+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Odp: Czujnik ciśnienia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odp: Czujnik ciśnienia  (Przeczytany 6092 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Wtorek, 11.03.2008, 23:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: tpieczka
Czy pod czujnikiem jest jakaś uszczelka ? i czy można go odkręcić bez jakichś konsekwencji typu konieczność ustawienia czegoś na komputerze po demontażu.
mozesz spokojnie odkrecic i uszczelnic
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 11.03.2008, 23:36:56 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm az sobie sam na swoj czujnik popatrze, bo mnie zaciekawiles tymi fotami.

EDIT:
Raby, a czym uszczelnic? tak z ciekawosci pytam, bo z tego co pameitam to u mnie jest podobny problem :/
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Środa, 12.03.2008, 06:25:16 - NIEPRZECZYTANA »

Tego czujnika nie wyjmowałem, ale pewnie jest na nim jakiś oring.
Zapisane

tpieczka
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 13.03.2008, 09:03:41 - NIEPRZECZYTANA »

a jak zdiagnozować jego ew. uszkodzenie ? jakie by były objawy itd.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 13.03.2008, 09:20:03 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie VAG wywali blad czujnika :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 13.03.2008, 10:01:57 - NIEPRZECZYTANA »

No mozliwe ale ja mialem walnieta przeplywke i nie bylo zadnego bledu na VAGu, tak wiec nie liczylbym ze na 100% VAG pokazuje wszystko. Czasem trzeba do logow patrzec
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 13.03.2008, 21:11:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
No mozliwe ale ja mialem walnieta przeplywke i nie bylo zadnego bledu na VAGu
Zgadza się. Przepływka najczęściej pokazuje OK, dopiero w miarę wzrostu przepływu powietrza zaczyna zaniżać pomiar i to wychodzi w logach. Objawia się to spadkiem mocy, bo ECU widzi mniej powietrza więc obcina dawkę paliwa.
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 13.03.2008, 21:25:36 - NIEPRZECZYTANA »

Błąd jest przy zwarciu lub braku czujnika, czyli rezystancji o lub ?...
Natomiast czy pokazuje dobre ciśnienie NIE JESTEŚ W STANIE
ustalić, ponieważ pomiar ciśnienia doładowania jest przekazywany
bezpośrednio do kompa, który steruje N75 w taki sposób, aby ten
czujnik mu pokazywał żądane ciśnienie doładowania - sprzężenie
zwrotne...

Łopatologicznie, ten czujnik będzie pokazywał zawsze taką wartość
ciśnienia, jaką turbo powinno dawać, zakładając że turbo i reszta
(dolot, IC, N75) są sprawne... No chyba że się zwali tak, że będzie
pokazywał zawsze 0 lub nieskończoność, ale wtedy będziesz miał
błąd na kompie... Jedyny sposób na zweryfikowanie poprawności
działania tego czujnika to wsadzenie przed niego trójnika i podpięcie
manometru, np. takiego: Wskaźnik doładowania - Allegro
i porównanie jego wskazań z tym co pokaże VAG...

EDIT:

OK, sprawdziłem u źródła i okazuje się, że wszystko jest tak jak mówię,
oprócz tego, że piszą że pomiar właściwy jest nie w tym "czujniku", tylko
bezpośrednio w komputerze (ECU), a ten "czujnik" to tylko podłączenie...
Zresztą zobacz:



Powiedz, od tego "czujnika" u Ciebie idzie rurka czy przewód elektryczny?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.07.2008, 18:46:19 wysłane przez the_ozyrys » Zapisane
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #8 - Piątek, 14.03.2008, 12:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

śladowe ilości oleju to normalka.czujnika nie trzeba doszczelniać - dokreć zapnij wtyczke i wsio
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Piątek, 14.03.2008, 12:58:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
Raby, a czym uszczelnic?
oring http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=7277.msg74925;topicseen#new
proponuje wycieszke do sklepu z czesciami do ciagnikow
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Odp: Czujnik ciśnienia
Skocz do: