Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Czemu diesel wytrzymalszy?
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Czemu diesel wytrzymalszy? (Przeczytany 7102 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
sop3k
Gość
Czemu diesel wytrzymalszy?
«
Poniedziałek, 12.03.2007, 23:11:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam!!!
Ostatnio nachodza mnie dziwne przemyślenia, teraz przyszła pora na motoryzacje.
Rozumiem ze dawane wolnosące diesle były wytrzymalsze niz benzyny, bo nie dosc ze wolnoobrotowe (w porownaniu do benzyny) to jeszcze wykonane z trwalszych materiałów, a temperatury tam osiagane nie były az tak astronomiczne. Po drugie brak rzeczy typu przepustnica, kable WN, cewki itp. to wszytsko powodowalo ze zajechac diesla było bardzo trudno. Ale teraz gdzie co drugi diesel ma wrażliwa turbine, jeszcze badziej wrażliwe wtryskiwacze, przepływomierze i wiecej elektroniki niz w moim pececie to zastanawiam sie czy miano silników wytrzymalszych nadal im sie nalezy. Bo niedosc ze cisnienie wtrysku dochodzi do 2000 barów, ciśnienie nad tłokiem z pozycji GMP to prawie 50 barów, świece żarowe rozgrzewane w ciagu sekund do temperatury 800 stopni, i coraz wiecej mocy wyciagne z tej samej pojemości. Czy nie wpływa to na żywotność takiego silnika? Czy czasem nie robia sie one bardziej wrażliwe niz benzyna?
P.S. Czy układ przeniesienia napędu nie jest bardziej wysilony jesli pracuje z dieslem, w koncu występują tam wieksze napręzenia i siły dziłające chociarzby na przeguby, półosie itp.
Dzieki za tresciwe odpowiedzi.
Zapisane
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Czemu diesel wytrzymalszy?
«
Odpowiedz #1 -
Poniedziałek, 12.03.2007, 23:42:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hmmm... Nie jestem ekspertem, ale podzielę sie swoim zdaniem.. Diesle nadal są wolnoobrotowe - nie kręcą sie do takich obrotów jak benzynki, co wpływa na zużycie tłoków, pierścieni, cylindrów, wału, pasków, zaworów i co tam jeszcze można wymyśleć. Ciśnienie wtrysku rośnie wraz z postępem również w benzyniakach (może się mylę?). Turbina jest wrażliwa, ale bez przesady, dobrze użytkowana służy setki tysięcy kilometrów bez marudzenia. VW wykręcił z silnika 1,4 TSI (chyba nie pomyliłem nazwy) 170 KM, stosując jednocześnie kompresor i turbosprężarkę o ile dobrze pamiętam - to jest wysilony silnik.. Ze wzrostem mocy rośnie wytrzymałość materiałów użytych do produkcji przegubów, półosi itp - dlatego nikt nie poleca swapa z silnika powiedzmy 1,0 na 1,9 TDI 150 KM bez ingerencji w hamulce, zawieszenie i układ jezdny. To tyle, mam nadzieję, że choć trochę pomogłem..
A tak naprawdę, to też jestem zdania, że współczesne diesle są mniej wytrzymałe od tych, powiedzmy, sprzed 10 lat. Elektronika ma to do siebie, że się psuje, ale jest dużo bardziej precyzyjna i łatwiejsza w ew. "regulacji" niż śrubki na pompie wtryskowej np. w moim AAZ. Nie wiem, czy już naszło Cię takie przemyślenie, że teraz i tak nie produkuje się samochodów po to, zeby były trwałe. Widziałeś jakieś w miarę nowe auto, które przejechało 400-500kkm? Po prostu w dzisiejszych czasach to jest narzędzie i jak się bardzo popsuje to się kupuje nowe w cywilizowanych krajach i wydaje mi się, że do tego dążą producenci - sprzedaż jest ważniejsza niż trwałość (biorąc pod uwagę przebiegi rzędu 400-500kkm)
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Czemu diesel wytrzymalszy?
«
Odpowiedz #2 -
Wtorek, 13.03.2007, 00:03:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Byl juz taki temat ale szukajka nic nie znajduje
Pamieta ktos go?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Miro
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009
Czemu diesel wytrzymalszy?
«
Odpowiedz #3 -
Wtorek, 13.03.2007, 08:15:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "heartless"
Widziałeś jakieś w miarę nowe auto, które przejechało 400-500kkm?
Ja widziałem,a nawet jeżdże takimi!!! Ford Transit Tddi i Tdci
Był podobny temat
http://www.klubseata.pl/forum/index.php?topic=1870.0&highlight=dlaczego
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Czemu diesel wytrzymalszy?
«
Odpowiedz #4 -
Wtorek, 13.03.2007, 10:44:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chodzilo mi o ten temat
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3704.0&highlight=tdci
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [
1
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Czemu diesel wytrzymalszy?
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...