+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95.  (Przeczytany 8709 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
krisso
Gość



« Czwartek, 22.06.2006, 21:43:39 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdźcie jak macie założony pasek napędzający alternator i pompę układu chłodzenia.
Czy tak jak na rysunku 1 - czy tak jak na rysunku 2 – pytam bo kolega ma też Ibizę z 95 roku i ma inaczej założony niż ja, być może mam źle założony pasek, albo on . Obydwa silniki to 1Y. Dajcie znać – pozdro




Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Piątek, 23.06.2006, 11:08:29 - NIEPRZECZYTANA »

W - wał
A - alternator
P - pompa  :?:

No to już zależy jak wygląda sam pasek. Jeżeli z każdej strony jest identyczny to teoretycznie oba rozwiązania są dobre z tym że zalezy które z kół pasowych daje największe obciążenie (W napędza więc chodzi mi o A i P)

Bo w pierszym przypadku kąt opasania jest w miare równomierny a w drugim poprzez taki manewr zwięsza się kąt opasania przy A i W (mniejsz ryzyko poślizgu) a zmniejsza przy P (większe ryzyko poślizgu)

Przyjrzyjcie się na sam pasek i na prowadnice w kołach pasowych. Bo jeśli koło P jest jak koło A a pasek nie jest symetryczny to oczywiście drugi przypadek to jakaś lipa :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
krisso
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 23.06.2006, 11:26:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
W - wał
A - alternator
P - pompa  :?:


Dokładnie tak jak napisałeś

Koło W i koło A mają na sobie wcięcia, w które wpasowywuje się pasek - bo on ma też po wewnętrznej stronie wcięcia. Natomiast po zewnętrznej stronie jest gładki. Koło P nie posiada żadnych wcięć tylko ma powierzchnię gładką.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Piątek, 23.06.2006, 12:11:10 - NIEPRZECZYTANA »

Skoro gladka to rys.2 jest prawidlowy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Piątek, 23.06.2006, 12:27:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Skoro gladka to rys.2 jest prawidlowy


dokładnie :) Widocznie pompa daje znacznie mniejsze obciążenie od alternatora
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
spid2000
Gość



« Odpowiedz #5 - Sobota, 24.06.2006, 09:17:25 - NIEPRZECZYTANA »

Mam to samo autko z tym samym silnikiem i w zeszłym tygodniu wymieniłem ten pasek bo piszczał jak wściekły i zgodze sie z kolegami że wersja 2 jest ok. Mam pytanie ile kosztował cie pasek bo mnie 37 PLN co wydaje mi sie dość wygórowaną kwotą jak na taki paseczek. Pozdrawiam :)
Zapisane
krisso
Gość



« Odpowiedz #6 - Środa, 05.07.2006, 22:47:41 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuję kolegom za odpowiedzi. Ja za pasek zapłaciłem 34zł - pozdrawiam ;-)
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #7 - Środa, 22.11.2006, 15:52:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ze sie odwaze odnowic temat, czy pompa moze krecic sie w dwie rozne strony?? na rys 1, kreci sie zgodnie ze wskazowkami zegara a na rys.2 w przeciwna czy to nie ma jakiegos znaczenia?? osobiscie mam benzyne ale to czysta teoria, jak to jest w dieselkach?

Pozdrawiam Gizzi
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
cor94
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 30.01.2007, 11:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Ja miałem podobny problem w cordobie 1.9 D 94. To chyba ten sam silnik. Mi niestety pasek strzelił i nie wiedziałem jak go założyć. Kupiłem jeden z katalogu był za krótki. Spisałem numer z resztek starego i po dostarczeniu do warsztatu założenie go tak jak na rysunku 2 okazało sie niemożliwe ponieważ też bylby za krótki. Długość paska pozwalała go założyć jedynie tak jak na rys. 1. Pozdrawiam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 30.01.2007, 12:05:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "cor94"
założenie go tak jak na rysunku 2 okazało sie niemożliwe ponieważ też bylby za krótki. Długość paska pozwalała go założyć jedynie tak jak na rys. 1. Pozdrawiam
A kolo P jest gladkie i porusza sie po nim pasek z zebami?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 30.01.2007, 12:28:53 - NIEPRZECZYTANA »

Pompa wody można kręcić w obie  strone, ponieważ budowa każdej pompy jest identyczna i kręcąc w jedną pompuje a w druga wypompowywuje. Więc to w która stronę ona pompuje zależy od kształtu " piór " pompy, a dokładniej od ich pochylenia. I nie zawsze pompa musi się kręcić w prawo.

Ale zastanawia mnie inna sprawa, że pompa wody nie jest napędzana paskiem zębatym, jaki jest do rozrządu, a dlaczego:
Ponieważ obieg cieczy chłodzącej musi być wymuszony i dość intensywny, a przy zastosowaniu gładkiego paska istnieje naprawde duża możliwość poślizgu oraz zmniejszony wydatek pompy. Troche dziwne ale skoro mówicie że takie rozwiązanie macie to ok, ale ja osobiście sie z takim czymś nigdy nie spotkałem a miałem do czynienie nie z jednym autem.  :?:
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95.
Skocz do: