+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dzwięk w silniku przy zmianie biegów
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dzwięk w silniku przy zmianie biegów  (Przeczytany 4214 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
the_rahzel
Gość



« Wtorek, 07.10.2008, 18:24:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Temat jest skopiowany z leonclub.pl ale tam nikt nie wie co to może być więc pozwolę sobie przybliżyć problem mój i kolegi z LC,i opis problemu mój i kolegi z LC:

Opis problemu kolegi:
Cytuj
Otóż samochód kupiłem w salonie, nowy ale już od samego początku intrygował mnie dziwny dzwięk dochodzący gdy samochód jest zimny (a w kazdym razie po dłuższym postoju) dochodzący z prawej strony komory silnika podczas rozpędzania i wysprzęglania przy zmianie biegów. W momencie wjeścia na obroty na danym biegu (np II) wysprzęglenie powoduje słyszalny dźwięk jakby wyhamowującego koła zamachowego (i do tego nienasmarowanego). Prawa strona sugeruje mi ze może jest to spreżarka - ten dźwięk mija po przejachaniu kilku minut (tak jak by była już "dosmarowana")

Mam prawie identyczny problem w ARL z 2005r. Generalnie jak jest silnik zimny to jest to szłyszalne za kazdym razem DO 3-go biegu,powyzej juz nie,chyba ze wysprzegle...
Dzwiek ten jest takze slyszalny na obrotach jałowych w momencie dodania gazu do 3-4tys./obr. i puszczenie gazu gwałtownie/od razu. - metaliczny dzwięk,jak by tarcia czegoś krecacego sie o coś nie krecacego sie.W momencie jak by spadania oobrotów turbiny? Nikt nie jest w stenie mi powiedziec co to jest.Objawia sie to jeszcze podczas przyspieszania(biegi 1,2 i 3) ale nie gwałtownie,tylko raczej spokojnie ciągnąc biegi np.do 2,5tys/obr. i chwilowe spadki mocy,jak by odciecie dawki paliwa,lub chwilowe zacisniecie się klocków ham. Taki dziwny dziwek i uczucie spadku mocy/badz przychamowania.
Auto kupilem w grudniu wiec silnik musial sie dobrzewac i bylo to czesto słyszalne.potem znajomy powiedzial mi ze moze to byc sprawa turbiny i zacinajacych sie łopatek zmiennej geometrii.Przebutowałem auto kilka razy do 4,5tys./obr.i pomogło... (ale było juz w ten czsa cieplo - wiosna) Ale teraz noce znowy zimne i problem powrócił.... A przebutowanie juz nie pomaga...
prosze o pomoc...
pozdrawiam the_rahzel
Zapisane
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #1 - Środa, 08.10.2008, 20:22:12 - NIEPRZECZYTANA »

znam kilka podobnych przypadków w 3/4 winą był pasek rozrządu lub osprzęt
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #2 - Środa, 08.10.2008, 21:13:17 - NIEPRZECZYTANA »

Mam identyczny problem w sharanie i nikt też nie może mi tego zdiagnozowć w 100 %. Ale wydaje mi się że ten dziwny dźwięk wydostaje się z alternatora. W kole pasowym alternatora jest sprzęgło jednokierunkowe-coś w rodzaju wolnobieżki w rowerze. W momencie nagłego wyhamowania silnika (puszczenie gazu) wirnik alternatora minimalnie przez jakiś czas kręci się szybciej niż koło pasowe alternatora. Jeszcze przychodzi mi do głowy poślizg paska wieloklinowego. Przejechałem z tym już ponad 40kkm i nic się poza tym dziwnym dźwiękiem nie dzieje. Może ktoś ma jeszcze jakiegoś pomysła  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dzwięk w silniku przy zmianie biegów
Skocz do: