTR. VDO V05
Kod 141
Numer partnera 0

1 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania: 6K0920850
Oznaczenie systemu: 6K-KOMBIINSTR VDO V05
Kod: 141
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

01039   030
Czujnik wskaźnika temperatury płynu chłodzącego -G2-
Przerwa/zwarcie z potecjałem plus
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

-----------------------------



Czujnik wymieniony, błąd zniknął, ale silnik gaśnie nadal.

Ponadto występują nadal inne błędy z działu "01-Elektronika silnika", cytując wydruk, który dostałem:



-----------------------------
01 - Elektronika silnika
6K0906032C
ME7.5.10     S066
Kod 4211
Numer partnera 0

4 Rozpoznano usterkę


Numer katalogowy oprogramowania 6K0906032C
Oznaczenie systemu: ME7.5.10  S066
Kod: 4211
Kod serwisu: ?????? ??? 00000

17756   P1348  035
Wyjście zapalnika 1
Przerwa
Status: statyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

17757   P1349  035
Wyjście zapalnika 2
Przerwa
Status: statyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

17604   P1196  035
Rząd 1, sonda 1, obwód grzejny
Usterka elektryczna
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia

16712   P0328  035
Czujnik spalania stukowego 1 -G61-
Sygnał za duży
Status: sporadyczna

Brak zapisanych warunków otoczenia
-----------------------------



Autoryzowany serwis NIE WIE co oznaczają błędy numer 1. i 2. (Wyjście zapalnika 1, Wyjście zapalnika 2), które są najczęstsze - może ktoś z Was wie?

Dodam, że udało mi się zaobserwować (na parkingu, akurat trafiłem że zgasł w czasie odjeżdzania), że jak auto nie chce odpalić po zgaśnięciu silnika, to nie ma iskry na świecach - po chwili kręcenia iskra wraca (połączenia, wtyczka do modułu zapłonowego - sprawdzone, sam moduł wymieniany 3-4 lata temu).

Jak wspominałem, silnik gaśnie w różnych okolicznościach (na biegu jałowym, podczas przyspieszania, czy w czasie jazdy kiedy kręci się ze stałą prędkością obrotową). Potem trzeba go mniej lub więcej razy pokręcić rozrusznikiem żeby odpalił.  W czasie jazdy zdarza się też, że przerwa w pracy trwa krócej niż sekundę i silnik wraca do pracy sam (czasami ze strzałem w układzie wydechowym - więc pewnie stąd błąd związany ze spalaniem stukowym). Czasami czuć też, że zaczyna słabiej ciągnąć podczas przyspieszania (zwłaszcza po tym jak zgaśnie, ale niekoniecznie). Sporadycznie (ale też się zdarza), że silnik nie chce odpalić po postoju.
Przeglądałem nasze oraz inne fora i przyczyny gaśnięcia silnika były różne (np. czujnik położenia wału korbowego, immo itp.), ale nikt nie przytaczał tych błędów z diagnostyki, więc może u mnie jest coś innego. Nie chcę też na oślep wymieniać wszystkiego dookoła, dlatego też zwracam się najpierw o pomoc do Was.

Co o tym myślicie? Przede wszystkim czy ktoś z Was wie co oznaczają błędy 1. i 2.? I czy mają one bezpośredni związek z tym zachowanie silnika? POMOCY! :(


« Ostatnia zmiana: Piątek, 19.11.2010, 03:09:59 wysłane przez DominuS » Zapisane

SEAT Vario '99 1.4MPI (AKK) 60KM
przebieg: już przekroczył 400tys.km... i nadal rośnie! :)
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #1 - Piątek, 19.11.2010, 07:58:29 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie takie same objawy dawal uszkodzony czujnik minimalnych obrotow, znajduje sie z tylu silnika pod rozrusznikiem, z ta mala roznica ze jego blad byl na vagu widoczny... sprobowac mozesz go jezeli nie wymieniac (kosztuje 200 zl jakos), to chociaz wyjac i wyczyscic (u mnie to pomoglo na jakies 600 km), pozniej kupilem nowy.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Piątek, 19.11.2010, 09:01:33 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz tez czujnik halla - on odpowiada za iskre
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DominuS Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Seat Vario '99 1.4MPI (AKK)

« Odpowiedz #3 - Piątek, 19.11.2010, 09:36:45 - NIEPRZECZYTANA »

Tak - pytanie tylko czy wymienione przez Was dwa czujniki nie powinny jednak dawać błędu w VAG?
Zapisane

SEAT Vario '99 1.4MPI (AKK) 60KM
przebieg: już przekroczył 400tys.km... i nadal rośnie! :)
Cobra25 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Laguna 1.6 16V seata narazie brak

« Odpowiedz #4 - Piątek, 19.11.2010, 09:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam miałem taki sam przypadek jak opisujesz w temacie i był uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym i przewody do świec do wymiany. Czujnik Halla na allegro to około 80 zł tylko że są dwa rodzaje z tego co wiem.

Albo coś z cewką zapłonową jest nie tak
« Ostatnia zmiana: Piątek, 19.11.2010, 09:43:13 wysłane przez Cobra25 » Zapisane

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy?
DominuS Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Seat Vario '99 1.4MPI (AKK)

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 23.11.2010, 10:09:59 - NIEPRZECZYTANA »

informacja z placu boju: wymienionny kompletny moduł zapłonowy i silnik nie gaśnie. Czasami jednak zdarza się, że czuć spadek mocy w czasie przyspieszania - sporadycznie, ale się zdarza.
Pozostaje mi tylko gdzieś podjechać i wykasować błędy żeby sprawdzić czy wymienione się już nie pojawiają
Zapisane

SEAT Vario '99 1.4MPI (AKK) 60KM
przebieg: już przekroczył 400tys.km... i nadal rośnie! :)
michalz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2000r 1.4 MPI 8V

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 22.03.2011, 22:53:50 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

mam podobne objawy i bledy

Raport VAG

16885   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17756   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17757   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16705   Nie znany kod błędu
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY

Dodam ze CEWKE i przewody byly wymieniane w ciagu 6 mc, ale  cewka byla zamiennikiem.

Czy moze to byc objawem ?

Silnik sporadycznie zaczol gasnac i  nie da sie go odpalic, trzeba przez pewien czas pokrecic  i wtedy ruszya.

Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #7 - Środa, 23.03.2011, 09:39:19 - NIEPRZECZYTANA »

16885 - Vehicle Speed Sensor - Implausible Signal
17756 - Wzmacniacz zapłonu, uzwojenie pierwotne 1 - otwarty obwód
17757 - Wzmacniacz zapłonu, uzwojenie pierwotne 2 - otwarty obwód
16705 - Engine Speed Sensor (G28) - Implausible Signal

Skasuj wszystkie błędy, bo te od cewek (2 i 3) mogły powstać przy ich wymianie, 1 czujnik jest na skrzyni zdaje sie, ten ostatni jest pod rozrusznikiem i u mnie własnie powodował dokładnie taki objaw że auto ni z tego ni z owego gasło i nie dało się go odpalić przez chwilę. Możesz go wyczyścić (u mnie pomogło na ok 600km), ale pewnie będziesz musiał wymienić ~ 200 zł.
Zapisane

ziomalb1 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Rybnik/Wrocław
Samochód: Cordoba FL II 2000 1.4 16 V APE

« Odpowiedz #8 - Środa, 13.04.2011, 18:07:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam jestem na tym forum nowym uŻytkownikiem i jęśli coś zle napisze prosze o wyrozumiałość mam podobny problem z moją cordobą to szczegóły :
a więc  posiadam Cordobę Vario  z 2000 r 1.4 16V APE z gazem i czasem jest tak że auto odpali bez problemu i jedzie wskakuje błąd EPC obroty jak na benzynie i gazie sa w granicach 1100 wciskając pedał gazu do oporu gaz nie reaguje.Dzis odpalam auto i tak jest komunikat na wyswietlaczu EPC czały czas się świeci auto odpaliło na 2 min obroty były do 1.5 i wiecej nie mogłem go przegazować i zgasło nie moge go wcale juz odpalić w aucie posadam przekazniki o nr 174,405,19,100,167 nie wiem do czego słUżą nawet nie dam rady podjechać do mechanika bo jak ma obroty 1000 to nawet nie jedzie tylko sie toczy prosze o pomoc może jest jakiś kolega z wrocka który ma kompa i da radę podpiąć go i może coś wykaże gdzie tkwi usterka ręce opadaja prosze o POMOC
za podpowiedzi bardzo dziekuje pozdrawiam ZIOMALB1  :)    


od KYS: Słownik ortograficzny!!! Do regulaminu marsz - ostatnie ostrzeżenie!!!
« Ostatnia zmiana: Środa, 13.04.2011, 22:23:51 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Środa, 13.04.2011, 18:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ziomalb1
za podpowiedzi bardzo dziekuje pozdrawiam ZIOMALB1 :rotfl:     
nie wiem czy takie dostaniesz :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8045.msg255697#msg255697
a regulaminu nie czytales jeszcze...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Seat Vario 1.4 MPI (AKK) '99 - gaśnie silnik
Skocz do: