+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Toledo 1.6 sr - dziwne zachowanie silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Toledo 1.6 sr - dziwne zachowanie silnika  (Przeczytany 3477 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Sobota, 18.06.2016, 12:47:50 - NIEPRZECZYTANA »

witajcie.
jako ze posiadanie dwóch identycznych aut w rodzinie skutkuje podwójnym zużyciem, po zakupie drugiego zaczęły się kłopoty.

po zakupie auto chodziło elegancko równo bez zarzutów, po około miesiącu zaczął Niepalić na jeden cylinder. szybka decyzja:
- sprawdzenie przewodów, cewki - ok
wymieniamy świece.
problem zniknął.
minął kolejny miesiąc , podobna sytuacja, jeden cylinder zdechł, auto zaczęło kopcić na przemian w kolorach czarnym i niebieskim.
demontaż swiecy, tej samej która odpowiadała za poprzednie szarpaniny. świeca ...stopiona, zaolejona. jeden wielki syf, dodatkowo widoczne podciekanie na gwincie,

po założeniu nowej świecy, kłopot zniknął, pytanie na jak długo...
i teraz dywagacje, co może być zepsute,
Vag nie pokazuje żadnych błędów. nic. czyli elektryka silnika jest w porządku.
czy jest możliwość/opcja pęknięcia pierścienia na tłoku ( bo tłok jakby pękł to byłoby umarłe auto)
czy jeden lub więcej pękniętych pierścieni nie powoduje utraty mocy na tyle by jeździć?
na sprawdzenie kompresji jestem dopiero umówiony, pytanko 2, czy taki test wykaże nieszczelność na tłoku?

Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Sobota, 18.06.2016, 14:49:48 - NIEPRZECZYTANA »

Tak cisnienie sprezania coś podpowie. Jesli pierscienie olejowe puszczaja to wyjdzie na próbie olejowej.  Podejrzewam bardziej ze uszczelniacze zaworowe nie trzymaja i po postoju olej scieka do cylindra(szczególnie po postoju i na wolnych obrotach). Tylko jesli zaczniesz ruszać górę(wymienisz uszczelniacze) jest duże prawdopodobienstwo ze cisnienie pojdzie dołem i taka ot zabawa z silnikiem(trzeba dół robic). Podciekanie na gwincie masz z tego ze w cylindrze ejst duzo oleju i go wypycha.

Tłok to raczej nie jest pekniety bo auto by kulało, nie chciało jechać i takie dziwne akcje non stop.

Sprawdz cisnienie na tlokach bedzie jasne. A pozniej decyduj. Uszczelniacze mozna wymienic bez sciagania głowicy ale nie kazdemu mechanikowi sie chce, albo nie potrafi.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 18.06.2016, 14:57:27 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #2 - Sobota, 18.06.2016, 17:45:13 - NIEPRZECZYTANA »

Próba ciśnienia na dniach. A jeśli pękł sam pierścień i przepuszcza to czy to możliwe?

Napisano: Sobota, 18.06.2016, 18:32:37


Po odkręceniu naczynka plynu chłodzenia na szyjce była sadza.
A po ostrzejszym przegazowaniu z otwartym zbiorniczkiem mocno się pieni.
Czyżby glowica?
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Sobota, 18.06.2016, 18:16:40 - NIEPRZECZYTANA »

Normalne ze sie pieni. Najwazniejsze zeby na zimnym silniku gdy płyn jeszcz nie jest blisko temperatury wrzenia nie szły bąbelki. Po przegazowaniu zawsze bedzie sie pienić. Sprobuj zamieszać łyżką w garnku wolno i szybko.

Była sadza? co to jest? Może to byc jakis brud z układu chłodzenia. Najwazniejsze zeby zbiorniczek nie był czarny. Jak jest czarny to dostaje sie do niego olej wraz z płynem chłodniczym. Ale podejrzewam że u Ciebie jedno z drugim nie ma za bardzo związku.


Co do pierscienia to nie musiał peknąć mógł sie zapiec. Mógł sie wytrzeć i juz będzie olej chlał. Próba olejowa prawde powie.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 18.06.2016, 18:18:04 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Sobota, 18.06.2016, 18:49:06 - NIEPRZECZYTANA »

Czy próbę olejową można zrobić we własnym zakresie?
W zbiorniczku bąbelków nie ma. Plyn jest dziwnie brudny ale może to faktycznie syf z układu.

Napisano: Sobota, 18.06.2016, 19:47:31


W płynie oleju nie ma. Bo pod palcami nie czuć tłustego.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Sobota, 18.06.2016, 18:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

Sam płyn chłodniczy jest tłusty. Probe olejowa zrobisz jak przyjedziesz na zlot  :pub:  :pub:
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Toledo 1.6 sr - dziwne zachowanie silnika
Skocz do: